Fartkamera blixt avstånd?

keizer
12 april 2006 · 23 Inlägg

ja har också vatt lite skakis låg på 88 km på 70 sträcka vet att de e nya kamrer där men tänkte inte klart såg kamran o bromsa ner lite gran kolmörkt ute de blixtrade inte eller not ja vet inte men borde de inte blixtra till?

saab 9-3 aero -00
Volvo s80 2,5t "diplomaten" (2007)
140Rally
12 april 2006 · 17 Inlägg

far blev fotad vid 78 på 70.. 800kr smile så de där om 25 km/h e skitsnack!

Johanromeo155 Såld på Italienare
12 april 2006 · 579 Inlägg

netsplit skrev:
du lär inte åka dit för 10km/h för fort.. du kan lätt ligga 25km/h över hastighetsgränsen utan att den tar kort..

Vad baserar du det bullshitet på då?

_Erre_
12 april 2006 · 117 Inlägg

Dom ställer in kamerna på ca 5 km/h mer än vad den är på sträckan. Pga att alla hastighetsmätare inte går lika

_Erre_
13 april 2006 · 117 Inlägg

Tonkpils skrev:
jag har hört att dom inte hinner reagera om man kör fortare än 170km/h kan detta stämma?

Nej ja tror att det var 170 mph!!!

kolla länken nedan

http://www.kossan.se/vaegkamera_test.htm

EyeLighter
14 april 2006 · 381 Inlägg

EyeLighter skrev:
Ja den blixtrar även i dags ljus.
Ja men de e juh inte säkert att jag fick nått man får juh hoppas. För ja körde med hel ljus på. jag vet inte hur bra kort de kan bli. Ja men blir man av med så blir man juh. Jag själv som valt att köra så fort å ingen annan. Dom kamrorna har ej varit igång på 5 månader. Men just i går va dom på. Men ios de va en stor förare hastighets å nykterhets kontroll i hela skåne kvällen och natten till lördagen.

Haha jo fin cykel lär man juh få. Men nja vet inte om ja säljer bilen i sånna fall. Tror ja har den kvar å ställer av den å "Fixar" lite med den i så fall. Men men får se jag åter kommer när ja fått brevet så får vi se vad de blir. Sånt e livet. Både bra å dåligt big_smile

Fick brevet i Onsdags.
Bild å allt.
Riktigt bra bild måste jag säga. Uppmät hastighet 125km/h på 90 väg = 1800:- i böter Kortet får ja behålla. Stod att påfölden blev 1800:- Så de e juh bra iaf. Jag har bara haft körkort sen i december -05.
Så dom kan antagligen inte ta kortet på fartkamrorna. Jag låg juh mer än 31km/h över angiven hastighet.

Darkie dARKiE
14 april 2006 · 5 031 Inlägg

EyeLighter skrev:

EyeLighter skrev:
Ja den blixtrar även i dags ljus.
Ja men de e juh inte säkert att jag fick nått man får juh hoppas. För ja körde med hel ljus på. jag vet inte hur bra kort de kan bli. Ja men blir man av med så blir man juh. Jag själv som valt att köra så fort å ingen annan. Dom kamrorna har ej varit igång på 5 månader. Men just i går va dom på. Men ios de va en stor förare hastighets å nykterhets kontroll i hela skåne kvällen och natten till lördagen.

Haha jo fin cykel lär man juh få. Men nja vet inte om ja säljer bilen i sånna fall. Tror ja har den kvar å ställer av den å "Fixar" lite med den i så fall. Men men får se jag åter kommer när ja fått brevet så får vi se vad de blir. Sånt e livet. Både bra å dåligt big_smile

Fick brevet i Onsdags.
Bild å allt.
Riktigt bra bild måste jag säga. Uppmät hastighet 125km/h på 90 väg = 1800:- i böter Kortet får ja behålla. Stod att påfölden blev 1800:- Så de e juh bra iaf. Jag har bara haft körkort sen i december -05.
Så dom kan antagligen inte ta kortet på fartkamrorna. Jag låg juh mer än 31km/h över angiven hastighet.

Gutt att höra att du får behålla det, hade inte vart roligt annars kan jag lova.. man känner sig så dum när man är tebaks på ruta ett för att skriva teori och uppkörning igen.. haha smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
golfstige
14 april 2006 · 40 Inlägg

Har just tappat kortet......körde 176km/h på en 80 väg i norge........
Enda nya digitala kameran dom har i norge.....suck......kristalklar bild fast klockan va 02.55...
Syns tillochmed vad min kompis äter för chips i passagerarstolen....:-)

Straff= 2000:- i böter och körkortet indraget i 5 månader

Darkie dARKiE
14 april 2006 · 5 031 Inlägg

En sak jag aldrig har fattat är hur fan kan man torska på en fartkamera ?? Det står klart och tydligt att det finns fartkameror på vägen innan man ens är närheten av dem.. 

så lite får ni fan skylla er själva "loosers"! wink

Det är liksom en annan sak med poliskontroller dem vet man aldrig vart dem står eller när/var/hur ;p

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
EyeLighter
14 april 2006 · 381 Inlägg

Men kamrorna på 21 har inte varit igång på 5 Månader innan jag åkte på dom iaf. Men men fick behålla dom iaf. I morgon e det Elmia!

Darkie dARKiE
14 april 2006 · 5 031 Inlägg

Japp imorrn så jävlar! ifall mina polare inte bangar ur som vanligt :p

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
No_Remorse Bilplåtslagare
7 juni 2006 · 88 Inlägg

Hoppas inte en fartkamera funka i förrgår, märkte först av den när jag blåste förbi i 110 km/h, märkte dock aldrig att det blixtra..

There's something about engines that calms me down... You know ??
(Sil-eighty)
Nissan 200 "Sil-eighty" (1994)
Mitsubishi Evo 8 "Track-Streat Racing" (2005)
No_Remorse Bilplåtslagare
7 juni 2006 · 88 Inlägg

P.s. var Jag, Kvaststaft, som skrev ovanstående..

There's something about engines that calms me down... You know ??
(Sil-eighty)
Nissan 200 "Sil-eighty" (1994)
Mitsubishi Evo 8 "Track-Streat Racing" (2005)
MeloveGolf Vw trimmare
7 juni 2006 · 2 995 Inlägg

gammla skåpen har inte alltid en kamera i sig så det kan vara lugnt....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Kvastskaft Snygg
8 juni 2006 · 8 Inlägg

Tyvärr var det en modell av den nya varianten, den med kamera i jämnt. Men dom säger att dom inta alltid är online, för att annars skulle det bli för mycket att ta hand om..

No Remorse
perra_89
23 juni 2007 · 2 Inlägg

tjenare.. har kollat igenom alla svar på denna topic och även andra.. men inte hittat svar på just min fråga.tongue
kameran tar ju kort på den mötande bilen om den kör för fort.. men om man kör för fort åt andra hållet? om man kommer bakom kameran alltså, kan den då ta kort bakifrån?
de e ju omöjligt att den får med föraren men räcker det me reg-skylten?

MeloveGolf Vw trimmare
23 juni 2007 · 2 995 Inlägg

kameran fotar inte baken på bilen och ansikte + reg nummer ska vara  med på bilen...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Merclone Leg. Spådam
23 juni 2007 · 816 Inlägg

Perra, nej, den tar inte kort om du kör i motsatt riktning. Eftersom den läser av vid 75 meter och tar kort vid 15 så skulle sen alltså läsa av din hastighet när du är för långt bort, och opå väg åt andra hållet, för att ta bild.

Edit: Satt och läste tråden först, jag är inte korkad nog att ge samma svar som Melovegolf 6 minuter efter honom tongue

Senast redigerat av Merclone (23 juni 2007)

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
perra_89
23 juni 2007 · 2 Inlägg

okej.. tack för svaren!.smile då ska de nog va lugnt, om det inte satt ngn på "rätt" sida med!..^^

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

http://www.hell-man.se/wp-content/Fartkamera.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang