Det bästa metal bandet!

j4nn3
7 november 2007 · 116 Inlägg

In flames (kung!)
Raised fist, luleåboys, dom är också bra ;>
Machinae supremacy, också luleå, mkt bra ;>

Senast redigerat av j4nn3 (7 november 2007)

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 november 2007 · 2 933 Inlägg

In Flames helt klart !

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
xorrex
7 november 2007 · 8 Inlägg

Graveworm, In Flames, Sonic Syndicate och Machinae Supremacy är nog högst upp på listan just nu. Lyssnar på alla former av metal, från gammla klassiker som Motörhead och Black Sabbath till black, death, gothic och SID

_Da_Man_
7 november 2007 · 175 Inlägg

Finns många bra metalband men listan toppas nog av,
Soilwork
Underoath
Killswitch Engage
Trivium, dock va senaste albumet en liten besvikelse.

Fallan Illustratör
7 november 2007 · 826 Inlägg

CarCass skrev:

Fallan skrev:
Måste säga att jag lyssnat på det mesta men tror fan inte att ja kände igen ett av alla band du just skrev. big_smile

E du från "the dark side" av världen eller? wink Många skiljer inte på metal och rock, sen finns de ju olika sorter av metal åsså.

Var sugen o lyssna på några av dina favvisar. Kan ju vara guldklimpar, vem vet?

haha, "the dark side" av världen. Njao.. men har som sagt nästan enbart lyssnat på metal, kan extremt många band, då inte direkt bara namnen utan även vad som utmärker stilen, hur de låter osv osv, i alla genres..


Skrev inte upp standardbanden, Iron Maiden, Slayer osv

Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså. wink

Många av banden som du skrev upp, e de just sån musik som jag suttit o komenterat eller finns det hörbar musik bland dem åsså? smile

Tänker...
falloutboy
7 november 2007 · 1 723 Inlägg

Breaking Benjamin, mer behövs inte. smile

John87 Stolt Volvoägare
7 november 2007 · 4 913 Inlägg

Fallan skrev:
Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså. wink

Ähh. Finns väl inge bättre än lite Decapitated, Lord Gore, Prostitute Disfigurment och liknande? big_smile

Lyssnar på det mesta. Har ca. 15.000 låtar i datorn. Hälften kan nog läggas inom metal, lite dance/techno för att göra tjejen glad, och sen hårdrock och klassiskt som får fylla ut resten smile

Många säger att jag är skum som blandar så, men jag tar nog i princip allt.
Har lite svårt för HipHop, R&B och sånt kanske..

Blir mest metal om jag får välja och då lite hårdare. Lirat gitarr i ett melodiskt dödsmetallband (typ Children Of Bodom, Norther, Ensiferum, om man ska beskriva lite vilken musik det är) i några år så man är väl ganska härdad metallare roll

Den som vill ha en mer exakt låtlista på min musik får säga till så kan jag langa över hela listan via msn eller nåt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
D-No Avstängd
7 november 2007 · 658 Inlägg

Bara massa Nu Metal på er alla här....iof så har det väl med åldern att göra...

Men det finns bara 4 kungar inom Metal musik....The Four Horsemen METALLICA !

End Of discussion !

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Crappy_punkrocker
7 november 2007 · 268 Inlägg

Blinded colony! från k-hamn tror jag, nåt av det bästa jag hört!!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
CarCass CarCass
7 november 2007 · 627 Inlägg

Fallan skrev:
Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså. wink

Många av banden som du skrev upp, e de just sån musik som jag suttit o komenterat eller finns det hörbar musik bland dem åsså? smile

Några av de här kan vara nåt som är 'hörbart' smile Lite blandat som jag samlat på mig, några kom med igen..

Municipal Waste
Slough Feg
Meldrum
Mastery
Quo Vadis
The Crown
Dissection
Ensiferum
Shining
Doomsword
Stonegard
The Goddamned

Join the Evolution
BMW635_Robban
7 november 2007 · 1 277 Inlägg

Gillar inte metall...dödsmetall föredras...och det spelar jag även.. (Trummor)

Fallan Illustratör
7 november 2007 · 826 Inlägg

CarCass skrev:

Fallan skrev:
Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså. wink

Många av banden som du skrev upp, e de just sån musik som jag suttit o komenterat eller finns det hörbar musik bland dem åsså? smile

Några av de här kan vara nåt som är 'hörbart' smile Lite blandat som jag samlat på mig, några kom med igen..

Municipal Waste
Slough Feg
Meldrum
Mastery
Quo Vadis
The Crown
Dissection
Ensiferum
Shining
Doomsword
Stonegard
The Goddamned

Kalas. Ska genast se om ja kan få lite uppfattning om vad det är för band. Vid närmare eftertanke tror jag att känner igen ett fåtal men inget ja kan sätta fingret på.. Tack för tipsen. Återkommer väl med tycke o tänkande när ja hört dom. wink

Tänker...
John87 Stolt Volvoägare
7 november 2007 · 4 913 Inlägg

CarCass skrev:
Municipal Waste
Slough Feg
Meldrum
Mastery
Quo Vadis
The Crown
Dissection
Ensiferum
Shining
Doomsword
Stonegard
The Goddamned

Många av dom banden (har dom flesta i min samling) har gjort otroligt kassa skivor.

Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom.
Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer sad
Låten "Where dead angels lie" har vi för övrigt gjort en cover på med mitt förra band smile

The Crown är likadana. Deathrace King-skivan är grym. Sen är dom andra bara bra..

Ensiferum däremot har lyckats med det mesta dom gjort. Men det är inte samma genre heller wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
MORT
7 november 2007 · 137 Inlägg

Ingen som nämt Mastodon, är att rekomendera!

"Shackle-razzle-futzal-craz"
CarCass CarCass
7 november 2007 · 627 Inlägg

John87 skrev:
Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom.
Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer sad

Jag gillar faktiskt Reinkaos..! Varför det inte blivit nåt mer kan bero på att han tog självmord =/

Visst finns det kassa skivor, Deathrace King är grymt bra som du sa. Rebel Angel spelas flitigt i bilen, vilket jävla drag det är i den smile

Join the Evolution
VivaLaFritz
7 november 2007 · 342 Inlägg

Tzatziki skrev:
Raised Fist - Untruth (en av mina favoriter)
In Flames
Arch Enemy
Killswitch Engage
Sepultura
Marilyn Manson
The Hives
Turbonegro
Mustasch
Soilwork (natural born chaos albumet, lätt bäst!)
HIM

En som sa något vettigt smile  HIM!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
John87 Stolt Volvoägare
7 november 2007 · 4 913 Inlägg

VivaLaFritz skrev:
En som sa något vettigt smile  HIM!

"Metal"

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
John87 Stolt Volvoägare
7 november 2007 · 4 913 Inlägg

CarCass skrev:

John87 skrev:
Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom.
Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer sad

Jag gillar faktiskt Reinkaos..! Varför det inte blivit nåt mer kan bero på att han tog självmord =/

Visst finns det kassa skivor, Deathrace King är grymt bra som du sa. Rebel Angel spelas flitigt i bilen, vilket jävla drag det är i den smile

Jo, men de gjorde ju massa musik innan han tog självmord.
Det verkade lite som att tiden han satt i fängelse förändrade allt.

Reinkaos är inte dålig, men absolut inte i samma klass som Storm at the lights bane.

Och som sagt, Deathrace King. Ojoj. Det är en ruggigt bra skiva rätt igenom big_smile
Vad hette den skivan som kom efter Deathrace King? Crowned in Terror va?
Bra skiva, men slår inte Deathrace tongue

Fast det är ju bara vad jag tycker smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Danne_89 Slav
7 november 2007 · 58 Inlägg

Children of Bodom

Cradle of Filth

Dragonforce

In Flames

Him

Det e grejjer det! tongue

Mer laddtryck!
TheFinnishFlash Avstängd
7 november 2007 · 1 266 Inlägg

Metal och Metal...

säger bara...

Norther
Children Of Bodom
Metallica
Theatre Of Tragedy
Sentenced
Sonata Arctica
Stratovarius

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang