Lätta droger?? Snabba svar!!!

FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
D och ett F och ett F till och ett stort jävla L!

Vad är det för fel på ett stort "s" och ett stort "d" och två "r" ?..

Ingenting (Sex, Drugs & Rock n Roll?), absolut ingenting. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
M103
25 september 2009 · 1 570 Inlägg

Många gamla pundare säger ju att de började med hasch. Jag upplever det som väldigt många röker på titt som tätt. Visst, många klarar väl sig men det måste ramla dit några också precis som några blir alkisar.

Sen vet jag några kompisars kompisar som började med maja och sen tog speed, kola, lsd, e, svampar etc men slutade med allt utom alkohol. Det är ganska skumt också.

Alkoholen är ju för övrigt en jäkligt otrevlig drog. Det är väl den drogen som orsakar mest våld om inte annat. Andra droger kan ju ha mkt trevligare och snällare effekter mot både brukare och omgivning. Spriten är ju tradition här i västvärlden sedan urminnes tider och kommer så förbli men man kanske ska reflektera ibland över supandet och allt våld det för med sig.

blacken
25 september 2009 ·

Alkoholen är ju för övrigt en jäkligt otrevlig drog. Det är väl den drogen som orsakar mest våld om inte annat.

Det beror ju på att det är den som överlägset används mest. Ta PCP, rohypnol, anabola, sniffning till exempel, snacka om agreessivitet vid bruk, sponkens effekter är ju en "blöja" i jämförelse..

naughtyme
28 september 2009 · 2 Inlägg

alkohol e lätt  den tyngsta och värsta drogen som finns

kolvas
28 september 2009 · 4 001 Inlägg

naughtyme skrev:
alkohol e lätt  den tyngsta och värsta drogen som finns

nej, men den vanligaste

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
la_palma Labborant
29 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:
Tumregel inom kategorier är att man inte kan nå liknande effekter genom skador på olika områden, tex kan man inte få en centralstimulerande effekt genom annat än det centrala nervsystemet. Dom flesta droger passar dock in på flera kategorier och kan därför inte jämföras...

Dagens drogpropaganda är dagens största lögn och hyckleri för dom som läst på lite, visst är det farligt men inte alls så farligt som en vanlig svensson fått lära sig.

Beträffande alkohol har många artiklar/dokumentärer gått ut med att om alkohol varit olagligt hade det ALDRIG blivit lagligt i dagen läge. Cannabis blir dock lagligt dagligen i många länder, idag tex gick Danmark ut med att dom antagligen kommer legalisera cannabis, kommer börja säljas på "bolag" m.m

Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..

Hörru du gubben, det är faktiskt inte jag som skrivit artiklarna. Och det är inte heller jag som lagt som förslag om att legalisera cannabis i Danmark, utan deras egna regering, så har du nåt emot det får du ta upp det med dom!
Tror dock dom har mer koll på läget än du!

Senast redigerat av la_palma (29 september 2009)

blacken
29 september 2009 ·

la_palma skrev:

blacken skrev:

la_palma skrev:
Tumregel inom kategorier är att man inte kan nå liknande effekter genom skador på olika områden, tex kan man inte få en centralstimulerande effekt genom annat än det centrala nervsystemet. Dom flesta droger passar dock in på flera kategorier och kan därför inte jämföras...

Dagens drogpropaganda är dagens största lögn och hyckleri för dom som läst på lite, visst är det farligt men inte alls så farligt som en vanlig svensson fått lära sig.

Beträffande alkohol har många artiklar/dokumentärer gått ut med att om alkohol varit olagligt hade det ALDRIG blivit lagligt i dagen läge. Cannabis blir dock lagligt dagligen i många länder, idag tex gick Danmark ut med att dom antagligen kommer legalisera cannabis, kommer börja säljas på "bolag" m.m

Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..

Hörru du gubben, det är faktiskt inte jag som skrivit artiklarna. Och det är inte heller jag som lagt som förslag om att legalisera cannabis i Danmark, utan deras egna regering, så har du nåt emot det får du ta upp det med dom!
Tror dock dom har mer koll på läget än du!

Du verkar liasom inte ha riktigt pejl på ditt "resonemang". Oavsett vad kan tyckas vid en snabb glutt på dilemmat, så är droger,sponken,mm farligt för individen, och individen behöver inte det för att fungera normalt eller hur?.
Skit i vad dom sk: "experterna" säger utan se till helheten av vad ett drogmissbruk genererar i längden, typ om en del gav fan i att punda så skulle småbrotten (stöld,inbrott,bedägerier, osv) minska med mer än 70%. Om folk gav fasen i att kröka hjärnan ur led stup i kvarten så skulle våra hem vara mycket trevligare både för familjemedlemmar och grannar. Vi ska inte tala om vad sjukvården skulle bespara resurser om så vore fallet.

Så sluta upp med att försvara något som är destruktivt för individen och samhälle bara för att någon skitforskare har haft ett hjärnsläpp, och hävdar en skit tes att det "det och det" är mindre farligt än det och det, så det är att föredra framför den, och den "substansen, så det är bara att hålla på med det". Har du någon gång hört talas om begreppet "pest och kolera" det är faktiskt samma princip här som det begreppet belyser.. Farfar lilla tongue..

Senast redigerat av blacken (29 september 2009)

beta
29 september 2009 · 804 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

blacken skrev:

Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..

Hörru du gubben, det är faktiskt inte jag som skrivit artiklarna. Och det är inte heller jag som lagt som förslag om att legalisera cannabis i Danmark, utan deras egna regering, så har du nåt emot det får du ta upp det med dom!
Tror dock dom har mer koll på läget än du!

Du verkar liasom inte ha riktigt pejl på ditt "resonemang". Oavsett vad kan tyckas vid en snabb glutt på dilemmat, så är droger,sponken,mm farligt för individen, och individen behöver inte det för att fungera normalt eller hur?.
Skit i vad dom sk: "experterna" säger utan se till helheten av vad ett drogmissbruk genererar i längden, typ om en del gav fan i att punda så skulle småbrotten (stöld,inbrott,bedägerier, osv) minska med mer än 70%. Om folk gav fasen i att kröka hjärnan ur led stup i kvarten så skulle våra hem vara mycket trevligare både för familjemedlemmar och grannar. Vi ska inte tala om vad sjukvården skulle bespara resurser om så vore fallet.

Så sluta upp med att försvara något som är destruktivt för individen och samhälle bara för att någon skitforskare har haft ett hjärnsläpp, och hävdar en skit tes att det "det och det" är mindre farligt än det och det, så det är att föredra framför den, och den "substansen, så det är bara att hålla på med det". Har du någon gång hört talas om begreppet "pest och kolera" det är faktiskt samma princip här som det begreppet belyser.. Farfar lilla tongue..

#1, häll ut kaffet det är jävligt ohälsosamt enligt dig själv!
#2 De sk. experterna är WHO och liknande stora myndigheter, dina experter är puckona på FHI som tycker att det är normalt att gå emot 98% av forskarvärlden. Sen vad har du för källa att småbrotten skulle minska? Ingen källa och du ljuger.
#3 Återigen, det är skitforskarna som är emot t.ex. Cannabis, vad de stora myndigheterna som WHO säger är inte intressant i sverige för sverige accepterar inte "faktan" som de samlat in trotts att de är överlägset störst på området.
#4 Okej, så minimala skador av cannabis utan dödsfall är lika pest som alkoholens hjärnskador, cancer, organförstöring, våldsbrott, våldtäckter, 2miljoner dödsfall årligen, osv och tobakens cancer med 5,4miljoner (och snabbt stigande) dödsfall förra året är en bagatell precis som att cannabis botar cancer.
Ja det är ju verkligen pest eller kolera. Varför byter du inte ut ditt morgonkaffe till en spruta amfetamin, "pest eller kolera", "skitforskare" och "DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med," är några saker du sagt som betyder att du tycker din morgonsil tjack är lika illa som ditt morgonkaffe. Där finns ju inga lätta droger enligt dig.
Nej, nu ska jag iväg och handla kaffe och sätta mig och droga koffein som fan, och kom inte och hindra mig! Jag knarkar mitt farliga kaffe så mycket jag vill!

blacken
29 september 2009 ·

beta skrev:

blacken skrev:

la_palma skrev:
Hörru du gubben, det är faktiskt inte jag som skrivit artiklarna. Och det är inte heller jag som lagt som förslag om att legalisera cannabis i Danmark, utan deras egna regering, så har du nåt emot det får du ta upp det med dom!
Tror dock dom har mer koll på läget än du!

Du verkar liasom inte ha riktigt pejl på ditt "resonemang". Oavsett vad kan tyckas vid en snabb glutt på dilemmat, så är droger,sponken,mm farligt för individen, och individen behöver inte det för att fungera normalt eller hur?.
Skit i vad dom sk: "experterna" säger utan se till helheten av vad ett drogmissbruk genererar i längden, typ om en del gav fan i att punda så skulle småbrotten (stöld,inbrott,bedägerier, osv) minska med mer än 70%. Om folk gav fasen i att kröka hjärnan ur led stup i kvarten så skulle våra hem vara mycket trevligare både för familjemedlemmar och grannar. Vi ska inte tala om vad sjukvården skulle bespara resurser om så vore fallet.

Så sluta upp med att försvara något som är destruktivt för individen och samhälle bara för att någon skitforskare har haft ett hjärnsläpp, och hävdar en skit tes att det "det och det" är mindre farligt än det och det, så det är att föredra framför den, och den "substansen, så det är bara att hålla på med det". Har du någon gång hört talas om begreppet "pest och kolera" det är faktiskt samma princip här som det begreppet belyser.. Farfar lilla tongue..

#1, häll ut kaffet det är jävligt ohälsosamt enligt dig själv!
#2 De sk. experterna är WHO och liknande stora myndigheter, dina experter är puckona på FHI som tycker att det är normalt att gå emot 98% av forskarvärlden. Sen vad har du för källa att småbrotten skulle minska? Ingen källa och du ljuger.
#3 Återigen, det är skitforskarna som är emot t.ex. Cannabis, vad de stora myndigheterna som WHO säger är inte intressant i sverige för sverige accepterar inte "faktan" som de samlat in trotts att de är överlägset störst på området.
#4 Okej, så minimala skador av cannabis utan dödsfall är lika pest som alkoholens hjärnskador, cancer, organförstöring, våldsbrott, våldtäckter, 2miljoner dödsfall årligen, osv och tobakens cancer med 5,4miljoner (och snabbt stigande) dödsfall förra året är en bagatell precis som att cannabis botar cancer.
Ja det är ju verkligen pest eller kolera. Varför byter du inte ut ditt morgonkaffe till en spruta amfetamin, "pest eller kolera", "skitforskare" och "DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med," är några saker du sagt som betyder att du tycker din morgonsil tjack är lika illa som ditt morgonkaffe. Där finns ju inga lätta droger enligt dig.
Nej, nu ska jag iväg och handla kaffe och sätta mig och droga koffein som fan, och kom inte och hindra mig! Jag knarkar mitt farliga kaffe så mycket jag vill!

lollol Du gömde vatten (folk drunknar i det), bilar (som dödar bystvis med pers varje år), Mat, (många dör av fettma årligen), Och majoriteten av stölder och dylikt begås av snubbar som vill ha sitt tjack/andra droger, prata med länsman dom har exakt statistik på det.
Och att jämföra en sil med en kopp fika, tyder på att du inte på långa vägar är mogen att föra en diskution med i detta ämne. Väx till dig lite så kan vi fortsätta sedan..

Senast redigerat av blacken (29 september 2009)

beta
29 september 2009 · 804 Inlägg

blacken skrev:
Och att jämföra en sil med en kopp fika, tyder på att du inte på långa vägar är mogen att föra en diskution med i detta ämne. Väx till dig lite så kan vi fortsätta sedan..

Jag vill inte ens dra den jämförelsen, men när sådana som du gång på gång vrålar ut att där inte finns lätta vs. tunga droger och att alla droger skadar som fan så måste jag ju bara påvisa hur fel det är, för koffein är en drog som är beroendeframkallande och hela köret, men väldigt mild, och att då säga att tunga/lätta inte finns så säger du att kokain, heroin, amfetamin, nikotin osv drar jämt med koffein, alkoholen måste dödat din sista hjärncell.
Du började räkna upp vatten, bilar osv, det är inga droger, de ger varken rus eller beroende. Det visar bara att du är för omogen för att diskutera ämnet, väx till dig och läs lite fakta och kom tillbaka sen.

blacken
29 september 2009 ·

beta skrev:

blacken skrev:
Och att jämföra en sil med en kopp fika, tyder på att du inte på långa vägar är mogen att föra en diskution med i detta ämne. Väx till dig lite så kan vi fortsätta sedan..

Jag vill inte ens dra den jämförelsen, men när sådana som du gång på gång vrålar ut att där inte finns lätta vs. tunga droger och att alla droger skadar som fan så måste jag ju bara påvisa hur fel det är, för koffein är en drog som är beroendeframkallande och hela köret, men väldigt mild, och att då säga att tunga/lätta inte finns så säger du att kokain, heroin, amfetamin, nikotin osv drar jämt med koffein, alkoholen måste dödat din sista hjärncell.
Du började räkna upp vatten, bilar osv, det är inga droger, de ger varken rus eller beroende. Det visar bara att du är för omogen för att diskutera ämnet, väx till dig och läs lite fakta och kom tillbaka sen.

Som jag tidigare nämnt, väx till dig. Sedan så kan vi fortsätta att diskutera.

cheffer
29 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:

beta skrev:

blacken skrev:

Du verkar liasom inte ha riktigt pejl på ditt "resonemang". Oavsett vad kan tyckas vid en snabb glutt på dilemmat, så är droger,sponken,mm farligt för individen, och individen behöver inte det för att fungera normalt eller hur?.
Skit i vad dom sk: "experterna" säger utan se till helheten av vad ett drogmissbruk genererar i längden, typ om en del gav fan i att punda så skulle småbrotten (stöld,inbrott,bedägerier, osv) minska med mer än 70%. Om folk gav fasen i att kröka hjärnan ur led stup i kvarten så skulle våra hem vara mycket trevligare både för familjemedlemmar och grannar. Vi ska inte tala om vad sjukvården skulle bespara resurser om så vore fallet.

Så sluta upp med att försvara något som är destruktivt för individen och samhälle bara för att någon skitforskare har haft ett hjärnsläpp, och hävdar en skit tes att det "det och det" är mindre farligt än det och det, så det är att föredra framför den, och den "substansen, så det är bara att hålla på med det". Har du någon gång hört talas om begreppet "pest och kolera" det är faktiskt samma princip här som det begreppet belyser.. Farfar lilla tongue..

#1, häll ut kaffet det är jävligt ohälsosamt enligt dig själv!
#2 De sk. experterna är WHO och liknande stora myndigheter, dina experter är puckona på FHI som tycker att det är normalt att gå emot 98% av forskarvärlden. Sen vad har du för källa att småbrotten skulle minska? Ingen källa och du ljuger.
#3 Återigen, det är skitforskarna som är emot t.ex. Cannabis, vad de stora myndigheterna som WHO säger är inte intressant i sverige för sverige accepterar inte "faktan" som de samlat in trotts att de är överlägset störst på området.
#4 Okej, så minimala skador av cannabis utan dödsfall är lika pest som alkoholens hjärnskador, cancer, organförstöring, våldsbrott, våldtäckter, 2miljoner dödsfall årligen, osv och tobakens cancer med 5,4miljoner (och snabbt stigande) dödsfall förra året är en bagatell precis som att cannabis botar cancer.
Ja det är ju verkligen pest eller kolera. Varför byter du inte ut ditt morgonkaffe till en spruta amfetamin, "pest eller kolera", "skitforskare" och "DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med," är några saker du sagt som betyder att du tycker din morgonsil tjack är lika illa som ditt morgonkaffe. Där finns ju inga lätta droger enligt dig.
Nej, nu ska jag iväg och handla kaffe och sätta mig och droga koffein som fan, och kom inte och hindra mig! Jag knarkar mitt farliga kaffe så mycket jag vill!

lollol Du gömde vatten (folk drunknar i det), bilar (som dödar bystvis med pers varje år), Mat, (många dör av fettma årligen), Och majoriteten av stölder och dylikt begås av snubbar som vill ha sitt tjack/andra droger, prata med länsman dom har exakt statistik på det.
Och att jämföra en sil med en kopp fika, tyder på att du inte på långa vägar är mogen att föra en diskution med i detta ämne. Väx till dig lite så kan vi fortsätta sedan..

Du förstod ju inte att han överdrev eller? Men du gör ju en liknande jämförelse när du jämför cannabis med droger som alkohol, tjack etc. Koffein är en drog, dock en lätt, laglig men ändå skadlig och beroendeframkallande så ska du köra ditt alla droger är lika farliga snack så kan du ju blanda i lite koks i kaffet på morgonen så blir det bra sedan? Det är ju trots allt lika farligt då det inte finns några tunga droger.

Har också märkt att du skriver alkohol för sig och droger för sig, som att alkoholen inte vore någon drog, hur kommer det sig?

Beror över 70% av alla småbrott på droger? Det vill jag ha en källa på innan jag tror på, inte en chans att det är över 70%, om det ens ligger på 50% skulle jag bli förvånad. Våldsbrott ligger dock alkoholen högt i att orsaka, det sker ju våldtäkter hur frekvent som helst på grund av den skiten och misshandelsfallen skulle minska drastiskt om alkoholen skulle bannlysas. Jag personligen har aldrig sett någon bli helaggresiv och börjat gå loss mot någon för en liten skitgrej pga personen har rökt en joint men fulla personer har jag sett många som gått loss och börjat slåss på. Cannabis lugnar betydligt mer än alkohol och ofta så blir tar cannabis påverkade människor även lättare på uppkommande problem när de är påverkade än när de är nyktra (Dvs blir inte lika lätt arga och aggressiva). Säger inte att det är bra alls, för det är det absolut inte, det är farligt för individen och paralyserar hjärnceller så absolut inget jag uppmuntrar men alkoholen är då farligare. Beroendet av alkohol är också betydligt värre då cannabis inte ens ger ett fysiskt beroende och det är ett relativt svagt psykiskt beroende som man får men absolut inget som alkohol eller många andra droger.

Att folk går vidare från cannabis till andra droger beror helt enkelt på olagligheten i drogen, hade den varit laglig hade man aldrig kommit i kontakt med kriminella personer som distrubiterar illegala preparat. Hade den varit laglig som alkohol hade det varit precis som på systemet och då kommer man inte heller i kontakt med andra droger som man gör när affärerna görs "på sidan om". En olaglig sak leder ofta till en annan. De flesta som testar narkotikaklassade preparat är påverkade av alkohol första gången de testar dessutom.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Nexius
29 september 2009 · 414 Inlägg

löd rök är en lätt drog big_smile

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
blacken
29 september 2009 ·

Beroendet av alkohol är också betydligt värre då cannabis inte ens ger ett fysiskt beroende och det är ett relativt svagt psykiskt beroende som man får men absolut inget som alkohol eller många andra droger

lollol "Yeahh, right". Ta reda på lite innan du yttrar dig om sådant du inte har en blekaste skvatt aning om..

cheffer
29 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:

Beroendet av alkohol är också betydligt värre då cannabis inte ens ger ett fysiskt beroende och det är ett relativt svagt psykiskt beroende som man får men absolut inget som alkohol eller många andra droger

lollol "Yeahh, right". Ta reda på lite innan du yttrar dig om sådant du inte har en blekaste skvatt aning om..

Har rätt bra koll på det smile Säger du att cannabis ger ett fysiskt beroende? Isf är ju diskussionen klar för din del och du behöver inte ta del av denna tråd längre då du bevisat att du inte hör hemma här. Du får inga frossningar, blir inte illamående, blir inte trött eller får smärtor om du slutar med cannabis. Däremot kan det bli ett psykiskt beroende, ett sug efter det alltså. Vet du ens skillnaden på psykist och fysiskt beroende? Alkohol är starkt fysiskt beroende, vill det sig riktigt illa kan det gå så långt att den fysiska abstinensen aldrig ger sig och kan ge hjärnskador då härnan "kräver" alkoholen och kan leda till döden, det är verkligen värsta fallet men det är möjligt.

Smärre sömnsvårigheter kan man få efter att ha slutat upp med CB men det kan ju klart länkas till det psykiska suget också. Absolut inget som alkohol eller heroin (för att ta en överdriven jämförelse) då de bägge drogerna är starkt fysiskt beroendeframkallande. Det är inte cannabis.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
blacken
29 september 2009 ·

cheffer skrev:

blacken skrev:

Beroendet av alkohol är också betydligt värre då cannabis inte ens ger ett fysiskt beroende och det är ett relativt svagt psykiskt beroende som man får men absolut inget som alkohol eller många andra droger

lollol "Yeahh, right". Ta reda på lite innan du yttrar dig om sådant du inte har en blekaste skvatt aning om..

Har rätt bra koll på det smile Säger du att cannabis ger ett fysiskt beroende? Isf är ju diskussionen klar för din del och du behöver inte ta del av denna tråd längre då du bevisat att du inte hör hemma här. Du får inga frossningar, blir inte illamående, blir inte trött eller får smärtor om du slutar med cannabis. Däremot kan det bli ett psykiskt beroende, ett sug efter det alltså. Vet du ens skillnaden på psykist och fysiskt beroende? Alkohol är starkt fysiskt beroende, vill det sig riktigt illa kan det gå så långt att den fysiska abstinensen aldrig ger sig och kan ge hjärnskador då härnan "kräver" alkoholen och kan leda till döden, det är verkligen värsta fallet men det är möjligt.

Smärre sömnsvårigheter kan man få efter att ha slutat upp med CB men det kan ju klart länkas till det psykiska suget också. Absolut inget som alkohol eller heroin (för att ta en överdriven jämförelse) då de bägge drogerna är starkt fysiskt beroendeframkallande. Det är inte cannabis.

Du har inte en aning om vad du snackar om. Så man kan undra vem som ska lämna forumet?..

cheffer
29 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:

cheffer skrev:

blacken skrev:

lollol "Yeahh, right". Ta reda på lite innan du yttrar dig om sådant du inte har en blekaste skvatt aning om..

Har rätt bra koll på det smile Säger du att cannabis ger ett fysiskt beroende? Isf är ju diskussionen klar för din del och du behöver inte ta del av denna tråd längre då du bevisat att du inte hör hemma här. Du får inga frossningar, blir inte illamående, blir inte trött eller får smärtor om du slutar med cannabis. Däremot kan det bli ett psykiskt beroende, ett sug efter det alltså. Vet du ens skillnaden på psykist och fysiskt beroende? Alkohol är starkt fysiskt beroende, vill det sig riktigt illa kan det gå så långt att den fysiska abstinensen aldrig ger sig och kan ge hjärnskador då härnan "kräver" alkoholen och kan leda till döden, det är verkligen värsta fallet men det är möjligt.

Smärre sömnsvårigheter kan man få efter att ha slutat upp med CB men det kan ju klart länkas till det psykiska suget också. Absolut inget som alkohol eller heroin (för att ta en överdriven jämförelse) då de bägge drogerna är starkt fysiskt beroendeframkallande. Det är inte cannabis.

Du har inte en aning om vad du snackar om. Så man kan undra vem som ska lämna forumet?..

Motbevisa mig och säg vad som gäller då herr allvetare smile Du har ingen som håller med dig än så länge och inga logiska argument för den delen heller. CB ger enligt dig alltså fysiska abstinensbesvär, säg vilka och gärna en källa till det också. Kom med något givande istället för att bara säga nej. Förstår inte varför jag ska lämna forumet för en fråga om droger för den delen heller, att lämna diskussionen är en helt annan sak. Men nu är ju inte fallet så att jag har fel men kör på, prove me wrong!

Det är psykist beroende som gäller för cb, som kan länkas samman med sömnsvårigheter om man gett upp efter ett långt missbruk av cannabis och sömnlöshet brukar kunna leda till rastlöshet men det hör till den psykiska biten. Men kör på, det är ditt drag nu.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
blacken
29 september 2009 ·

cheffer skrev:

blacken skrev:

cheffer skrev:

Har rätt bra koll på det smile Säger du att cannabis ger ett fysiskt beroende? Isf är ju diskussionen klar för din del och du behöver inte ta del av denna tråd längre då du bevisat att du inte hör hemma här. Du får inga frossningar, blir inte illamående, blir inte trött eller får smärtor om du slutar med cannabis. Däremot kan det bli ett psykiskt beroende, ett sug efter det alltså. Vet du ens skillnaden på psykist och fysiskt beroende? Alkohol är starkt fysiskt beroende, vill det sig riktigt illa kan det gå så långt att den fysiska abstinensen aldrig ger sig och kan ge hjärnskador då härnan "kräver" alkoholen och kan leda till döden, det är verkligen värsta fallet men det är möjligt.

Smärre sömnsvårigheter kan man få efter att ha slutat upp med CB men det kan ju klart länkas till det psykiska suget också. Absolut inget som alkohol eller heroin (för att ta en överdriven jämförelse) då de bägge drogerna är starkt fysiskt beroendeframkallande. Det är inte cannabis.

Du har inte en aning om vad du snackar om. Så man kan undra vem som ska lämna forumet?..

Motbevisa mig och säg vad som gäller då herr allvetare smile Du har ingen som håller med dig än så länge och inga logiska argument för den delen heller. CB ger enligt dig alltså fysiska abstinensbesvär, säg vilka och gärna en källa till det också. Kom med något givande istället för att bara säga nej. Förstår inte varför jag ska lämna forumet för en fråga om droger för den delen heller, att lämna diskussionen är en helt annan sak. Men nu är ju inte fallet så att jag har fel men kör på, prove me wrong!

Det är psykist beroende som gäller för cb, som kan länkas samman med sömnsvårigheter om man gett upp efter ett långt missbruk av cannabis och sömnlöshet brukar kunna leda till rastlöshet men det hör till den psykiska biten. Men kör på, det är ditt drag nu.

Jodå jag vet "first hand" hur det är att vara "beroende" både fysisk och psykiskt av diverse "stimulantia", Så där har du inget nytt att tillföra för mig. Är också 100% övertygad om att jag har dragit i mig avsevärt mer av dom vanligaste "stimulantierna"  än vad du har gjort. Så ta det lilla lugna va?..

Stoorn Legitimerad klåpare
30 september 2009 · 212 Inlägg

Nu ska vi se här. Dessa kemiska droger verkar vara i grund och botten gifter, och vad jag har fått lära mig inom min utbildning är att gifter är inget du skiter ut dagen efter utan de lagras i kroppen. Jag ser de inte som omöjligt att få en tripp 20 år senare om gifterna lagras i fettvävnader. De räcker med att du går ner nått kilo för att du ska förbränna de som nu fans lagrat där. Sen är de väll upp till er om ni vill tro på mig eller inte.

Men faktum är att droger skadar samhället och kostar en jävla massa pengar som kan användas till mycket bättre saker. Även om du lyckas hålla ett jobb och fungera som en normal människa så kostar du fortfarande samhället pengar. Pengar som går till utredningar, drogutbildning osv. Sen att använda argumentet "Alkohol är mycke värre" är i mina ögon ett rätt dåligt argument, de är som att säga man får ju köra 110km/h där borta varför får jag inte göra de här på 50 vägen. Ett fel rättfärdigar inte ett till

Själv så brukar jag inte nån drog annat än alkohol vilket händer nån gång i månaden om ens de. I mina ögon finns de vettigare saker att lägga dom surt intjänade pengarna på, tex en kubik grus som man kan ha nytta av i flera år.

Opel Vectra (1995)
la_palma Labborant
30 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

beta skrev:

blacken skrev:
Och att jämföra en sil med en kopp fika, tyder på att du inte på långa vägar är mogen att föra en diskution med i detta ämne. Väx till dig lite så kan vi fortsätta sedan..

Jag vill inte ens dra den jämförelsen, men när sådana som du gång på gång vrålar ut att där inte finns lätta vs. tunga droger och att alla droger skadar som fan så måste jag ju bara påvisa hur fel det är, för koffein är en drog som är beroendeframkallande och hela köret, men väldigt mild, och att då säga att tunga/lätta inte finns så säger du att kokain, heroin, amfetamin, nikotin osv drar jämt med koffein, alkoholen måste dödat din sista hjärncell.
Du började räkna upp vatten, bilar osv, det är inga droger, de ger varken rus eller beroende. Det visar bara att du är för omogen för att diskutera ämnet, väx till dig och läs lite fakta och kom tillbaka sen.

Som jag tidigare nämnt, väx till dig. Sedan så kan vi fortsätta att diskutera.

Jag tycker denna tråd är ett regelrätt praktexempel på att äldst inte alltid vet bäst, så han behöver inte växa för att ha rätt, tycker faktiskt du kommit med mest omogna komentarer, så det kanske är du som borde växa till dig på den mentala biten...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang