Irriterande bilister bakom

Sir_Ed
9 november 2007 · 304 Inlägg

Le1no skrev:

Ansiktet skrev:
Det är så här att jag har länge funderat på en sak när det kommer till avstånd mellan bilarna i trafiken. Varför jag har funderat på det är för att jag fortfarande är övningskörare och håller farterna relativt strikt. Eftersom jag gör det resulterar det ofta i bilister bakom som håller cirka 3m avstånd vilket jag anser mindre smart. så jag har funderat på att dra någon typ av lampa till bakre fönstret och sen ha en killswitch  vid ratten så jag kan slå på och av den.
   
Lampan ska funka så att när någon håller ett "drygt" avstånd så slår jag på lampan för att "säga" att det inte uppskattas. Själv tycker jag det är en ganska kul och inte så dum idé men är det ån som vet hurvida sånt är lagligt och hur skulle du som bilist bakom reagera på något sådant, eller är du som mig irriterad på vissa bilisters uppförande och skulle kunna ha en egen sån? (det kanske redan finns något sånt men jag har ingen aning om det)

Tacksam för svar och åsikter
Mvh///Tommy

javisst låter på sätt ocfh vis som en bra ide brukar sj vara den som nosar i arslet e ganska trött på folk som ligger på omkörningsfilen i exakt 110 kmh och d e väldigt törande när man har brottom o inte kan byta fil för non sekund så man bara komemr förbi..

Du kan väll blinka då... big_smile Det är inte så smart att inte hålla avstånd när man kör i 110. Det handlar jo om din egen säkerhet.

I have my own race...
Sir_Ed
9 november 2007 · 304 Inlägg
I have my own race...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang