Vilken bil?

Jongen
28 oktober 2007 · 341 Inlägg

Hade tänkt att göra nåt lite kul med hk och inte allt för stor budget. Hade tänkt mig en bil för ca 20 000kr att börja med. De jag har tänkt mest på är följande toyota MR2 (bakhjulsdriven) Golf VR6 Syncro, BMW 325, Audi quattro Cupé. Inser själv att man inte lät hitta några pärlor för de pengarna jag tänkt lägga, men det e ett riktmärke. Det jag undrar är vad dessa olika bilar har för svagheter och styrkor när man ska trimma lite. Tänkte mig runt 300-350hk. Vill doch inte ha en Volvo, annars e väl det lättast.

John87 Stolt Volvoägare
28 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Ska du trimma så är en turbo att föredra.

Trimma sugmotor är dyrt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Jongen
28 oktober 2007 · 341 Inlägg

smile Missade det, en bil utan turbo hade jag tänkt turbokonvertaera....

Pikey
28 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Då blir det dyrt smile

R.I.P. Michael Jackson!
John87 Stolt Volvoägare
28 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

1000kr/hk är ett riktmärke när man trimmar sughästar.

Bara så att du får en liten tankeställare smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Aerodynamik ...
28 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

Jongen skrev:
smile Missade det, en bil utan turbo hade jag tänkt turbokonvertaera....

Så du ska inte ha en bil för gatan alltså?

Charles_ Är nog fan bara bitter..
28 oktober 2007 · 365 Inlägg

Jag skulle ju ha tagit en 200sx, ifs är jag väll partisk men iallafall..
-Låg vikt
-Turbo
-Lättmeckad
-Mycket begagnade delar
-Bakhjulsdrivet

Pain is temporary, Glory last forever.
Lars-P
28 oktober 2007 · 427 Inlägg

BMW 325 E30 med en snik turbokonvertering tror jag blir klart billigast.
Kanske 200sx också.
de andra kan du glömma tycker jag.

Mike_200sx Mr: Mike
28 oktober 2007 · 231 Inlägg

Rock on på 200sx... men 20.000kr räcker nog inte så långt, får nog dubbla dom pengarna om det ska bli något vettigt. Sen har du trimmet! Ojoj... lägg på en nolla! Hehe.

//Micke

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
John87 Stolt Volvoägare
28 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Charles_ skrev:
Jag skulle ju ha tagit en 200sx, ifs är jag väll partisk men iallafall..
-Låg vikt
-Turbo
-Lättmeckad
-Mycket begagnade delar
-Bakhjulsdrivet

Lite svårt att turbokonvertera en bil som har turbo original dock wink

Dessutom räcker nog inte pengarna..

Senast redigerat av John87 (28 oktober 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
camaro67 Meister
28 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Charles_ skrev:
Jag skulle ju ha tagit en 200sx, ifs är jag väll partisk men iallafall..
-Låg vikt
-Turbo
-Lättmeckad
-Mycket begagnade delar
-Bakhjulsdrivet

Jag anser inte att 200:n är lätt. 1350kg eller vad de nu är. Det är 70kg mindre än vad Camaron väger och det är ju en bil som är byggd med överdimension plus att motorn vägersäkert 150kg mer i camaron.

Men ska du ändå bygga om så säger jag gammal kadett C och sätta Calibra turbo motor i.
Den kan inte väga mer än 900kg och med 204hk. Tycker jag låter kul iaf.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Jongen
29 oktober 2007 · 341 Inlägg

Att turbokonvertera en bil med lite billiga del o man gör allt själv, så blir det inte så dyrt..... Är det någon som vet hur pass drivlinan håller i en E30 325?

Jongen
29 oktober 2007 · 341 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Jongen skrev:
smile Missade det, en bil utan turbo hade jag tänkt turbokonvertaera....

Så du ska inte ha en bil för gatan alltså?

Tja, tänkte ha den för gatan, sen att den inte går att besiktiga på det viset är en annan sak smile

Jongen
1 november 2007 · 341 Inlägg

Blir med 99% säkerhet en E30 325...... Sålde den i början av året till en kompis o nu skulle han ha en ny bil.... Så det blir nog den för 6000kr. Den är dock olackad, men men....

Phaetoon
1 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jongen skrev:
Blir med 99% säkerhet en E30 325...... Sålde den i början av året till en kompis o nu skulle han ha en ny bil.... Så det blir nog den för 6000kr. Den är dock olackad, men men....

Ska du ta tillbaka din gamla bil? wink
Inte många som får den chansen. Varför sålde du den?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jongen
1 november 2007 · 341 Inlägg

Phaetoon skrev:

Jongen skrev:
Blir med 99% säkerhet en E30 325...... Sålde den i början av året till en kompis o nu skulle han ha en ny bil.... Så det blir nog den för 6000kr. Den är dock olackad, men men....

Ska du ta tillbaka din gamla bil? wink
Inte många som får den chansen. Varför sålde du den?

Det blir som sagt med stor säkerhet så...... Hade haft den stående i garaget ett tag efter ett vi hade fått barn osv. Från början var det tänkt att den skulle turbokonverteras. Killen jag sålde den till har bara kört den ca en vecka så den en i stort sett i samma skicka som den var när jag sålde den. Sålde den då för att få pengnar till min Fabia + svårare att motivera för frugan att man skulle ha två bilar man skulla styla osv....

Senast redigerat av Jongen (2 november 2007)

Jongen
2 november 2007 · 341 Inlägg

Tänkte försöka få upp den i ca 300HK på en budget på 30 000kr, ink köp av bil.....

vr6rotrex
2 november 2007 · 248 Inlägg

gå in på ppf forumet ,där finns all info du behöver

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
Lars-P
2 november 2007 · 427 Inlägg

Jongen skrev:
Tänkte försöka få upp den i ca 300HK på en budget på 30 000kr, ink köp av bil.....

Låter rimligt med en snik turbokonvertering, är nog ungeufär vad skaerna håller för skulle jag tro smile

Jongen
2 november 2007 · 341 Inlägg

Jag tror det är var man kan räkna med för dom pengana. Finns kit från USA med grenrör, turbo, IC, slangar, dump och oljeretur för 1000$. Sen vill man kanske ha andra spridare och tjockare topp-packning ocå. Spridare kunde man få 6st för runt 150-200$. Så allt som allt borde man kunna få för ca 10 000kr..... Inte allt för dyra lekpengar....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang