1947
Sök

HJÄLP! Bensinmätare volvo 740 gl fungerar ej som den ska

Turbonisse
128 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Nån som vet vad felet är? Bensinmätaren går upp putte lite först sen efter typ 30 minuter så går den upp till det rätta.. Vad kan felet vara ?

Volvo bästa bilen!!!

SKÅNING
1 215 Inlägg
31 oktober 2007
var glad att den funkar brukar inte göra det på 740, inte det du ville veta kanske men kolla kontakterna på pumpen/givaren i tanken

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 oktober 2007
kolla på den här sida så kanske du hittar nå nyttigt står mycket om var felen bruckar ligga å hur du reparerar http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-E … Bilder.pdf

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 058 Inlägg
1 november 2007
volvo 740 orginal...

PoLoud =D

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
20 november 2007
dock inte orginal fel på min eftersom min fungerat sen ny

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

695 Inlägg
20 november 2007
ursäktar jag lånar lite utav tråden.. men tror ni det hjälper om man bytar tankmätaren? har planer på att sätta i en 940-mätare i min.. då det finns reserv-lampan på dessa.. passa de direkt på eller man måste modifiera mycket? kan tänka att man måste byta ut hela instrumentpanelen och därmed skapa nya trådar och kablar..

3 Inlägg
20 november 2007
volvo740mannen skrev:
ursäktar jag lånar lite utav tråden.. men tror ni det hjälper om man bytar tankmätaren? har planer på att sätta i en 940-mätare i min.. då det finns reserv-lampan på dessa.. passa de direkt på eller man måste modifiera mycket? kan tänka att man måste byta ut hela instrumentpanelen och därmed skapa nya trådar och kablar..

Du behöver nog byta ut hela brädan fram tror jag, 740 har ju en mycket kantigare bräda en 940 så jag tror de blir svårt att modda så du får in instrumenthuset från 940 om du har kvar 740 brädan.

695 Inlägg
11 maj 2008
Är det bara fel i mätaren kan man ju köpa helt ny mätare finns de som har som fritid att pilla med detta och laga det

Sök