4195
Sök

Facebook - använder bilder som dom vill?

RS
886 Inlägg
3 november 2007
Trådstartare
Fick höra att Facebook har tydligen rätt att göra vad de vill med alla bilder som ligger på deras servrar. Så jag läste i deras villkor o de verkar stämma...har tydligen varit på nyheterna också..nån annan som hört samma? mad

Focus RS

4 554 Inlägg
3 november 2007
japp synd att man aldrig läser dom där villkoren:P

xcOOb
388 Inlägg
4 november 2007
hörde nåt om det och fick även en inbjudan till en grupp som hette typ "ändra facebooks regler/villkor"..

4 554 Inlägg
4 november 2007
finns en hel del sånna nu tror jag:P

xcOOb
388 Inlägg
4 november 2007
ja och med det påpekade jag att de va fler som hört de som tråd skaparen sa....

DFFL
9 020 Inlägg
4 november 2007
Varför blir folk upprörda?
Står ju klart och tydligt i kontraktet på 13 sidor.

Nej, jag läste inte heller det men jag bryr mig inte ändå.
Ifall ni lägger upp bilder på er själva så antar jag att de inte är så privata så att det är något att gnälla över...
Senast redigerat av FireTraXX (4 november 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

263 Inlägg
4 november 2007
Ja vänta bara så ser man snart en bild på sigsjälv på tv för nån reklam big_smile

gruvarbetare
152 Inlägg
4 november 2007
Mirano skrev:
Ja vänta bara så ser man snart en bild på sigsjälv på tv för nån reklam big_smile

så kanske man blir kändis då lol

644 Inlägg
4 november 2007
Bostrom skrev:
Fick höra att Facebook har tydligen rätt att göra vad de vill med alla bilder som ligger på deras servrar. Så jag läste i deras villkor o de verkar stämma...har tydligen varit på nyheterna också..nån annan som hört samma? mad

Stämmer, dessutom säljer dom dina personliga uppgifter till företag så dom kan skräddarsy reklam dom skickar till dig..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 november 2007
Härligt att Microsoft får ännu mer insyn i vanliga människors datorvanor och livsvanor ju. tongue

2 283 Inlägg
4 november 2007
Visst det är väl tråkigt att de gör så men man får fan ta och skylla sig själv om man inte läser igenom kontraktet. Vilket inte alla gör och inte jag heller men då får man/jag skylla sig själv.

R.I.P. Michael Jackson!

3 113 Inlägg
5 november 2007
mjo jag har ju fått reda på det lite nu efteråt sådär.. men jag bryr mig inte så mycket.. jag blir mera smickrad att dom just har valt mig att representera för facebook på alla taxibilar i NY eller nåt haha big_smile och neej .. jag har inga stora förhoppningar heller wink

dock hörde jag att det var någon tjej som inte har fått något jobb eftersom hon hade gjort någonting dumt tidigare i sitt liv och "råkade" skriva det i facebook..? Är det sant? hmmyikes

Semper Fi

285 Inlägg
5 november 2007
men sen är det även så att många bilder kan  dom inte använda ändå då den svenska lagen skyddar dig.
mig spelar det personligen ingen roll, tror inte risken är så stor dom gör det. har du läst hela avtalet för tex din telefon ? eller tex en microsoftprogramvara (om man köpt den) elelr rättare sagt du har inte köpt den du har betalat för att få änvända den. enl kontraktet kan microsoft närsomhelst komma & säga till dig att du inte får det längre.

en satans jävla Volvo.

8 156 Inlägg
5 november 2007
Ravestream skrev:
men sen är det även så att många bilder kan  dom inte använda ändå då den svenska lagen skyddar dig.
mig spelar det personligen ingen roll, tror inte risken är så stor dom gör det. har du läst hela avtalet för tex din telefon ? eller tex en microsoftprogramvara (om man köpt den) elelr rättare sagt du har inte köpt den du har betalat för att få änvända den. enl kontraktet kan microsoft närsomhelst komma & säga till dig att du inte får det längre.

Den lagen skyddar dig ju bara i Sverige och du har ju faktiskt skrivit över rättigheterna på bilderna till facebook, dvs gett dom ditt medgivande. Så dom kan göra nästan vad dom vill med bilderna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök