4469
Sök

Tips angående billigt ljud

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
9 november 2005
Trådstartare
#1
Hej jag undrar vad jag ska använda mig av för komponenter när jag ska bygga lite ljud i tjejens bil. Hon har en opel astra -92:a, dom kraven hon har är att det ska vara billigt kanske runt 5-7000:- (beroende på hur mycket pengar jag skjuter till med) wink och hon vill inte ha en stor låda som tar upp all plats..

Jag har funderat på en 10 under hanskfacket eller ska jag satsa på ett par rejäla 6x9or med steg till? Det som behövs är högtalare fram, bak, slutsteg och ev bas.

Alla tips är välkomna.
Senast redigerat av Pi (9 november 2005)

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

859 Inlägg
10 november 2005
#2
Hej!

Jag skulle satsat på ett 5,25"/6,5" framsystem och en 4ohms 10"bas(om du har möjlighet att montera den under handskfacket) Sedan driver du allt med ett fyrkanalsslutsteg. Monterar man detta seriöst, så kan det bli vääldigt bra för inte allt för stora stålar...

6x9or eller andra "bakhögtalare" skulle jag skippat.

Lycka till./Theo


draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 november 2005
#3
Släng in koaxialer eller något bättre än orginal i bak också för allt i världen!! Tänk på dom som åker i baksätet wink



Sök