Fartkamera blixt avstånd?

gamlingen
28 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

blixtra den inte så går du säker...  klart man kan ligga 70 i nerförsbacke.. man gör precis lika som 50 och nerför.

Etingelholm
28 oktober 2009 · 979 Inlägg

kameran som tog kort när ja åkte med min farsa tog ca 20m innan. och vad ja har förstått de som så tar kameran inte kort om du så håller 74km/h tex på 70väg eftersom att alla hastighetsmätare går lite olika. Så några kilometers marginal har man. Och för den delen så hade du märkt om kameran tog dig. Även om det är mitt på ljusa dagen så får man värsta flashlighten i nyllet, det går bra inte att missa om det blixtrar till.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
RootBeer
28 oktober 2009 · 12 Inlägg

Okej får väl hoppas det är lungt, tror inte den blixtra iaf, inte vad jag såg hade iofs solskyddet nere..

Memme I'am AWESOME..
21 februari 2010 · 2 783 Inlägg

Andreas79 skrev:
En idiot körde om mig i 90-100 på en 70-väg häromdagen,
och om det blixtrar på dagen? ja tusan det vill jag lova!

Precis när idioten körde om mig så blixtrade det till rejält vill jag lova,
klockan var halv åtta på dagen och helt ljust ute..

Jag bara tänkte "han får f-n skylla sig själv och hoppas den blixtrar till" och det
gjorde kameran också... rätt åt honom smile

Så de blixtrar rätt bra fast de e ljust ute då ? big_smile för i såna fall klarar jag mig, för jag märkte inte att de blixtra till big_smile hahaah..

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Smajly
21 februari 2010 · 3 059 Inlägg

Memme skrev:

Andreas79 skrev:
En idiot körde om mig i 90-100 på en 70-väg häromdagen,
och om det blixtrar på dagen? ja tusan det vill jag lova!

Precis när idioten körde om mig så blixtrade det till rejält vill jag lova,
klockan var halv åtta på dagen och helt ljust ute..

Jag bara tänkte "han får f-n skylla sig själv och hoppas den blixtrar till" och det
gjorde kameran också... rätt åt honom smile

Så de blixtrar rätt bra fast de e ljust ute då ? big_smile för i såna fall klarar jag mig, för jag märkte inte att de blixtra till big_smile hahaah..

Japp, de blixtrar till bra även mitt på dagen när de e ljust ute. Det går inte att missa om den tagit bild.

olivernilsson Den med lägst bil vinner
7 februari 2011 · 617 Inlägg

haha det där med fartkameror är så roligt ;D farsan åkte fast i en sån med lastbilen, och han får inte röka för morsan men på bilden som skicka hem så hade han en cigg i handen hahaha såg så kul ut XD

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang