Lätta droger?? Snabba svar!!!

Smiley Legitimerad Lamphållare
4 november 2007 · 369 Inlägg

MawE skrev:

Smiley skrev:
Amfetamin var prestations höjande medel under 2:a världskrigen har jag för mig (amerikanska soldater fick det)

jupp dom kunde vara vakna längre och kände inte lika stor hunger heller.. någe för dom som bör banta.. tongue

Man kan ju undra hur bra dom mådde när dom inte fick det längre o börja känna hunger och trötthet

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Germax
4 november 2007 · 12 086 Inlägg

John87 skrev:

JapMax skrev:
Tror den "tyngsta" drogen man gjort är LSD, kommer inte ihåg några siffror men det är ju en syntetisk drog och de hade koncentrerat den till vansinne =P

Bara en notis smile

Har dessutom för mig att LSD var lagligt fram till sent 70-tal nånting i USA.
Blev "drog-stämplat" ganska sent jämfört med andra droger.

Bara en notis smile

1967 i USA.. -66 i Sverige, försöker leta reda på den där faktan om styrkan men tror jag läste de i Guinnes, hittar inget på Google iaf.

Frenzy
4 november 2007 · 121 Inlägg

Blacken har rätt! Det finns inga "lätta" droger. Alla cannabispreparat har den effekten att dom fördärvar hjärnceller och det gör dom mycket fortare och "effektivare" än alkohol som i sig är en farlig drog. Alla som vill veta mer kan läsa på Tullverkets hemsida och länka sig vidare därifrån. Även sidan NoDrugs är fylld av fakta för den som vill veta. KÖR BIL I STÄLLET FÖR ATT DROGA!

Non omnia possumus omne
LillNaisarn
4 november 2007 ·

JapMax skrev:
Tror den "tyngsta" drogen man gjort är LSD, kommer inte ihåg några siffror men det är ju en syntetisk drog och de hade koncentrerat den till vansinne =P

Bara en notis smile

Njaa stämmer inte, Angel dust är väll den "värsta"? fast allt sånt är skit & svammel oavsett vad.

blacken
4 november 2007 ·

cebT skrev:
har ingen aning om amfetamin klassas som lätt.. men är gräs verkligen en "lätt" drog? Maja är ju asstark emot hasch.

vad är en tung drog då? tongue hehe nee men allvarligt.. är det typ LSC, Ecstasy m.m.?

(har ingen aning hur det klassas i drogform, som ni säkert märker big_smile)

Njaaa det är tvärtom, hasch eller haschish som det heter är avsevärt mycket starkare än gräs.

blacken
4 november 2007 ·

Smiley skrev:
Amfetamin var prestations höjande medel under 2:a världskrigen har jag för mig (amerikanska soldater fick det)

även tyska fick det, fast dom kallade det för Pervitin.

blacken
4 november 2007 ·

JapMax skrev:
Tror den "tyngsta" drogen man gjort är LSD, kommer inte ihåg några siffror men det är ju en syntetisk drog och de hade koncentrerat den till vansinne =P

Bara en notis smile

Den är inte helt att anse som syntetisk för den framställs av bl:a vete. det har funnits sen 30- 40 talet.

Ps: Om någon dumskalle har funderingar på att prova "syra" (LSD) eller PCP ( angel dust). GÖR det INTE!!. Det kommer att kosta betydligt mer än det smakar!. En tripp slutar aldrig, utan den kommer tillbaka när man minst anar det, i minst 20-30 år efter man tog den.

Senast redigerat av blacken (4 november 2007)

evilaudio
10 november 2007 · 16 195 Inlägg

hur klassar ni droger som "värst"??   bara undrar... LSD å tjack e ju heelt olika droger..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
CarCass CarCass
10 november 2007 · 627 Inlägg

LillNaisarn skrev:

JapMax skrev:
Tror den "tyngsta" drogen man gjort är LSD, kommer inte ihåg några siffror men det är ju en syntetisk drog och de hade koncentrerat den till vansinne =P

Bara en notis smile

Njaa stämmer inte, Angel dust är väll den "värsta"? fast allt sånt är skit & svammel oavsett vad.

Angel Dust är vanligt kokain, kärt barn har många namn...

sen kanske inte det är en lätt drog men smile


Edit: Såg att det är en egen drog också.

Senast redigerat av CarCass (10 november 2007)

Join the Evolution
blacken
10 november 2007 ·

CarCass skrev:

LillNaisarn skrev:

JapMax skrev:
Tror den "tyngsta" drogen man gjort är LSD, kommer inte ihåg några siffror men det är ju en syntetisk drog och de hade koncentrerat den till vansinne =P

Bara en notis smile

Njaa stämmer inte, Angel dust är väll den "värsta"? fast allt sånt är skit & svammel oavsett vad.

Angel Dust är vanligt kokain, kärt barn har många namn...

sen kanske inte det är en lätt drog men smile

Jag skulle nog våga sticka ut hakan och vilja påstå att koks och PCP inte riktigt helt är samma sak smile

CarCass CarCass
10 november 2007 · 627 Inlägg

Nej skrev det precis smile

Men kokain kallas ibland angel dust

Edit: I en del filmer bland annat. kompisar som är lite konstiga vet mer än mig...

Senast redigerat av CarCass (10 november 2007)

Join the Evolution
blacken
10 november 2007 ·

CarCass skrev:
Nej skrev det precis smile

Men kokain kallas ibland angel dust

¨
PCP Är det som dom kallar "Angel dust".

blacken
10 november 2007 ·

evilaudio skrev:
hur klassar ni droger som "värst"??   bara undrar... LSD å tjack e ju heelt olika droger..

En sak som droger har gemensamt. Även om dom klassas "olika". Är att dom kör dig i botten rejält, det enda som skiljer dom åt, är att en del så går det snabbt och för en del tar det lite längre tid. och att dom tar kontrollen över ditt liv. Vare sig dom klassas "lätta" eller "tunga".

Senast redigerat av blacken (10 november 2007)

Supratok Toker
10 november 2007 · 491 Inlägg

Finns inget som är lätta droger...
Men hasch och cannabis brukar vara en början till andra droger som anses vara en större fara än dom andra på olika sätt, därför kallas det "lätta droger".

Toker Jr 081102
Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg

Är inte den nya generationen Crystal Meth den tyngsta drogen just nu?
Har för mig att det räckte med i storleksordningen ett saltkorn av det för att det skulle bli en överdos...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LillNaisarn
10 november 2007 ·

blacken skrev:

CarCass skrev:
Nej skrev det precis smile

Men kokain kallas ibland angel dust

¨
PCP Är det som dom kallar "Angel dust".

Var på PCP/Angel dust jag syftade på smile

Supratok Toker
10 november 2007 · 491 Inlägg

LillNaisarn skrev:

blacken skrev:

CarCass skrev:
Nej skrev det precis smile

Men kokain kallas ibland angel dust

¨
PCP Är det som dom kallar "Angel dust".

Var på PCP/Angel dust jag syftade på smile

Som har snarlik effekt som alkohol..
Min i små mängder är farligt stark därför stor risk för överdos.

Nån som jobbar med drogmissbruk här?

Toker Jr 081102
zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

finns inga värsta droger, alla är lika coola och schyssta att intaga.

zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

Phaetoon skrev:
Är inte den nya generationen Crystal Meth den tyngsta drogen just nu?
Har för mig att det räckte med i storleksordningen ett saltkorn av det för att det skulle bli en överdos...

LSD & fentanylerna är nog dom droger som är mest potentast sett till vikten, metamfetaminet behövs det riktigt mycket av i jämnförelse.

Fimpha
10 november 2007 · 557 Inlägg

Amfetamin är en tung drog, jag vet jag har nära som har hållt på med diverse skit.

//Jerry
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang