Garaget.Org tidning ? :)

NickeR32
1 november 2007 · 870 Inlägg

luunggan skrev:
skulle det inte fungera att man isåfall pratade med en biltidning tex street xtreme. och kan se, om det vore möjligt att dom vill göra en del i tidningen som heter tex garaget. där dom kan samarbeta med garaget.org och ta och göra mindre reportage om bilar som finns på garaget.org.

Du menar som Bilsport har med gatbilar.se? Fast då Street Extreme med garaget.org

luunggan
1 november 2007 · 956 Inlägg

NickeJ89 skrev:

luunggan skrev:
skulle det inte fungera att man isåfall pratade med en biltidning tex street xtreme. och kan se, om det vore möjligt att dom vill göra en del i tidningen som heter tex garaget. där dom kan samarbeta med garaget.org och ta och göra mindre reportage om bilar som finns på garaget.org.

Du menar som Bilsport har med gatbilar.se? Fast då Street Extreme med garaget.org

är inte riktigt säker på hur gatbilar har det med bilsport och det behöver ju inte vara med street xtreme. men om det finns i bilsport med gatbilar, så kanske en annan tidning har intresse för garaget.org. och då kan ju tex jury från garaget och tidningen välja ut en eller ett par bilar att skriva om varje månad (eller hur ofta tidningen kommer ut) och kanske bilder från garaget.org träffar, (om det blir några). samtidigt som man inte behöver betala för att vara med i tidningen, bara jobba hårt med sin bil för att få juryns uppmärsamhet.
Man skulle ju även låta medlemmarna på garaget.org rösta fram bilarna, som reportagen ska handla om och att juryn bara väljer ut dom som man får rösta på.

Senast redigerat av luunggan (1 november 2007)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
MilleN
1 november 2007 · 9 108 Inlägg

Det kanske inte är någon dum idé, det kunde vara en bra början. Tycker dessutom Street Xtreme är en mycket bättre tidning än Bilsport rent allmänt.

Hade varit riktigt fint att bara ha några sidor i Street Xtreme tillägnat Chrizz och några Garaget.org-bilar.

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 november 2007 · 1 660 Inlägg

En årstidning /eller 2 nr. / år.!? Kanske ett litet pris på den, typ 50 spänn eller så
Kanske en hel del företagsspons / reklam i tidningen som håller arbets och tryckerikostnad o sånt nere.
Insändare, krönika, någon här kanske är duktig på att teckna - göra en serie..

Team-Adolfsson Gödseldräng
1 november 2007 · 4 529 Inlägg

jag tycker det skulle vara en nice ide
men tyckte det lät bra att få ett litet reportage i en annan tidning som några skrev kanske blir för mycket jobb med en egen
jag vet inte då jag aldrig gort någon tidning wink
var bara en tanke som dök upp när jag låg och försökte sova igår roll

Hee-Maan
2 november 2007 · 3 113 Inlägg

häftig idé! big_smile jag gillar idén skarpt men tror inte att det skulle funka så jätte jättebra.. Små annonser i tidningar eller artiklar i andra större bil-tidningar skulle ju vart bättre

Semper Fi
christofferedil Yellow bug!
2 november 2007 · 1 640 Inlägg

Haha, egentligen. Det enda som skulle kosta är i stort sett tryck och distributions kostnader. Vi har säkert många duktiga skribenter här inne som skulle kunna skriva artiklar (däribland jag själv) och även duktiga fotografer som skulle kunna ställa upp och fota (skulle inte tacka nej till det uppdraget tongue). Och då skulle det ju bli lite mer "egen" tidning om man säger så!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Mäki Långsam Perfektionist
2 november 2007 · 4 800 Inlägg

Min personliga åsikt:
Vill jag ha med bilen i en tidning så ska det vara sånna reportage som det är i StreetXtreme. Gatbilar tidningen är värdelös, man får en liten ruta och det står inget om ägaren eller några "specs" om bilen i slutet, som det gör i streetxtreme.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Aerodynamik ...
2 november 2007 · 7 120 Inlägg

Till att börja med om nu Garaget.org skulle börja samarbeta med StreetXtreme så kan väl Garaget ha någon sida i tidningen där det står om projekt, bilar m.m. roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang