3638
Sök

Hmm fick en överaskning när jag gick ut till bilen idag.

Avstängd
1 266 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Overmann skrev:
Varför skulle man vilja sno en 740? lol

haha klockrent lol

Och du är tyst wink

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 600 Inlägg
7 november 2007
måste säga att den här tråden börja bli lite små kul smile hehe

gör som jag kör gubba racer=)

Mr White
1 072 Inlägg
Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
Overmann skrev:

haha klockrent lol

Och du är tyst wink

hihi ^^

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
7 november 2007
Roligt med en komeditråd så här på eftermiddagen.... (Mycket uppigande) .... trist med inbrott men i övrigt kul tråd....

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

892 Inlägg
7 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
Mortalis skrev:
Hehe coolt löst med en specialknapp för att starta häcken smile en annan idé är att sätta rakblad väl dolda så när de rycker för å koppla kablarna så skär de av fingertopparna typ tongue som ngn lastbilschaffis gjorde när de stal hans extraljus stup i kvarten, sen gav dom fan i de hehe..

Det var smart smile ska köpa mig ett pack rakblad och tejpa fast, fyfan vad smart smile)) det är ju kolsvart så dom kommer aldrig se bladen hihihih big_smile
och efter detta så rycker jag alltid sladden ur tändspolen inan jag ställer bort bilen över natten.

Ah det gör jag med när jag står på almänna platser, började efter jag fick Scorpion stulen, + ev. lite annat hyss för att disabla bilen ytterligare. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

53 Inlägg
7 november 2007
Overmann skrev:

Varför vill man sno en kadett?

Jag hade en vw golf2 för några år sen. Polaren låste upp min förardörr med sin volvo nyckel mad

.......
2 655 Inlägg
7 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
Hmmm:D  idag skulle jag ut till bilen, men någonting stod inte rätt till...lås cylindern på förardörren hängde ut 2cm...testar stoppa i nyckeln men det gick inte..men ojdå dörren var upplåst, öppnar dörren, ser att sätet är flyttat bakåt så mycket det går... hmm vem har suttit här då ? jo en TJUV:D  sladdar till tändningslåset hänger, och i baksätet ligger det avbrytna blastkåpor, och tändningen var på... rätt åt IDIOTEN att han inte kunde starta bilen, för man startar den på en knapp som jag har gömt väl ...personen tog även min hunds "silver" halsband som kostade 40kr..han trodde det väl var riktigt silver mohahaha
men undra vad polisen kommer tro när dom stannar mig nästa gång  trasiga lås, avbrytna plastkåpor, sladdar som hänger lol

bilen var en opel kadett..nu när jag såg konstruktionen till tändningen, så förstår jag varför tjuvar gillar oplar :]]] tror det är svårare att bryta upp ett sånt här lås man har till dagböcker.

smart big_smile, tänkte själv montera en gömd brytare så bilen inte går att starta utan att vicka den big_smile...

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
7 november 2007
lånar tråden lite.... hur kopplar ni denna knappen?? säkert en dum fråga men jag och elsystemet är inte kompisar.... finns det någon gammal tråd i ämnet??  jag vet att det finns en sökfunktion o hur man använder den men vet inte vad jag ska söka på i detta läget???

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
7 november 2007
det är ju bara att ta strömkabeln från batteriet som går till tändningslåset eller den som går från tändningslåset till startmotorn och koppla via en switch om jag inte är helt ute och cyklar;)

Smålänning
7 887 Inlägg
7 november 2007
SpittaN skrev:
lånar tråden lite.... hur kopplar ni denna knappen?? säkert en dum fråga men jag och elsystemet är inte kompisar.... finns det någon gammal tråd i ämnet??  jag vet att det finns en sökfunktion o hur man använder den men vet inte vad jag ska söka på i detta läget???

Gammal bil - Kabel nr. 30
Nyare - nr 15.

Skitpraktiskt med sånna lås ju big_smile tappar jag nyckeln så är det ju bara att hämta skruvmejseln tongue
Jag har "byggt" mina lås själv. Hade en ny nyckel som var knölig som fasen i spåret, så jag satte in den i låskolven och slipade med dremeln big_smile

Funderar f.ö också på en sån knapp.
Att det själs många gammelsaabar vet jag varför wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
7 november 2007
Tack för snabbt o enkelt svar

1 754 Inlägg
7 november 2007
Jag börjar bli lite rädd att någon ska sno något från min bil, så jag tänker tvinga in den i garaget...

Jag kan inget om allt.

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
SpittaN skrev:

Beror på vilken bil ? kan säga så mycket som att mina sladdar är dragna från en säkring, till en strömbrytare som kostar 30kr på macken OK wink

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 november 2007
twin_cam skrev:
SpittaN skrev:

Gammal bil - Kabel nr. 30
Nyare - nr 15.

Skitpraktiskt med sånna lås ju big_smile tappar jag nyckeln så är det ju bara att hämta skruvmejseln tongue
Jag har "byggt" mina lås själv. Hade en ny nyckel som var knölig som fasen i spåret, så jag satte in den i låskolven och slipade med dremeln big_smile

Funderar f.ö också på en sån knapp.
Att det själs många gammelsaabar vet jag varför wink

Haha ja, de snodde vår gamla SAAB 900, inte direkt svårt. Vi kunde liksom öppna dörrarna och starta den med gamla Golfens (mk2) nycklar! Och med glasspinnar från Piggelin! Grymt bra

1 277 Inlägg
8 november 2007
Jag gick in i min kompis Porsche med en nyckeln jag hade till min Mini-chopper... smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 november 2007
BMW635_Robban skrev:
Jag gick in i min kompis Porsche med en nyckeln jag hade till min Mini-chopper... smile

Farsan hade precis köpt en fin Merca och en morgon stog bilen inte kvar på parkeringsplatsen utan var ersatt av en skruvmejsel.

Behövdes inte så mycket verktyg för att ta sig in i den tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

905 Inlägg
8 november 2007
tänk på att vara försiktiga om ni monterar rakblad eller råkar koppla så bil handtaget ger elstötar. Tjuven kan anmäla er smile

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
tänk på att vara försiktiga om ni monterar rakblad eller råkar koppla så bil handtaget ger elstötar. Tjuven kan anmäla er smile

Vadå kan tjuven anmäla mig om jag tejpat fast rakblad under instrumentpanelen ?
iofs gorde det ingenting om tjuven anmälde mig, för då hade jag förmodligen fått reda på vem det var pga rättegång.. lol

53 Inlägg
8 november 2007
TheFinnishFlash skrev:
loffe007 skrev:

Vadå kan tjuven anmäla mig om jag tejpat fast rakblad under instrumentpanelen ?
iofs gorde det ingenting om tjuven anmälde mig, för då hade jag förmodligen fått reda på vem det var pga rättegång.. lol

Japp. kan åka dit för det. om du möter en inbrottare i trappan hemma så klappar du ner honom så kan du åka in för misshandel. rättsystemet e som de är.

Läste tidigare här om att sätta upp kamera övervakning i bilen hehe de samma där. måste söka tillstånd o skit. annars kan man fällas eller att bevisen inte är godkända. Wellcome to sweden lol

Sök