Graveworm, In Flames, Sonic Syndicate och Machinae Supremacy är nog högst upp på listan just nu. Lyssnar på alla former av metal, från gammla klassiker som Motörhead och Black Sabbath till black, death, gothic och SID
Måste säga att jag lyssnat på det mesta men tror fan inte att ja kände igen ett av alla band du just skrev.
E du från "the dark side" av världen eller? Många skiljer inte på metal och rock, sen finns de ju olika sorter av metal åsså.
Var sugen o lyssna på några av dina favvisar. Kan ju vara guldklimpar, vem vet?
haha, "the dark side" av världen. Njao.. men har som sagt nästan enbart lyssnat på metal, kan extremt många band, då inte direkt bara namnen utan även vad som utmärker stilen, hur de låter osv osv, i alla genres..
Skrev inte upp standardbanden, Iron Maiden, Slayer osv
Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså.
Många av banden som du skrev upp, e de just sån musik som jag suttit o komenterat eller finns det hörbar musik bland dem åsså?
Aha, ja det enda jag inte tål inom metal är konstant growling. Finns fan inget värre enligt mig då jag inte ens orkar lyssna på musiken när nån jäkel sätter igång o gurglar. Vill kunna lyssna på en vettig sångare åsså.
Ähh. Finns väl inge bättre än lite Decapitated, Lord Gore, Prostitute Disfigurment och liknande?
Lyssnar på det mesta. Har ca. 15.000 låtar i datorn. Hälften kan nog läggas inom metal, lite dance/techno för att göra tjejen glad, och sen hårdrock och klassiskt som får fylla ut resten
Många säger att jag är skum som blandar så, men jag tar nog i princip allt. Har lite svårt för HipHop, R&B och sånt kanske..
Blir mest metal om jag får välja och då lite hårdare. Lirat gitarr i ett melodiskt dödsmetallband (typ Children Of Bodom, Norther, Ensiferum, om man ska beskriva lite vilken musik det är) i några år så man är väl ganska härdad metallare
Den som vill ha en mer exakt låtlista på min musik får säga till så kan jag langa över hela listan via msn eller nåt
Många av banden som du skrev upp, e de just sån musik som jag suttit o komenterat eller finns det hörbar musik bland dem åsså?
Några av de här kan vara nåt som är 'hörbart' Lite blandat som jag samlat på mig, några kom med igen..
Municipal Waste Slough Feg Meldrum Mastery Quo Vadis The Crown Dissection Ensiferum Shining Doomsword Stonegard The Goddamned
Några av de här kan vara nåt som är 'hörbart' Lite blandat som jag samlat på mig, några kom med igen..
Municipal Waste Slough Feg Meldrum Mastery Quo Vadis The Crown Dissection Ensiferum Shining Doomsword Stonegard The Goddamned
Kalas. Ska genast se om ja kan få lite uppfattning om vad det är för band. Vid närmare eftertanke tror jag att känner igen ett fåtal men inget ja kan sätta fingret på.. Tack för tipsen. Återkommer väl med tycke o tänkande när ja hört dom.
Många av dom banden (har dom flesta i min samling) har gjort otroligt kassa skivor.
Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom. Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer Låten "Where dead angels lie" har vi för övrigt gjort en cover på med mitt förra band
The Crown är likadana. Deathrace King-skivan är grym. Sen är dom andra bara bra..
Ensiferum däremot har lyckats med det mesta dom gjort. Men det är inte samma genre heller
Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom. Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer
Jag gillar faktiskt Reinkaos..! Varför det inte blivit nåt mer kan bero på att han tog självmord =/
Visst finns det kassa skivor, Deathrace King är grymt bra som du sa. Rebel Angel spelas flitigt i bilen, vilket jävla drag det är i den
Raised Fist - Untruth (en av mina favoriter) In Flames Arch Enemy Killswitch Engage Sepultura Marilyn Manson The Hives Turbonegro Mustasch Soilwork (natural born chaos albumet, lätt bäst!) HIM
Tar Dissection som det bästa exemplet. Deras 2 första skivor (The Somberlain och Storm at the Lights Bane) är grymt bra, men sedan gick det neråt för dom. Sångaren gjorde lite fängelsetid och efter det har dom inte gjort nåt bra mer
Jag gillar faktiskt Reinkaos..! Varför det inte blivit nåt mer kan bero på att han tog självmord =/
Visst finns det kassa skivor, Deathrace King är grymt bra som du sa. Rebel Angel spelas flitigt i bilen, vilket jävla drag det är i den
Jo, men de gjorde ju massa musik innan han tog självmord. Det verkade lite som att tiden han satt i fängelse förändrade allt.
Reinkaos är inte dålig, men absolut inte i samma klass som Storm at the lights bane.
Och som sagt, Deathrace King. Ojoj. Det är en ruggigt bra skiva rätt igenom Vad hette den skivan som kom efter Deathrace King? Crowned in Terror va? Bra skiva, men slår inte Deathrace