Lätta droger?? Snabba svar!!!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 september 2009 · 13 744 Inlägg

Frenzy skrev:
Blacken har rätt! Det finns inga "lätta" droger. Alla cannabispreparat har den effekten att dom fördärvar hjärnceller och det gör dom mycket fortare och "effektivare" än alkohol som i sig är en farlig drog. Alla som vill veta mer kan läsa på Tullverkets hemsida och länka sig vidare därifrån. Även sidan NoDrugs är fylld av fakta för den som vill veta. KÖR BIL I STÄLLET FÖR ATT DROGA!

ja du cannabis är inte så svårt att se att det stället till det för folk

fattar inte hur dom kan  påstå att det är ofarligt

träffat en hög cananabis rökande personer och det gemensamma är att trögare folk går inte att hitta

dock väldigt harmoniska och lugna och verkligen långt ifrån farliga

men som sagt tröga!

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
beta
30 september 2009 · 804 Inlägg

Growe skrev:

Frenzy skrev:
Blacken har rätt! Det finns inga "lätta" droger. Alla cannabispreparat har den effekten att dom fördärvar hjärnceller och det gör dom mycket fortare och "effektivare" än alkohol som i sig är en farlig drog. Alla som vill veta mer kan läsa på Tullverkets hemsida och länka sig vidare därifrån. Även sidan NoDrugs är fylld av fakta för den som vill veta. KÖR BIL I STÄLLET FÖR ATT DROGA!

ja du cannabis är inte så svårt att se att det stället till det för folk

fattar inte hur dom kan  påstå att det är ofarligt

träffat en hög cananabis rökande personer och det gemensamma är att trögare folk går inte att hitta

dock väldigt harmoniska och lugna och verkligen långt ifrån farliga

men som sagt tröga!

Återigen, Cannabis ger inte hjärnskador, alkohol ger däremot hjärnskador och medicinen cannabis kan hjälpa till att skydda mot skadorna alkoholen gör. http://dx.doi.org/10.1016/j.ntt.2009.07.006
Sen är medelsvensson dummare än cannabisbrukare, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article281026.ab blacken måste skicka en miljon sms om dagen för jäklar vad han är korkad.

FireTraXX DFFL
30 september 2009 · 9 020 Inlägg

Bla bla bla farligt bla bla dum i huvudet bla bla bla...

Sådär, då var allting löst och diskussionen avklarad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
beta
30 september 2009 · 804 Inlägg

FireTraXX skrev:
Bla bla bla farligt bla bla dum i huvudet bla bla bla...

Sådär, då var allting löst och diskussionen avklarad.

Nej men när folk gång på gång påstår saker som inte är sant blir man trött på att jämt behöva påvisa sanningen. Fast man får väll börja gå samma väg som Hassela, ansöka om miljoner från socialstyrelsen och börja propagera i skolorna i stället, lär vara lättare än att lära gamla hundar sitta.
Hassela har motvind nu med, http://www.helagotland.se/nyheter/artik … id=5535386 så det borde vara lättare att få gehör nu.

FireTraXX DFFL
30 september 2009 · 9 020 Inlägg

Jag skiter i vilket, jag lever mitt liv som jag vill leva det.

Ja, man blir trög om man krökar.
Ja, man blir trög och man röker.
Ja, man blir trög om man skjuter.
Ja, man blir trög om man snort.
Ja, man blir trög om man slänger piller.

Matematiken är inte svår.
När det är för mycket så blir det för mycket för kroppen.

Bruk är kanon, missbruk är farligt.

Förövrigt så förespråkar jag alla droger oavsett form som tillfälligt berusningsmedel.

Min kropp, mitt val, lägg dig inte i!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
30 september 2009 ·

beta skrev:

Growe skrev:

Frenzy skrev:
Blacken har rätt! Det finns inga "lätta" droger. Alla cannabispreparat har den effekten att dom fördärvar hjärnceller och det gör dom mycket fortare och "effektivare" än alkohol som i sig är en farlig drog. Alla som vill veta mer kan läsa på Tullverkets hemsida och länka sig vidare därifrån. Även sidan NoDrugs är fylld av fakta för den som vill veta. KÖR BIL I STÄLLET FÖR ATT DROGA!

ja du cannabis är inte så svårt att se att det stället till det för folk

fattar inte hur dom kan  påstå att det är ofarligt

träffat en hög cananabis rökande personer och det gemensamma är att trögare folk går inte att hitta

dock väldigt harmoniska och lugna och verkligen långt ifrån farliga

men som sagt tröga!

Återigen, Cannabis ger inte hjärnskador, alkohol ger däremot hjärnskador och medicinen cannabis kan hjälpa till att skydda mot skadorna alkoholen gör. http://dx.doi.org/10.1016/j.ntt.2009.07.006
Sen är medelsvensson dummare än cannabisbrukare, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article281026.ab blacken måste skicka en miljon sms om dagen för jäklar vad han är korkad.

Öhh! grabben byt pulver, för det som du nu går på, verkar inte funka så bra på/för dig..smile

Senast redigerat av blacken (30 september 2009)

Mortalis VW-nörd?
30 september 2009 · 4 332 Inlägg

Älskar när man använder en sida som dx.doi.org som referens för att styrka sina påståenden

blacken
30 september 2009 ·

Jag tycker denna tråd är ett regelrätt praktexempel på att äldst inte alltid vet bäst, så han behöver inte växa för att ha rätt, tycker faktiskt du kommit med mest omogna komentarer, så det kanske är du som borde växa till dig på den mentala biten...

Sant "äldst vet inte alltid bäst". Men jag har mera erfarenhet i ämnet än vad du har, jag har hållt på med det mer än du, jag har "exponerat" mig mer av dom olika "substanserna" än vad du har, jag har sett mer av vad som händer i ett sådant liv än vad du har. Så om du har svårt för att lyssna på en som har mera PRAKTISK erfarenhet än vad du har, så får det falla på din egen stupiditet..

blacken
30 september 2009 ·

FireTraXX skrev:
Jag skiter i vilket, jag lever mitt liv som jag vill leva det.

Ja, man blir trög om man krökar.
Ja, man blir trög och man röker.
Ja, man blir trög om man skjuter.
Ja, man blir trög om man snort.
Ja, man blir trög om man slänger piller.

Matematiken är inte svår.
När det är för mycket så blir det för mycket för kroppen.

Bruk är kanon, missbruk är farligt.

Förövrigt så förespråkar jag alla droger oavsett form som tillfälligt berusningsmedel.

Min kropp, mitt val, lägg dig inte i!

big_smile Du är en klippa, när allt kör fast så kommer du och räddar dagen big_smile
Men om man måste använda sig av droger för att "må bra" då är man illa ute, för livet är faan så mycket bättre nykter och klar i knoppen, än om man måste begränsa sina sinnen för att ha en "glad dag" eller "må gott"..

Och vad du gör med "din kropp" skiter jag högeligen i, men alla droger är skadliga för kroppen oavsett om det är sponken eller något annat skit typ växtånga mm,mm det kan man inte förneka, så tillvida man inte är korkad utöver och bortom alla lovliga gränser..

FireTraXX DFFL
30 september 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Jag skiter i vilket, jag lever mitt liv som jag vill leva det.

Ja, man blir trög om man krökar.
Ja, man blir trög och man röker.
Ja, man blir trög om man skjuter.
Ja, man blir trög om man snort.
Ja, man blir trög om man slänger piller.

Matematiken är inte svår.
När det är för mycket så blir det för mycket för kroppen.

Bruk är kanon, missbruk är farligt.

Förövrigt så förespråkar jag alla droger oavsett form som tillfälligt berusningsmedel.

Min kropp, mitt val, lägg dig inte i!

big_smile Du är en klippa, när allt kör fast så kommer du och räddar dagen big_smile
Men om man måste använda sig av droger för att "må bra" då är man illa ute, för livet är faan så mycket bättre nykter och klar i knoppen, än om man måste begränsa sina sinnen för att ha en "glad dag" eller "må gott"..

Och vad du gör med "din kropp" skiter jag högeligen i, men alla droger är skadliga för kroppen oavsett om det är sponken eller något annat skit typ växtånga mm,mm det kan man inte förneka, så tillvida man inte är korkad utöver och bortom alla lovliga gränser..

Förhöja vardagen tycker jag är lämpligare ordval för egen del.
Det där lilla som gör kvällen/natten så mycket bättre. smile

Men allting kommer ju med ett pris, så även detta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
30 september 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Jag skiter i vilket, jag lever mitt liv som jag vill leva det.

Ja, man blir trög om man krökar.
Ja, man blir trög och man röker.
Ja, man blir trög om man skjuter.
Ja, man blir trög om man snort.
Ja, man blir trög om man slänger piller.

Matematiken är inte svår.
När det är för mycket så blir det för mycket för kroppen.

Bruk är kanon, missbruk är farligt.

Förövrigt så förespråkar jag alla droger oavsett form som tillfälligt berusningsmedel.

Min kropp, mitt val, lägg dig inte i!

big_smile Du är en klippa, när allt kör fast så kommer du och räddar dagen big_smile
Men om man måste använda sig av droger för att "må bra" då är man illa ute, för livet är faan så mycket bättre nykter och klar i knoppen, än om man måste begränsa sina sinnen för att ha en "glad dag" eller "må gott"..

Och vad du gör med "din kropp" skiter jag högeligen i, men alla droger är skadliga för kroppen oavsett om det är sponken eller något annat skit typ växtånga mm,mm det kan man inte förneka, så tillvida man inte är korkad utöver och bortom alla lovliga gränser..

Förhöja vardagen tycker jag är lämpligare ordval för egen del.
Det där lilla som gör kvällen/natten så mycket bättre. smile

Men allting kommer ju med ett pris, så även detta.

Jo det är sant allting har en prislapp, och frågan man alltid ska ställa sig "har jag råd med detta?"
Man gör inte "kvällen bättre" utan sämre, när man begränsar sinna sinnen. och man "förhöjer inte sin vardag" utan man sänker den, begränsar den med att droga eller kröka. Men det är där "prislappen/priskollen" kommer in, anser man att man har råd med att kasta bort en kväll av sitt liv så får man tycka det liasom..

Senast redigerat av blacken (30 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang