7140
Sök

Tjuvström på Ford Scorpio Cosworth 2,9i V6, 24v

www.maniacracing.se
494 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Hej är det någon som vet hur ja ska kolla vart mig bil drar tjuvström????
Och vet att den gör det för ja köpte ett nytt batteri i Söndags och inte kört så mycket med den och nu är det slut. Så snälla Hjälp mig med lite tips på va det kan vara

Mhv ToBe

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 oktober 2007
Har haft exakt samma problem på nästan exakt samma bil, en scoppio v6 95a,,, Säkringsdosan sitter jäkligt illa till på dessa bilar, på en liten hylla i torpeden. Sitter en liten dränering i botten som gärna blir täppt av löv o skit. Min dosa hade badat i vatten... Men jag plocka bort den, tog isär och torkade tog bort oxid mm... Den är liksom "bakad" av olika lager plast o kopparplåtar emellan. Det var lite tidskrävande men gav resultat. Nu körs bilen som vanligt. Kan tillägga att detta är en fullutrustad vagn med all el typ. elstolar mm.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
v8rickard skrev:
Har haft exakt samma problem på nästan exakt samma bil, en scoppio v6 95a,,, Säkringsdosan sitter jäkligt illa till på dessa bilar, på en liten hylla i torpeden. Sitter en liten dränering i botten som gärna blir täppt av löv o skit. Min dosa hade badat i vatten... Men jag plocka bort den, tog isär och torkade tog bort oxid mm... Den är liksom "bakad" av olika lager plast o kopparplåtar emellan. Det var lite tidskrävande men gav resultat. Nu körs bilen som vanligt. Kan tillägga att detta är en fullutrustad vagn med all el typ. elstolar mm.

Ok ja får kolla den då och se om det hjälper med det..Ja har med elstolar och cd-växlare och massa skit i bilen.Tängte om det kunde vara larmet eller cd-växlan som spökar?

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 oktober 2007
ToBe skrev:
v8rickard skrev:

Ok ja får kolla den då och se om det hjälper med det..Ja har med elstolar och cd-växlare och massa skit i bilen.Tängte om det kunde vara larmet eller cd-växlan som spökar?

Jo det kan ju vara ngt sånnt oxå... testa med att dra ut säkringar en efter en och se om det blir bättre då. En tångamperemeter är ett bra hjälpmedel!

Sök