Skrubbskador i lacken

jEKKT
7 november 2007 · 90 Inlägg

Hallå!

Om man har lyckats att "skrapa/skrubba" på lacken när man tvättat den så den blir ljusare i nyansen på de ställena. Precis som om översta lagret har försvunnit. Finns det något medel/vax som man kan använda för att det ska återställas så bra det kan?

Tack för svar.

/M

MrsWempa
7 november 2007 · 22 Inlägg

Rubbing??

mstoltz Lackerare
7 november 2007 · 159 Inlägg

hmmm....hur exakt gjorde du när du "skrapa/skrubba" ?
Det är inte så att det kan vara klarlacken som börjat släppa? Då kan det bli liksom "vit" hinna.

en bild hade varit bra smile

MVH
Morris

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
jEKKT
8 november 2007 · 90 Inlägg

Sitter lite illa till så jag kan inte ta bild just nu.
Det är skrapat med en kökssvamp. Med den skråvliga ytan.

Om det är klarlacken som släppt, hur går man till väga då? Lacka om hela bilen är ju en stor kostnad. Någon produkt man kan använda för att det ska försvinna något?

Senast redigerat av jQt (8 november 2007)

good_year
8 november 2007 · 755 Inlägg

var har du gjort det och om det har blivit ljusare är du troligen på väg genom basen..(färgen..)

Volvotjej84 helt galen
8 november 2007 · 388 Inlägg

Ajaj, inte använda kökssvamp på bilen! Men det gjorde jag i och för sig när jag köpte min 745a också. Skrubbsidan på kökssvamp och diskmedel var det enda som fick den ren (stått i flera år). Jag fick min ok i lacken igen genom att använda Turtle Wax lackrengöring två varv och sedan vaxa utanpå detta. Nu syns det inte längre.

Varför åka fort när man kan åka brett?
Mortalis VW-nörd?
8 november 2007 · 4 332 Inlägg

Bättre att använda riktig avfettning och turtle wax supertvätt, de får bort de mesta...kökssvamp säger väl nästan sig självt att man ska undvika det hehe, då kan man ju lika gärna slipa ner hela bilen o börja om :p

jEKKT
9 november 2007 · 90 Inlägg

Precis som traktortjejen nämde så var det, det enda sättet att få bort skiten. Man lär sig av sina misstag ;>

Jag ska prova någon form av Turtle Wax.
Tack för era svar!

Haxxel JDM
9 november 2007 · 593 Inlägg

Tja min gamla skrotbil Golf 2 var sjukt äklig i lacken, den var helt matt och dassig och på vänster framskärm hade den blivit helt vit hmm jag testade med avfettning, inget hände, schampoo två varv, inget hände. Så jag gick över hela bilen med wd-40 big_smile den blev jätteren.
Testa det om du vågar, men jag tror igentligen inte det är så bra för lacken då det är ganska så starkt. Jag gjorde det på min för att det inte spelar någon roll på den bilen.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
9 november 2007 · 766 Inlägg

Är svårt att säga vad det är och hur det går att få bort utan att ha sett det men det kan mycket väl vara repor som uppstått när du skrubbat ,det är mest sannolikt det gör att bilen ser mattare ut . Bästa sättet för att få bort dess repor är att polera med maskin för bästa resultat!

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang