4786
Sök

Fråga om DLS CA-41

T5 beroende
345 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Hejsan, någon som har någon erfarenhet av DLS Ca-41 slutsteget?

Hur det låter, om det leverarar påstådd effekt osv?

162 Inlägg
4 november 2007
Ingen erfarenhet av steget, men DLS har väl aldrig gjort något dåligt.

T5 beroende
345 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Av erfarenhet vet jag att DLS håller en hög kvalite men undrar om någon använder detta steg och kan ge mig en uppfattning om vad de tycker!

huh?
10 427 Inlägg
4 november 2007
Jag köpte ett från Nårdik när dom sålde ut steget med den äldre svarta designen.
Betalade väl 2000 med frakt ungefär. Gav bättre ljud än gamla fulsteg (urgammalt Zachry & ett par år gammalt MDS-steg) jag provat innan .

Dock bara kört koaxialer med steget än så länge från Pioneer-HU.

Tror nog att du blir nöjd med ett köp, men finns ju mycket annat i samma prisklass.

Edit: Kör med 21mm² strömkabel & jordkabel.
Senast redigerat av steifan (4 november 2007)

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 november 2007
kör ett 4" kit från focal med ett ca41 steg (ett element per kanal) har sjuk kontroll på kitet vid de höga volymerna, jag är hel nöjd.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

T5 beroende
345 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
steifan skrev:
Jag köpte ett från Nårdik när dom sålde ut steget med den äldre svarta designen.
Betalade väl 2000 med frakt ungefär. Gav bättre ljud än gamla fulsteg (urgammalt Zachry & ett par år gammalt MDS-steg) jag provat innan .

Dock bara kört koaxialer med steget än så länge från Pioneer-HU.

Tror nog att du blir nöjd med ett köp, men finns ju mycket annat i samma prisklass.

Edit: Kör med 21mm² strömkabel & jordkabel.

Låter bra det!

Har 30mm² till ett fördelningsblock, därefter blir det 21 mm² så det borde räcka!

T5 beroende
345 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Någon som vet om detta steg är bänkat av någon? Vad det ger i bryggat läge vid 4ohm? Dls underspecar ju oftast, samt att dom mäter vid 13.8v!
Senast redigerat av ZZZADA (5 november 2007)

210 Inlägg
5 november 2007
CA41 är ett kraftfullt fyrkanals slutsteg på 4 x 70 Watt nominell effekt. I mono bryggkoppling ger steget hela 2 x 200 Watt. Inbyggt in/urkopplingsbart lågpassfilter till subbas, variabelt mellan 50 - 500 Hz. Högpassfiltret är variabelt mellan 15 - 500 Hz. Bass boost filter justerbart 0-18 dB på frekvenser mellan 25 - 80 Hz. Inbyggda skyddskretsar stänger av steget vid överbelastning. Det perfekta slutsteget för att driva ett framsystem på två av kanalerna och en subwoofer bryggkopplad på de två andra. Ingång för högnivå med AUTO-start gör att du kan koppla in steget på fabriksmonterade bilstereo som saknar lågnivåutgång.
- RMS uteffekt vid 13,8 Volt, 20 Hz - 20 kHz

MVH    B i M

Sök