Brusar i högtalare när man varar?

Xoff Volvo tönt... =)
6 november 2007 · 2 344 Inlägg

Mina erfarenheter av generator störningar har alltid berot på bränd signal jord, å visst kan man fuska igenom att jorda allt (HU:n, steget och skärmen på RCA) på samma ställe osv för att bättra problemet, men lättast och mest korrekt är ju att lämna in HU:n så dom fixar det...

Annars så har jag hört att man ska ta - (minus) på en av högtalarutgångarna på HU:n och koppla till skärmen på RCA, detta skall tydligen ta bort störningarna helt (då dom har samma jordpunkt innuti HU:n), dock har jag aldrig provat detta å jag vet inte om det är höger eller vänster - (minus) man ska ta (det är skillnad!)

ett annat fusk som jag gjorde, men det rekomenderar jag inte ifall du har fina prylar, är att klippa av skärmen i RCA kablen, på så sätt fick jag bort 99% av störningarna, men som sagt gör bara detta ifall du har Biltema skit...

Senast redigerat av Xoff (6 november 2007)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Gote
6 november 2007 · 22 Inlägg

jag har inga värsting grejer.. nåt halv bra från brl..
men e de inte konstigt att de funkar med min gamla billiga stereo? lr är de e att den va billig å dålig?
men ska iaf prova att flytta jordkabel till nåt bättre ställe..

hur gör man om de har börjat erja? för att få bort och att de inte ska komma tillbaka.. och varför har de börjat? har haft problem med det på tidigare bil.. då erja de lite på både plus- och minus-polen..

Nån som har ett garage norr om sthlm att hyra ut?
loffe007
7 november 2007 · 905 Inlägg

svinto och kopparpasta. tänk på att inte jorda direkt på batteriet utan på plåtrent ställe med grovbult.se även över jord kabel från batteri till kaross även där koppapastar och kör lite med stålborsten på batteri polen och på batterikabelskon så det blir rent och fint. tänk på att det ska inte bara jorda i gängorna på bulten utan plåten ska vara plåtren och sen lägger man på koppapasta då rostar det inte. Jorda på.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang