Fartkamera blixt avstånd?

annord
7 november 2005 · 3 Inlägg

Tjena

Var ute på riksväg 40 idag. Höll jämn trafikrytm i ganska tätt trafik och låg så där på 80 km på 70 sträcka, när jag ser att det blixtarar till längre fram och fattar direkt att det är en fartkamera. Frågan är bara ifall det är jag eller bilen framför som åkt dit.

Jag hade kanske 50-60 meter till kameran och bilen framför si där 5-20m.

Vilket avstånd tas kortet?

Stefan1973
7 november 2005 · 305 Inlägg

Vad jag vet tar kameran kortet vid 5- 15 meter (vid 15 meter görs nykontroll av hastigheten å så KLICK) . Så det va nog inte du som blev kändis wink

Darkie dARKiE
7 november 2005 · 5 031 Inlägg

Du lär ju får veta det snart ialf wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
StiFf Wankel
7 november 2005 · 1 080 Inlägg

vad jag har hört är det 15 meter, och efter jag sett en bild på en som jag känner så tvivlar jag på att det var 50 meter ifrån kameran smile

MDS Västerås
buttrus örebro
8 november 2005 · 46 Inlägg

det brukar vara ett vitt sträck ca 5-10 m innan kameran..Jag tror att det är vid det sträcket som den tar kortet..hoppas du klarade dej hur som helst..Trist med böter!

Volkswagen Polo "Miljöbilen" (1995)
Kia Ceed SW "Eco Dynamics" (2011)
Minge1 Saab freak
8 november 2005 · 12 Inlägg
Saab 9-3 2,0t "Vinterpulkan" (2008)
Saab 900 s cab "Finbilen" (1992)
Saab 99 t16 "Sommarbilen" (1984)
froodi
8 november 2005 · 32 Inlägg

det blir grymt bra foton med kamerorna fick hem ett foto för någon vecka sen mycket bra skärpa = )

-==bmw==-
Redbull Moderator+
8 november 2005 · 1 081 Inlägg

froodi skrev:
det blir grymt bra foton med kamerorna fick hem ett foto för någon vecka sen mycket bra skärpa = )

Visa oss då smile Jag är nyfiken, har inte råd att skaffa eget kort.

mvh

Vem jag?
dekoj inkompetent
8 november 2005 · 95 Inlägg

jag tror att den mäter hastigheten på 75 meters avstånd

Malmoe SSS -12
8 november 2005 · 3 217 Inlägg

HAHAHA på BMW annonsen tongue KOrten säg ju ha en djävlulsk skärpa och jag tror dom som sagt det smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
kruz_power
8 november 2005 · 74 Inlägg

dekoj.. tro me det är på nått sånt avstånd. 75 - 100 meter om inte längre. det är vad jag har hört.

Power is nothing whitout control
annord
8 november 2005 · 3 Inlägg

Jo, hastigheten mäter den säkert på 75-100 avstånd, men frågan är när den tar kortet, dvs när blixten går va. Rent logiskt bör det vara typ 10-15 meter.

k_line Vita Faran
8 november 2005 · 26 Inlägg

Ser man blixten överhuvudtaget? Trodde de körde med nån IR-pryl eftersom det borde räknas som trafikfara med blixtar.

k-line of Solna - Corvette 91 5.7 V8
http://www.garaget.org/show.php?car=1113
annord
8 november 2005 · 3 Inlägg

Aftonbladet:
Övervakningsstolparna består av tre delar: radar, blixt och kamera.
Radarn mäter farten på 75 meters håll.

När den registrerar en fartsyndare fotograferas bilen och dess förare på 15 meters avstånd. Kameran tar lika bra bilder i mörker som i dagsljus.

Med hjälp av bilden kan polisen se fordonets registreringsnummer och vem som är förare. Bilden jämförs med bilägarens pass- och körkortsbild.
Böteslappen skickas hem till ägaren. Det är bara den som kört bilen vid tillfället som kan bötfällas.

case closed..tack Minge1. Det var bilen framför som åkte dit. Tack

Redbull Moderator+
8 november 2005 · 1 081 Inlägg

Warcry skrev:
Kolla bilden tongue  http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_147.jpg

Den har jag sett, men jag är skeptiskt till att den ens är äkta smile

mvh

Vem jag?
frasse4
8 november 2005 · 736 Inlägg

Krävs en jävla stark blixt för att lysa upp bilen 75 meter från kameran och desutom inte blända trafik som är närmare, så 15 meter är nog mer rimligt...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
StiFf Wankel
8 november 2005 · 1 080 Inlägg

k_line skrev:
Ser man blixten överhuvudtaget? Trodde de körde med nån IR-pryl eftersom det borde räknas som trafikfara med blixtar.

han jag kände som torskade på kameran blev bra bländad, så ja, men ser nog blixten

MDS Västerås
Lindström Envis optimist
8 november 2005 · 454 Inlägg

Jo man ser den...såg när den blixtrade för en bil framför en gång.

EyeLighter
25 mars 2006 · 381 Inlägg

Jo de blixtrar kan ja lova !!!! Fick den rätt i nyllet nu i natt. 125km/h på 90 väg man kan juh säga att kortet ryker iaf. Har bara prövotid. De blixtrar på ca 5-10m till bilen. Får se lär juh få brev i veckan som kommer iaf. Så man får juh hoppas att kortet e bra så man kan rama in de å hänga de på väggen big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang