4314
Sök

Vardags drickande

3 722 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Har ett problem. Älskar alkohol. Ibland får jag ett sånt jädrans sug så det inte är sant. Har haft detta problemet nu i snart 3 år. Är jag på fest eller ute så är det alltid jag som dricker mest. Någon med samma problem? Men när jag väl ska jobba så är det allvar! Då tänker jag inte änns på alkoholen.

Son Of Murphy
782 Inlägg
30 oktober 2007
Digital_Kicker skrev:
Har ett problem. Älskar alkohol. Ibland får jag ett sånt jädrans sug så det inte är sant. Har haft detta problemet nu i snart 3 år. Är jag på fest eller ute så är det alltid jag som dricker mest. Någon med samma problem? Men när jag väl ska jobba så är det allvar! Då tänker jag inte änns på alkoholen.

Tjena!
Överskriften var ju inte som innehållet i det du skrev, men ändå. tongue
Jag känner igen mig till viss del, då jag själv alltid dricker mest, och tycker om o dricka. Dricker vardag som helg, mest då pga. att man jobbar skift. Folk kollar konstigt på en på bolaget om man går in som idag o köper 8öl som jag gjorde för 2timmar sedan. Men det folk inte alls förstår är att man inte har ledigt alla fredag o lördag, utan man tar sig en blecka när man själv känner för det liksom... tongue
Sitter just nu o smuttar på kvällens första öl, blir nog ett par stycken till.
Ja jag sköter mitt jobb till pricka. Sjukar mig aldrig för baksmälla. Kör inte bil dagen efter förrän efter 12 på dagen osv. Så egentligen kan jag inte bli beskyld för att ha problem med alkoholen... hmm
Tänker inte alls på alkohol så där att "jävlar vad jag vill dricka", utan jag tar när jag känner för det o köper några pilsner eller dyligt.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Avstängd
1 266 Inlägg
30 oktober 2007
samma här...och det är även alltid jag som somnar sist. ganska tråkigt faktist

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Son Of Murphy
782 Inlägg
30 oktober 2007
TheFinnishFlash skrev:

Haha, sånt problem har inte jag! tongue Eller iaf blir fullast först, för jag kan sällan ta det lugnt med drickandet på fest, t.ex.
Visst man har ju däckat några gånger bland dom första, men i 10 fall av 9 så blir jag fullast o gör bort mig mest! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

3 722 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Tur som det är så slipper man bakfylla, aldrig haft det! konstigt nog, och jag somnar aldrig först. hehe

89 Inlägg
30 oktober 2007
Vora jag du skulle jag söka hjälp. Ok att du sköter jobbet nu men det låter som om alkoholen kan ta över när som helst.
Har själv aldrig haft problem med alkoholen.

9 108 Inlägg
30 oktober 2007
Mankan78: Om du tror att folk kollar snett på dig för att du köper 8 öl är du nog bara paranoid, vad gör dom inte själva på systemet om inte handlar alkohol själva? Sedan är det bara smart att handla på vardagar så slipper man göra det till helgen, dom vet ju inte när du ska dricka heller.

Kan tillägga att jag aldrig haft problem med det själv men alla mår bra av att ha vita veckor eller månader lite då och då så testa det, klarar man inte det har man problem.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
30 oktober 2007
Mankan1978 skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Haha, sånt problem har inte jag! tongue Eller iaf blir fullast först, för jag kan sällan ta det lugnt med drickandet på fest, t.ex.
Visst man har ju däckat några gånger bland dom första, men i 10 fall av 9 så blir jag fullast o gör bort mig mest! big_smile

Hehe annars är det väl ingen ide att korka upp om man inte söker de kreterierna!
Blir alltid beskylld av sambon att jag jämt är den som tjötar och dricker mest men när det är jag som sitter och har roligt långt in på natten och de som skall vara rediga sitter och sover och är trökiga, Va fan säger man då! Ja det har var ju roligt!
Tillbaka till Topic så låter det kanske inte riktigt hälsosamt! Men så länge det bara är när du festar och det gör man väl kanske inte tre ggr i veckan! Men helgalkis har man ju varit en gång i tiden när man var ung! Men man växer ifrån det med!Hmm inte mycket som gick ihop där! Men hoppas att du fick ihop det! Lyssna på omgivningen, de brukar ha rätt!

-Mike-

Illustratör
826 Inlägg
30 oktober 2007
Ingen som såg "du blir vad du äter" med häxan anna skipper?? tongue Var ju nått program om alkohål där för ett tag sen.. En kille som inte drack på vardagarna så farligt men när han festade så var det rejält. Dock insåg han väl inte att han festade i stort sett hela tiden. tongue

Ang. ditt fall så är ju inte att försova sig och missköta sysslor det som är farligt för dig med alkohål. Det som tar stryk är ju lever och bukspottkörtel. Är det dessutom mestadels öl som dricks så är det tom mer påfrestning. Och att bara ta en öl då man e "sugen" är ju inte hälsosamt i längden då det innehåller extremt med kalorier och skadar som sagt vissa organ väldigt mkt som i sin tur kan leda till sjukdomar som diabetes m.m.

Så, då har det varit lite anatomi här på garaget åsså.. XD

Tänker...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2007
händer väll ibland att man blir grymt party sugen.. oftast då man har tråkigt och råkar lyssna på party musik osv... är jag på fest och inte ska dricka så brukar det oftast sluta med en fylla endå så vida ja inte har bilen med mig då.... dock så dricker jag inte så ofta längre... har lixom lessnat på att festa smile

men under sommaren så vart det 1 till 2 gånger i veckan... fast iofs så är det ju på sommaren man ska festa och inte på vintern tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (31 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
31 oktober 2007
Alkohol ja. Det är absolut inte bar att dricka för mycket och så att säga vara den som är redlös och mest berusad i komisgänget.

Mitt tips är: prova att gå ut på krogen och låt bli helt att dricka alkohol, prova alkoholfria drinkar och läsk. klara du inte att göra det en gång, utan faller tillbaka på att supa - Då har du problem och bör söka hjälp.

Alkoholism behöver inte bara vara A-lagare som sitter i parken, utan det kan även vara att man är ute varje helg och klarar inte av att ta en vit helg.

Det vanligaste förstatecknet är att man väljer fritidsaktivitet efter var det finns tillgång till sprit.

Hoppas det hjälper dig!

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök