4142
Sök

Va för dämpmatrial ska jag ha och varför behövs de?(Ny Slutstegs fråga)

956 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Tjena, Ny fråga.

Va för dämpmatrial ska jag ha och varför behövs de?

Och va skiljer dessa kabelkitt??

http://www.mds.se/?artnr=11118

31-830 på www.biltema.se

// Filip

-----------------------------

Skriv vettiga rubriker. Rubrik ändrad / Moderator
Senast redigerat av Glader9991 (16 november 2007)

956 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Ny fråga!tongue

230 Inlägg
3 november 2007
Strömkabeln på Biltema är ju grövre. Och på Biltema medföljer ju RCA-kabel.
Du måste ju veta hur mycke du ska avsäkra kabeln med för att veta hur grov kabeln ska vara.

Second place is the first loser

956 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
empe skrev:
Strömkabeln på Biltema är ju grövre. Och på Biltema medföljer ju RCA-kabel.
Du måste ju veta hur mycke du ska avsäkra kabeln med för att veta hur grov kabeln ska vara.

Jag är nybörjare får förstår inget vad du menar:O, Kan du hjälpa mej?tongue

956 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Är biltema slutsteg något o ha? Har max 500 att köpa slutsteg till basen för!

295 Inlägg
4 november 2007
ja tycker du ska kanske skippa kiten de är inte så mycke att hörra för.. om du inte hittat nått grövre.. kablarna är så viktiga för att de ska låta mer ryttmisk samt att de finns mer kräm i kablarna.. de är som att du skulle andas i genom ett sugrör.. ja tycker du ska fundera på 25mm kablar.. de är en bra nybörjar kabel.. den är bra den funar bra den är Helt okej.. sen om du vill ha grövre så de automatiskt mycke dyrare.. steg.. vet ja inte om biltema är då bra men kolla på blocket där brukar de finnas mycke bättre steg för samma pengar men ett betydligt mycke bättre steg. själva basen är de minsta problemet.. har du ett bra steg bra kablar så kan du få nästan allt att låta rikigt bra!

956 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Exakt va för kablar behöver jag då? Sen o köpa steg på blocket, man får ju ingen garanti sammt men vet inte om sakerna funkar:S, därför är jag lite osäkert till att köpa på blocket!

T5 beroende
345 Inlägg
5 november 2007
Vad har du för slutsteg Glader?
När du ändå köper en strömkabel så lägg gärna till en 100:- extra!
Jag tänker köpa en 30mm direkt för att sedan ha ett kopplingsblock i bagaget där jag delar till 21mm till 2 st slutsteg och det kommer nog funka prima då en 30 mm räcker till 120A!

Sen måste du inte köpa dom finaste strömkablarna heller, finns folk som tävlar som kör med strömkablar från biltema.

Snåla inte på RCA(Lågnivå) kablarna, se gärna till att dom är dubbelskärmade för minimal störning!

956 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Har ju inget slutsteg^^, ska inhandla mej slutsteg o kablar. Men vet ju inte va för slutsteg/kablar jag ska köpa!sad

311 Inlägg
5 november 2007
du måste köpa på blocket. du får inget nytt steg för 500 kr som orkar driva en bas..  på blocket kan du hitta saker som kostar uppemot 1500 i nypris kanske och är ett par år gammalt men funkar ändå.. är bästa sättet tycker jag.

Pv med preppad b20..

T5 beroende
345 Inlägg
5 november 2007
Håller med boxarhandsken där...köp bättre beggat istället för nytt sämre!

8 156 Inlägg
5 november 2007
Biltema duger nog för dig. Ska du bara bygga en baslåda eller är det mer?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

956 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Biltema har slutsteg för 500kr och då får jag garanti! Ska bygga en låda med MDS cs300 500watt/250rms.

2 123 Inlägg
5 november 2007
Jadu, enligt mig lika bra som att ge polaren en bongotrumma att spela på i takt till musiken.
Köp ett begagnat steg istället eller vänta tills du har mer pengar för du kommer bara bli missnöjd.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 november 2007
Men biltema/andra kinasteg e ju dåliga! Jag skulle satsat på ett begagnat, 500 kr är ju inga stora pengar direkt...

956 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Kanske för den som jobba o tjänar pengar, men har man ingen inkomst märks 500kr på kontot ganska snabbt! Men får ju som sagt ingen garanti på blocket, då kanske sakerna inte funkar. Då är 500kr bortaslängda!

2 123 Inlägg
5 november 2007
Glader9991 skrev:
Kanske för den som jobba o tjänar pengar, men har man ingen inkomst märks 500kr på kontot ganska snabbt! Men får ju som sagt ingen garanti på blocket, då kanske sakerna inte funkar. Då är 500kr bortaslängda!

Njae det vet jag inte, är själv student, dock jobbar jag ju som ett svin och har därför råd : )
Men det med garanti på bilstereo grejor ska man heller inte alltid tro på. Dom vill se din installation så allt är rätt gjort osv, bättre att köpa från blocket och det ska mkt till för att nån säljer trasiga bilstereo produkter, finns inte så många sånna skojare. Men det är klart att dom finns. Be att få prova steget innan då, dra fram kablar som bara är att koppla in och sen ha en högtalare löst så du vet att det funkar. Funkar ju inte om du ska ha grejor skickade.

1 688 Inlägg
5 november 2007
ZZZADA skrev:
Vad har du för slutsteg Glader?
Jag tänker köpa en 30mm direkt för att sedan ha ett kopplingsblock i bagaget där jag delar till 21mm till 2 st slutsteg och det kommer nog funka prima då en 30 mm räcker till 120A!

En 30mm2 räcker till bra mycke mer än 120 Amp big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

956 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Glader9991 skrev:

Njae det vet jag inte, är själv student, dock jobbar jag ju som ett svin och har därför råd : )
Men det med garanti på bilstereo grejor ska man heller inte alltid tro på. Dom vill se din installation så allt är rätt gjort osv, bättre att köpa från blocket och det ska mkt till för att nån säljer trasiga bilstereo produkter, finns inte så många sånna skojare. Men det är klart att dom finns. Be att få prova steget innan då, dra fram kablar som bara är att koppla in och sen ha en högtalare löst så du vet att det funkar. Funkar ju inte om du ska ha grejor skickade.

Bilen är iokötbart skick därför kan jag inte åka osch testa. Sen har jag inte an aning om hur man kopplar in sånnt!

108553 på http://www.netonnet.se/  , är de nått som kan driva min bas? Men brukar de har bra erbjudanden på slutsteg på elmia ipåsk? För dit ska jag!

Edit: http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … Id=STS-500
Senast redigerat av Glader9991 (5 november 2007)

311 Inlägg
5 november 2007
enligt sista länken så funkar det nog bra om dom håller vad som skriver.. alltså att det är 250 watt och inte nå fantasiwatt

då ska dom även ha frakt osv, så då ligger du ju på tusenlappen? har du råd med det
Senast redigerat av boxarhandsken (5 november 2007)

Pv med preppad b20..

Sök