Lätta droger?? Snabba svar!!!

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Nej så kan man inte lägga upp det, opium, morfin, kokain m.m tillochmed heroin kan framställas rent naturligt

blacken
22 september 2009 ·

Redan slutat va du inte 20 bast som du tidigare skrev?

Det jag har sett och upplevt med min egna sinnen och i verkligheten i 20 bast eller mer

Ursäka en ovärdigs banala fråga, hur kan man dra ett parallellitets tecken mellan "har upplevt" och en individs ålder?.Men det förstås riksdagen hävdar att man bara är 11,5 bast max, så man kan förstå din undran.

Men född på 50 talet och uppväxt under 60 och 70 talet så var man med om, och delaktig i  den beryktade "flum och drog revolutionen" ( du vet Timothy O`leary:s lära,  "Världen skall frälsas med droger"), "hair" osv..

blacken
22 september 2009 ·

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Min defenetion: lägg skiten på en våg och se vilken som är tyngst tongue

blacken
22 september 2009 ·

la_palma skrev:

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Nej så kan man inte lägga upp det, opium, morfin, kokain m.m tillochmed heroin kan framställas rent naturligt

Utan någon och några som helst labbkunskaper och labbutrustning?..

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Nej så kan man inte lägga upp det, opium, morfin, kokain m.m tillochmed heroin kan framställas rent naturligt

Utan någon och några som helst labbkunskaper och labbutrustning?..

Ingen labbutrustning inga labbkunskaper, kanske lite "drogkunskaper" en kokplatta ätika och saltsyra för att göra heroin, men opium plockar man bara från opiumvallmon, morfin plockar man också ur opiumvallmon, kan göras direkt här i sverige, kokaplantan stampas och torkas -Vipps så har du charlie...

Är du 50 år????????????????

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

Nu tror jag nog jag drar strecket här, tänker inte sitta och bråka med en 50åring, du måste ha bättre saker för dig än att sitta på en sådan här sida och käfta med en 22åring...

Och vad som är bevisat är att om man får lite erfarenhet inom kemi märker man att ingenting är som det verkar, ingenting alls. Och man lär sig ingenting om droger eller kemikalier genom att stoppa dom i munnen.

Och framförallt ett längre missbruk vad det än är gör än trög!

expect1991
23 september 2009 · 1 814 Inlägg

la_palma skrev:

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Nej så kan man inte lägga upp det, opium, morfin, kokain m.m tillochmed heroin kan framställas rent naturligt

Jag var otydlig: Marijuana, tobak, svamp osv kan man röka/äta som den är. Om den måste behandlas så är det tungt känner jag .

la_palma Labborant
23 september 2009 · 307 Inlägg

expect1991 skrev:

la_palma skrev:

expect1991 skrev:
Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Nej så kan man inte lägga upp det, opium, morfin, kokain m.m tillochmed heroin kan framställas rent naturligt

Jag var otydlig: Marijuana, tobak, svamp osv kan man röka/äta som den är. Om den måste behandlas så är det tungt känner jag .

Inte för att vara besserwisser men morfin och opium behöver ingen behandling, färdigt direkt på blomman...


Det jag skulle kalla för lätta droger är: Koffeintabletter/preparat, cigaretter, snus, kaffe, nikotinpreparat efedrin m.m

Har dock ingen aning, vanligtvis delar man bara upp droger beroende på effekt och kategorierna är:


Opioider: morfin, heroin, opium m.m

Centralstimulantia: amfetamin, kokain, kaffe, efedrin m.m

Sedativa: bensodiazepiner  (benzo), barbiturater, alkohol, GHB m.m

Hallucinogener: LSD, meskalin, profetsalvia, eter, ketamin, lustgas m.m


Varje drog är olik stark men har skadorna på samma ställen och samma sätt, övriga droger passar in på flera kategorier...

beta
24 september 2009 · 804 Inlägg

la_palma skrev:
Det jag skulle kalla för lätta droger är: Koffeintabletter/preparat, cigaretter, snus, kaffe, nikotinpreparat efedrin m.m

Har dock ingen aning, vanligtvis delar man bara upp droger beroende på effekt och kategorierna är:


Opioider: morfin, heroin, opium m.m

Centralstimulantia: amfetamin, kokain, kaffe, efedrin m.m

Sedativa: bensodiazepiner  (benzo), barbiturater, alkohol, GHB m.m

Hallucinogener: LSD, meskalin, profetsalvia, eter, ketamin, lustgas m.m


Varje drog är olik stark men har skadorna på samma ställen och samma sätt, övriga droger passar in på flera kategorier...

Nikotin är verkligen ingen "lätt drog"! Nikotin är den giftigaste drogen som finns! 50mg nikotin är en dödlig dos, jämfört med 200-500mg heroin (varierar mycket med tolerans, missbrukare kan klara 1500mg) Nikotin är även en av de mest beroendeframkallande droger som finns. 2008 dog 5,4miljoner av tobak, det enda tobak saknar är ett "riktigt rus" vilket gör den till en "lätt drog" hos den som inte är påläst.

Sen ger inte alla droger skador på samma ställe på samma sätt, stor lögn.
Alkohol t.ex. är ett rent gift, det äter på i stort sett alla organ i kroppen, och orsakar även cancer och hjärnskador. http://www.guardian.co.uk/science/2009/ … l-drinking
Alkohol tar ca 2miljoner liv/år.
Cannabis däremot ger inga hjärnskador, förstör inte lever osv osv. Cannabis ger inte ens cancer som tobak, då Cannabis har visat sig tumörhämmande och faktiskt kan vara ett botemedel mot cancer. Sen har ju ingen dött av Cannabis heller under de 10000åren människan brukat växten.
Enligt http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19638490 48% mindre risk att få cancer i hals och huvud hos cannabisrökare.

Nej visst är det sjukt att man får göra reklam för droger (alkohol och tobak) som varje år dödar fler personer än Hitler han gasa ihjäl men man får inte lov att bota cancer med en växt människan brukat i 10000år tack vare 80år med falsk propaganda.

"Det finns inga lätta eller tunga droger" är ju dummaste kommentaren jag hört med. För om alla droger är samma skit behöver ni ju inte dricka morgonkaffet för amfetaminet gör samma sak och koffein är ju ingen lätt drog enligt er så gör det ordentligt istället? Droger har ni överallt runt er, många av er har säkert en mor som har några Änglatrumpeter/Daturor och där har ni en drog som får LSD att verkligen se ut som hallonsaft. Muskotnöt är en drog, socker är en drog osv.  Så ni som ska flytta från droger helt har verkligen ett svårt uppdrag framför er. wink

baca Os Difuntos
25 september 2009 · 1 822 Inlägg

beta skrev:
många av er har säkert en mor som har några Änglatrumpeter/Daturor och där har ni en drog som får LSD att verkligen se ut som hallonsaft.

Hmm bara att svälja eller?

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
beta
25 september 2009 · 804 Inlägg

baca skrev:

beta skrev:
många av er har säkert en mor som har några Änglatrumpeter/Daturor och där har ni en drog som får LSD att verkligen se ut som hallonsaft.

Hmm bara att svälja eller?

Inte långt ifrån, har för mig det brukar intas som te. Iaf väldigt mycket mer utflippat än LSD, och giftigt nog att döda. https://www.flashback.info/showthread.php?t=306124 Räcker tydligen att käka ett par blad...

la_palma Labborant
25 september 2009 · 307 Inlägg

beta skrev:

la_palma skrev:
Det jag skulle kalla för lätta droger är: Koffeintabletter/preparat, cigaretter, snus, kaffe, nikotinpreparat efedrin m.m

Har dock ingen aning, vanligtvis delar man bara upp droger beroende på effekt och kategorierna är:


Opioider: morfin, heroin, opium m.m

Centralstimulantia: amfetamin, kokain, kaffe, efedrin m.m

Sedativa: bensodiazepiner  (benzo), barbiturater, alkohol, GHB m.m

Hallucinogener: LSD, meskalin, profetsalvia, eter, ketamin, lustgas m.m


Varje drog är olik stark men har skadorna på samma ställen och samma sätt, övriga droger passar in på flera kategorier...

Nikotin är verkligen ingen "lätt drog"! Nikotin är den giftigaste drogen som finns! 50mg nikotin är en dödlig dos, jämfört med 200-500mg heroin (varierar mycket med tolerans, missbrukare kan klara 1500mg) Nikotin är även en av de mest beroendeframkallande droger som finns. 2008 dog 5,4miljoner av tobak, det enda tobak saknar är ett "riktigt rus" vilket gör den till en "lätt drog" hos den som inte är påläst.

Sen ger inte alla droger skador på samma ställe på samma sätt, stor lögn.
Alkohol t.ex. är ett rent gift, det äter på i stort sett alla organ i kroppen, och orsakar även cancer och hjärnskador. http://www.guardian.co.uk/science/2009/ … l-drinking
Alkohol tar ca 2miljoner liv/år.
Cannabis däremot ger inga hjärnskador, förstör inte lever osv osv. Cannabis ger inte ens cancer som tobak, då Cannabis har visat sig tumörhämmande och faktiskt kan vara ett botemedel mot cancer. Sen har ju ingen dött av Cannabis heller under de 10000åren människan brukat växten.
Enligt http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19638490 48% mindre risk att få cancer i hals och huvud hos cannabisrökare.

Nej visst är det sjukt att man får göra reklam för droger (alkohol och tobak) som varje år dödar fler personer än Hitler han gasa ihjäl men man får inte lov att bota cancer med en växt människan brukat i 10000år tack vare 80år med falsk propaganda.

"Det finns inga lätta eller tunga droger" är ju dummaste kommentaren jag hört med. För om alla droger är samma skit behöver ni ju inte dricka morgonkaffet för amfetaminet gör samma sak och koffein är ju ingen lätt drog enligt er så gör det ordentligt istället? Droger har ni överallt runt er, många av er har säkert en mor som har några Änglatrumpeter/Daturor och där har ni en drog som får LSD att verkligen se ut som hallonsaft. Muskotnöt är en drog, socker är en drog osv.  Så ni som ska flytta från droger helt har verkligen ett svårt uppdrag framför er. wink

saknar är ett "riktigt rus" vilket gör den till en "lätt drog" hos den som inte är påläst.  Menade du lätt drog eller skrev du bara det?

Du kan ju inte jämföra alkohol med cannabis om dom inte är i samma kategori, cannabis kan man inte jämföra med dessa eftersom den passar in på flera kategorier.

Resten håller jag fullständigt med om, har nog redan skrivit det mesta du skrev om du läser tråden från sida 5

beta
25 september 2009 · 804 Inlägg

la_palma skrev:
saknar är ett "riktigt rus" vilket gör den till en "lätt drog" hos den som inte är påläst.  Menade du lätt drog eller skrev du bara det?

Du kan ju inte jämföra alkohol med cannabis om dom inte är i samma kategori, cannabis kan man inte jämföra med dessa eftersom den passar in på flera kategorier.

Resten håller jag fullständigt med om, har nog redan skrivit det mesta du skrev om du läser tråden från sida 5

Jag menade att folk överlag, ser tobak som en lätt drog just eftersom den inte ger något riktigt rus som de flesta andra droger. Så de får en felaktig syn på världens giftigaste drog pga. det.

Okej så du menade så inom samma kategori, men det är samma där, en del har i stort sett inga fysiska biverkningar alls, medans andra blir dödligt giftiga vid en liten feldosering. Jämför LSD och Datura som jag gjorde precis t.ex.
Fast sådana här trådar visar tydligt en sak, drogundervisningen i skolan är under all kritik.

la_palma Labborant
25 september 2009 · 307 Inlägg

Tumregel inom kategorier är att man inte kan nå liknande effekter genom skador på olika områden, tex kan man inte få en centralstimulerande effekt genom annat än det centrala nervsystemet. Dom flesta droger passar dock in på flera kategorier och kan därför inte jämföras...

Dagens drogpropaganda är dagens största lögn och hyckleri för dom som läst på lite, visst är det farligt men inte alls så farligt som en vanlig svensson fått lära sig.

Beträffande alkohol har många artiklar/dokumentärer gått ut med att om alkohol varit olagligt hade det ALDRIG blivit lagligt i dagen läge. Cannabis blir dock lagligt dagligen i många länder, idag tex gick Danmark ut med att dom antagligen kommer legalisera cannabis, kommer börja säljas på "bolag" m.m

blacken
25 september 2009 ·

la_palma skrev:
Tumregel inom kategorier är att man inte kan nå liknande effekter genom skador på olika områden, tex kan man inte få en centralstimulerande effekt genom annat än det centrala nervsystemet. Dom flesta droger passar dock in på flera kategorier och kan därför inte jämföras...

Dagens drogpropaganda är dagens största lögn och hyckleri för dom som läst på lite, visst är det farligt men inte alls så farligt som en vanlig svensson fått lära sig.

Beträffande alkohol har många artiklar/dokumentärer gått ut med att om alkohol varit olagligt hade det ALDRIG blivit lagligt i dagen läge. Cannabis blir dock lagligt dagligen i många länder, idag tex gick Danmark ut med att dom antagligen kommer legalisera cannabis, kommer börja säljas på "bolag" m.m

Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..

Senast redigerat av blacken (25 september 2009)

Fellow
25 september 2009 · 1 581 Inlägg

Hörru grabben, lär dig en sak. DROGER ÄR FARLIGT FÖR INDIVIDEN och djävligt ohälsosamt att hålla på med, vad fattas dig vill du att folk ska må dåligt eller vad fan är det med dig?..

WTF?

FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

D och ett F och ett F till och ett stort jävla L!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
beta
25 september 2009 · 804 Inlägg

FireTraXX skrev:
D och ett F och ett F till och ett stort jävla L!

Gått med i HA eller?

FireTraXX DFFL
25 september 2009 · 9 020 Inlägg

beta skrev:

FireTraXX skrev:
D och ett F och ett F till och ett stort jävla L!

Gått med i HA eller?

Haha, nej men jag känner precis vad förkortningen står för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
25 september 2009 ·

FireTraXX skrev:
D och ett F och ett F till och ett stort jävla L!

Vad är det för fel på ett stort "s" och ett stort "d" och två "r" ?..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang