Köpte en opel kadett 1.6...vilken skit bil

Joo
4 november 2007 · 741 Inlägg

Norsken skrev:
Ja som tur är så har Opel utvecklats men Volvo stått still.

Det där var det konstigaste jag hört..

JeyKay Allvetande uppfinnare
4 november 2007 · 377 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Jämförelse mellan Opel Kadett GSi 16V -90 och Volvo 740 Turbo -90

Kadett:
Effekt: 150 hk
Vrid: 195 nm
Vikteffekt: 7,6 kg/hk
0-100: 8 sek
Topp: 215 km/h

740:
Effekt: 165 hk
Vrid: 264 nm
Vikteffekt: 8,7 kg/hk
0-100: 9 sek
Topp: 200 km/h

jag kan personligen intyga att en 16v avverkar 0-100snabbare än på 8sek;) va 740in gör vet jag inte.. vad har du fått sifrorna ifrån??

Senast redigerat av JeyKay (4 november 2007)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
bmx
4 november 2007 · 7 100 Inlägg

öhhh om du har kört bilen och sånt när du var och kollade på den,varför köpte du den om du bara tyckte att de var skit?

och btw.hadde hellre tagit kadetten än en 740!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TheFinnishFlash Avstängd
4 november 2007 · 1 266 Inlägg

MilleN skrev:
Varför köpte du en sur Kadett då när du redan har 4 vinterbilar?

Använder bara 1 av dom, den svarta turbon som är ny lackad, och 3 ägare på varav en gubbe och en bilfirma...och inte en rostfläck under..så jag vill helst inte köra den på vintern.
men dina oplar rostar ju vilket som, så jag förstår att du kan köra med dom på vintern big_smile
dom andra 3 740ina är min brors. vi delar på kontot tongue

Och vad som hände igår vet jag faktist inte..idag när jag startade den, så startade den på engång..men nu lär jag aldrig göra om misstaget, att åka utan mobil i opeln tongue

Senast redigerat av TheFinnishFlash (4 november 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Holiace
4 november 2007 · 1 754 Inlägg

Vad betalade du för Kadetten?

Jag kan inget om allt.
TheFinnishFlash Avstängd
4 november 2007 · 1 266 Inlägg

Holiace skrev:
Vad betalade du för Kadetten?

Hela 2000:- smile men den är fanimig 90% rostfri..den är nylackad för några år sedan, kan lägga in den i mitt garage så får ni se..inredningen och så är med fräsh..så det är ingen rishög

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Holiace
4 november 2007 · 1 754 Inlägg

Jaha! För 2000:- får man ingen bra bil alls väl?

Jag kan inget om allt.
Hmm.
4 november 2007 ·

TheFinnishFlash skrev:

Holiace skrev:
Vad betalade du för Kadetten?

Hela 2000:- smile men den är fanimig 90% rostfri..den är nylackad för några år sedan, kan lägga in den i mitt garage så får ni se..inredningen och så är med fräsh..så det är ingen rishög

Vad klagar du för då ? tongue.... Säg till om du ska sälja den. Behöver en annan övningskörningsbil wink ... tongue

TheFinnishFlash Avstängd
4 november 2007 · 1 266 Inlägg

Hmm. skrev:

TheFinnishFlash skrev:

Holiace skrev:
Vad betalade du för Kadetten?

Hela 2000:- smile men den är fanimig 90% rostfri..den är nylackad för några år sedan, kan lägga in den i mitt garage så får ni se..inredningen och så är med fräsh..så det är ingen rishög

Vad klagar du för då ? tongue.... Säg till om du ska sälja den. Behöver en annan övningskörningsbil wink ... tongue

hehe visst ska inte klaga igentligen..men den är värd mer en 2000 om man säger så, köpte den av en nära vän tongue men jag blev så förvånad att en bil kunde vara så rutten tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Holiace
4 november 2007 · 1 754 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

Hmm. skrev:

TheFinnishFlash skrev:

Hela 2000:- smile men den är fanimig 90% rostfri..den är nylackad för några år sedan, kan lägga in den i mitt garage så får ni se..inredningen och så är med fräsh..så det är ingen rishög

Vad klagar du för då ? tongue.... Säg till om du ska sälja den. Behöver en annan övningskörningsbil wink ... tongue

hehe visst ska inte klaga igentligen..men den är värd mer en 2000 om man säger så, köpte den av en nära vän tongue men jag blev så förvånad att en bil kunde vara så rutten tongue

Jag är på jakt efter en Kadett GSi 16v ^^

Lite bättre.. Om inte så är den ändå snabbare iaf!

Jag kan inget om allt.
Mackanol
4 november 2007 · 2 079 Inlägg

Holiace skrev:
Jaha! För 2000:- får man ingen bra bil alls väl?

haha, där har du fel, Jag fick min saab 9000 för 2000 spänn tonguebig_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Phaetoon
4 november 2007 · 8 156 Inlägg

Morsan hade en fin orange kadett c...
Mer plastic padding än metall på den smile
Den lät förskräckligt också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TheFinnishFlash Avstängd
4 november 2007 · 1 266 Inlägg

Holiace skrev:

TheFinnishFlash skrev:

Hmm. skrev:

Vad klagar du för då ? tongue.... Säg till om du ska sälja den. Behöver en annan övningskörningsbil wink ... tongue

hehe visst ska inte klaga igentligen..men den är värd mer en 2000 om man säger så, köpte den av en nära vän tongue men jag blev så förvånad att en bil kunde vara så rutten tongue

Jag är på jakt efter en Kadett GSi 16v ^^

Lite bättre.. Om inte så är den ändå snabbare iaf!

hehe jo motorn är ju bättre iaf smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Holiace
5 november 2007 · 1 754 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

Holiace skrev:

TheFinnishFlash skrev:

hehe visst ska inte klaga igentligen..men den är värd mer en 2000 om man säger så, köpte den av en nära vän tongue men jag blev så förvånad att en bil kunde vara så rutten tongue

Jag är på jakt efter en Kadett GSi 16v ^^

Lite bättre.. Om inte så är den ändå snabbare iaf!

hehe jo motorn är ju bättre iaf smile

Jodå ^^

Jag kan inget om allt.
ErikAxelsson
5 november 2007 · 517 Inlägg

MilleN skrev:
Varför köpte du en sur Kadett då när du redan har 4 vinterbilar?

Att de skulle ta 3 sidor för någon att säga det.. ! smile

krossa
5 november 2007 · 167 Inlägg

Hade nog valt Opeln istället för en 740 för det första du ser när du öppnar dörren på morgonen är en 740i, å de e ju lite roligt om de skulle glida förbi en Opel för ovanlighetens skull smile

Jag har egentligen ingenting emot 740 som bil men det finns för många av dom fyrkantiga pansarvagnarna tkr jag.

Sen lite offtopic kanske, men dom flesta förarna, varför tror dom att en 740i går så jävla hårt och aldrig rostar och är bättre än alla bilar på ALLT? hmm
Jag bara undrar för jag har en polare som kör 740 å han är en sån som tror sin 740 går hårdast i sverige, för om vi är ute å går å de tex kör förbi en vr6a i en helvetes fart så är första kommentaren från han "aaah fan jag drar han huuur lätt som helst, jävla skitbil" å då tänker man bara...vafan... å varje gång jag drar nån av mina 740i polare så ska dom skylla på nått " du de är lite för kallt ute - växelspaken va så satans kall gick inte hålla i den - jag körde bara på 3an osvosv" VARFÖR är det så?
Och jag tänker nog köpa mig en 740 sen som vinterbil men jag vet inte, tror och hoppas inte jag kmr bli som vissa andra 740i förare å sitta å skryta om min bil.

Ingen minns en fegis
TheFinnishFlash Avstängd
5 november 2007 · 1 266 Inlägg

NF skrev:

MilleN skrev:
Varför köpte du en sur Kadett då när du redan har 4 vinterbilar?

Sant!

läs igenom tråden så finner du svaret, din dumskalle lol

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
TheFinnishFlash Avstängd
5 november 2007 · 1 266 Inlägg

krossa skrev:
Hade nog valt Opeln istället för en 740 för det första du ser när du öppnar dörren på morgonen är en 740i, å de e ju lite roligt om de skulle glida förbi en Opel för ovanlighetens skull smile

Jag har egentligen ingenting emot 740 som bil men det finns för många av dom fyrkantiga pansarvagnarna tkr jag.

Sen lite offtopic kanske, men dom flesta förarna, varför tror dom att en 740i går så jävla hårt och aldrig rostar och är bättre än alla bilar på ALLT? hmm
Jag bara undrar för jag har en polare som kör 740 å han är en sån som tror sin 740 går hårdast i sverige, för om vi är ute å går å de tex kör förbi en vr6a i en helvetes fart så är första kommentaren från han "aaah fan jag drar han huuur lätt som helst, jävla skitbil" å då tänker man bara...vafan... å varje gång jag drar nån av mina 740i polare så ska dom skylla på nått " du de är lite för kallt ute - växelspaken va så satans kall gick inte hålla i den - jag körde bara på 3an osvosv" VARFÖR är det så?
Och jag tänker nog köpa mig en 740 sen som vinterbil men jag vet inte, tror och hoppas inte jag kmr bli som vissa andra 740i förare å sitta å skryta om min bil.

Haha, jag är inte sådan iaf...jag har blivit dragna av många bilar, älskar rödljusrace..förlorar jag så flinar jag bara..och tutar med mina kompressortutor big_smile..

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
GurraG INGET ANNAT!!
5 november 2007 · 1 725 Inlägg

detta verkar som en av dom klassiska 740 förarna?? som bara måste höja 740 i skyarna och alla bilar är totalt jävla skit.. kan helt ärligt säga till dej att du får inte ens en 740 i bra skick för 2000.. man får vad man betalar för, och om allt annat är så dåligt förutom volvo så skaffa dej en gammal volvo för en billig peng?? köp min ford sierra som jag har annars??

ESTRANDBERG88 Hojmek
5 november 2007 · 748 Inlägg

GurraG skrev:
detta verkar som en av dom klassiska 740 förarna?? som bara måste höja 740 i skyarna och alla bilar är totalt jävla skit.. kan helt ärligt säga till dej att du får inte ens en 740 i bra skick för 2000.. man får vad man betalar för, och om allt annat är så dåligt förutom volvo så skaffa dej en gammal volvo för en billig peng?? köp min ford sierra som jag har annars??

haha herregud! Köpte min 740 besiktad å skattad för 1500 i helt okej skick wink Nej jag menar inte att 740 är en superbil men den gör iaf det den ska jävligt bra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang