4070
Sök

Påbackad, tror jag blir knäpp

hbg_claes
4 november 2007
Trådstartare
Så var man ute o skulle fota bilen, va händer, jo ett nöt som stannar till vid sidan kommer helt plötsligt på att där ska jag backa ner, tjo det råkade komma en bil till vänster om honom (JAG) som han "bara" missade, helvetes jävla skit, stod på hejdaren för att minimera skadan för jag såg ju att detta går åt helvete. Varför kollar man ej i backspeglar o bakåt när man ska backa?? Är det bara jag som chaufför som har det i skallen att man ska ha fritt innan man kommer på en sådan sak?? Helvetes jävla skit, bild före och efter kommer här, hann i vart fall få en någerlunda bra bild innan

http://www.garaget.org/gallery/archive/67489/184105_428qdd.jpg

men kort därpå såg det mer illa ut...

http://www.garaget.org/gallery/archive/67489/184110_w1gh3c.jpg

Nu var denna helgen och vintern fördärvad för mig i vart fall, dags o ta en chips påse en film o slänga sig i sängen o deppa satan.....

509 Inlägg
4 november 2007
Det löser sig! Tur att det va nu och inte under "hög säsongen"

741 Inlägg
4 november 2007
För din del är det väl bara till att lämna in den på verkstad då personens försäkringsbolag som backade på dig betalar allt? du slipper ju alla kostnader, så jätte farligt är det väl inte? smile även om jag förstår att du blir förbannad på folk som inte tittar omkring sig..

hbg_claes
4 november 2007
Trådstartare
jag har blevit blåst av försäkringsbolag inna nen gång så jag litar ej på det förrens jag ser det är fixat, men tack för uppmuntringarna endå smile har ju en självrisk på 5 papp om de nu skulle skita sig, men de kan ju ej blir någon annan än den som backar på rent teoretiskt, men men...

Neerd
1 596 Inlägg
4 november 2007
jävla idiot som inte har kollat innan.. hoppas det löser sig med bilen smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
6 november 2007
hbg_claes skrev:
...Varför kollar man ej i backspeglar o bakåt...

Jag brukar alltid tuta länge och väl när någon håller på att byta fil rakt in i mig eller bara helt spontant kör ut mitt framför mig osv.

Tuta nästa gång i ung en minut så ska du se att bilföraren nog fattar att han gjort en generaltabbe...

Körde i en stor rondell med dubbla filer, hade polarn i passagerarsätet.
En äldre kvinna i nyare bil som låg jämsides med oss hela tiden i högerfilen och skulle både köra genom 3/4 delar av rondellen för att svänga vänster.
Vad händer vid avfarten, jo kvinnan börjar såklart gena och göra en päronsväng, hon håller därmed på att trycka upp min bil i refugen/staketet.

Då tutade jag länge och väl, samt stod på bromsen för att inte krascha.
Gasade sedan ifatt kvinnan som bytt fil precis i utfarten vid rondellen och nästan klippt min dörr med hennes framhjul.
Nu kör hon i högerfilen igen så man får anta att hon hade dålig koll på bilen, vi körde i vänsterfilen och la mig jämsides igen.

Sedan så, jag tutade såklart igen.

I framtiden tänker jag montera ett drygt 1m långt kompressorhorn ev tom två st horn för att tuta med när bildårar eller bara mindre lyckade förare försöker köra på mig och min bil mad
Senast redigerat av SaabLejon (6 november 2007)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Son Of Murphy
782 Inlägg
6 november 2007
Hemskt tråkigt på en så fin bil! sad
Hoppas det löser sig med försäkringsbolag o allt... För du pratade väl med han som gjorde det?
Självklart kollar man bakåt när man backar, iaf jag! Kollar alltid först i innerbackspegeln, sen den yttre vänstra, yttre högra och sen vänder jag mig om i sätet! *duktig jag* big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Maskin stundent!
218 Inlägg
6 november 2007
Va fan en till? Både jag å en kompis blev på backade nu i vecka, fast iofs ingen av oss som har så ny bil... Synd, hoppas att det löser sej så smidigt det nu kan bli när det ska igenom hos försäkringsbolag mfl.

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 november 2007
de är ju förjävligt att folk inte kan se sej för! Fick själv en dörr i sidan idag...

De fanns minst 3 platser ledigt brevid mej, å ändå skulle kärringjäveln står 3dm ifrån mej... Sen öppnade hon dörren i min bakdörr, å utan å sej sej för så gick hon iväg...
Klev då ur min bil å kikade om de gått bra, å kunde inte se några märken, men de var mörkt så svårt å säjja säkert...
Dum som ja var så sa ja ju aldrig åt kärringen heller, å de ångrar ja ju nu i efterhand, men satte iaf en lapp på hennes ruta, skrev att om du nu måste stå så nära att du inte kan öppna dörren utan att den tar i min bil, så kan du väl iaf kolla så de gick bra å inte blev nå märken... Skrev även att ja hade reg nummer, så förhoppningsvis fick iaf hon en tankeställare, hoppas ja...

Blir så jävla förbannad på sånna idioter!!!

Lider såklart även med er andra som råkat ut för parkeringsskador, å som inte klarat er lika bra som ja ändå gjorde...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Smålänning
7 887 Inlägg
6 november 2007
Så är det ju. En del ska bara inte köra bil... Hoppas du får iordning på det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

304 Inlägg
6 november 2007
SaabLejon skrev:
hbg_claes skrev:
...Varför kollar man ej i backspeglar o bakåt...

Jag brukar alltid tuta länge och väl när någon håller på att byta fil rakt in i mig eller bara helt spontant kör ut mitt framför mig osv.

Tuta nästa gång i ung en minut så ska du se att bilföraren nog fattar att han gjort en generaltabbe...

Körde i en stor rondell med dubbla filer, hade polarn i passagerarsätet.
En äldre kvinna i nyare bil som låg jämsides med oss hela tiden i högerfilen och skulle både köra genom 3/4 delar av rondellen för att svänga vänster.
Vad händer vid avfarten, jo kvinnan börjar såklart gena och göra en päronsväng, hon håller därmed på att trycka upp min bil i refugen/staketet.

Då tutade jag länge och väl, samt stod på bromsen för att inte krascha.
Gasade sedan ifatt kvinnan som bytt fil precis i utfarten vid rondellen och nästan klippt min dörr med hennes framhjul.
Nu kör hon i högerfilen igen så man får anta att hon hade dålig koll på bilen, vi körde i vänsterfilen och la mig jämsides igen.

Sedan så, jag tutade såklart igen.

I framtiden tänker jag montera ett drygt 1m långt kompressorhorn ev tom två st horn för att tuta med när bildårar eller bara mindre lyckade förare försöker köra på mig och min bil mad

Skaffa en sån här http://www.hornblasters.com/ lol

1 171 Inlägg
7 november 2007
Jag säger såhär ja att det är tråkigt om sådant händer att någon begår ett grovt misstag. Men strunta i att tuta (om det ändå inte förhindrar olyckan). Varför? Jo, därför att när du blir arg och tutar så kommer alla bilar omkring dig och inte minst den som gjort misstaget bli rejält skärrad/rädd och köra mycket sämre och sätta sitt och andras liv i fara pga det de närmaste 10-30minutrarna.

Om någon gör ett misstag är det extremt viktigt att man visar hänsyn och tar det lugnt! Det som orsakar olyckor är väldigt ofta mindre misstag (som typ att man kört fel) som potentiellt skapar panik och totalt hjärnsläpp om trafikanterna runtomkring beter sig som oförstående as och tutar järnet.

Sök