3096
Sök

Varför ska man inte rösta ettor?!

Living life sideways
23 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Egentligen borde man ju kunna rösta 1or utan att kommentera, men klart det kan handla om avundsjuka eller att man inte gillar märket osv. Men någon tidigare i tråden nämnde att det är så många som röstfiskar efter 5or så det jämnar ut sig längden, det stämmer nog måste jag säga, annars skulle ju nästan alla bilar vara toppbilar. Sen kan man ju förstå att det känns ganska töntigt att slänga iväg en 1a på en bil för ett par hundra tusen som troligtvis är modifierad för lika mycket, då är ju så mycket ombyggt på den att man kan sätta ett högt betyg för det fina bygget och kanske inte för just bilen.
Det vore ju bra om man bara kunde rösta om man kommenterade bilen, men tror inte det skulle hålla heller. Vissa kan inte ta kritik, dom som bara jävlas med att sätta låga betyg kan sätta i system att bara skriva några bokstäver.

Sen en situation som kan vara svår är ju om man inte gillar bilens utsmyckning även om det är bra gjort, Opel Calibra finns ju t ex. ett kjolpaket till som får bilen att se ut som ett rymdskepp, när man hänger på ett sådant, kör lite klädsel på stolarna från lidl och slänger på ett par 16" fälgar som ser ut som smy myror jämfört med kjolpaketet så blir det ju faktikst skitfult. Personligen tycker jag att man ska kunna rösta 1or på sådant, men förstår ju att det inte är så roligt för ägaren som lägger ner pengar, tid och själ på det. Men lär man sig använda kritiken och fortsätta bygga till det blir en äkta showstopper i slutändan så ändras nog röstpoängen allteftersom...

8 156 Inlägg
8 november 2007
Problemet med obligatoriska kommentarer vid röstning är att folk antingen inte skulle orka med att rösta, eller att en röst inte längre skulle kunna vara anonym.
Då skulle ju vissa individer straff-rösta på varandra. Undrar hur kommentarerna skulle se ut också? Bilen suger. Låg poäng... osv.

Nä. Det bästa är att man röstar. Gå och rösta på ett hundratal bilar nu!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
8 november 2007
znyder skrev:
Går det inte att fixa så en kommentar måste skrivas vid betygsättning?

de tyckte jag va jävligt bra!! big_smile

Jag tycker dock att man ska ta bort röstningen.. man får ju faktiskt inte ens skriva va man röstar.. e de inte bättre att man kan sätta en stjärna i kanten om man känner för de??

vissa tycker ju att deras bilar e jätte fina å de kanske inte e så skoj om man får en etta då...?

har riktigt längtat efter en sån här tråd.. big_smile

tack!! big_smile

285 Inlägg
8 november 2007
Kunde inte sagt det bättre själv;)
Katamso skrev:
Många röstar ju låga poäng för att dom inte gillar bilmärket, ägaren m.m. eller bara för att jävlas o sänka snitt poäng. JA jag vet det e löjligt men så e det TYVÄRR många här på garaget som håller på. Skapar nya konton o röstar ner folk.

Jag tycker man ska se lite till vad som är gjort med bilen. Unika lösningar m.m. Jag kanske inte gillar volvo men e det en bil med riktigt sjysta lösningar så röstar jag ju högt ändå. Har ju inte med att det e en volvo o göra? Ska man sitta o sätta ettor på alla bilar av ett visst märke?  Nja... lite fel då kanske..

//K

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
8 november 2007
jontedampar skrev:
Sen en situation som kan vara svår är ju om man inte gillar bilens utsmyckning även om det är bra gjort, Opel Calibra finns ju t ex. ett kjolpaket till som får bilen att se ut som ett rymdskepp, när man hänger på ett sådant, kör lite klädsel på stolarna från lidl och slänger på ett par 16" fälgar som ser ut som smy myror jämfört med kjolpaketet så blir det ju faktikst skitfult. Personligen tycker jag att man ska kunna rösta 1or på sådant, men förstår ju att det inte är så roligt för ägaren som lägger ner pengar, tid och själ på det. Men lär man sig använda kritiken och fortsätta bygga till det blir en äkta showstopper i slutändan så ändras nog röstpoängen allteftersom...

Kurd styling big_smile

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

7 120 Inlägg
8 november 2007
Jag röstar efter vad det står när man håller över en stjärna (1 stjärna = Hemsk osv)
Tycker jag att bilen är hemsk, så röstar jag självklart en etta. Tycker jag det är ett vrålåk så röstar jag fem.

Det är bara tacka o ta emot big_smile

8 156 Inlägg
8 november 2007
Goodis skrev:
znyder skrev:

Jag tycker dock att man ska ta bort röstningen.. man får ju faktiskt inte ens skriva va man röstar.. e de inte bättre att man kan sätta en stjärna i kanten om man känner för de??

vissa tycker ju att deras bilar e jätte fina å de kanske inte e så skoj om man får en etta då...?

tack!! big_smile

Fast samtidigt så är det ju många här som vill få sina bilar bedömda.
Lite som en tävling. Sen kan det ju vara lite kul för besökarna att se vilka bilar som är populära och inte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

566 Inlägg
8 november 2007
theBIGburner skrev:
jontedampar skrev:

Kurd styling big_smile

ha ha..klockrent

12 086 Inlägg
8 november 2007
1or är skit, jag ger 4or till bilar som ser bra ut och 5or till bilar jag verkligen hajjar till för.

1 833 Inlägg
8 november 2007
Jag brukar alltid kommentera när jag röstar, oftast så orkar jag inte ens bry mig om de bilar jag inte tycker om, så det brukar bara bli 5or.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

7 120 Inlägg
8 november 2007
Kom på en sak. "Eisenhut" har skrivit en väldigt klok presentation, som lyder:
"Dom som vill ha en förklaring till dåliga betyg...

Ska jag såga er totalt eller ska jag gå nätt på? "

Ja, precis. Hur ska man göra? smile

53 Inlägg
8 november 2007
Det är ju märkligt när Ferraris, Lambos, feteporschar och andra vagnar av den kalibern får 1:or och 2:or. Finns det folk som tycker att dessa bilar är hemska?

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
8 november 2007
Phaetoon skrev:
Goodis skrev:
znyder skrev:

tack!! big_smile

Fast samtidigt så är det ju många här som vill få sina bilar bedömda.
Lite som en tävling. Sen kan det ju vara lite kul för besökarna att se vilka bilar som är populära och inte.

jo visst men de kan man ju göra via kommentaren.. svårt att säga... hur kul tycker ni andra de e att få en etta eller tvåa?? ingen som e så nöjd på de egentligen va?? en kille skrev att han bara röstar 4 å 5 å jag gör likadant... jag tycker inte de e kul att få en etta därför ger jag inga själv.. hmm  sen kanske du missade att jag tycker man kan sätta en stjärna i kanten.. å då ser man ju ändå vilka bilar som e populärast.. tongue

alltså att man bara kan rösta vrålåk.. wink
Senast redigerat av Goodis (8 november 2007)

69 Inlägg
8 november 2007
JapMax skrev:
1or är skit, jag ger 4or till bilar som ser bra ut och 5or till bilar jag verkligen hajjar till för.

Håller med. Det är sällan jag röstar under 4.

Bilar! Vilket jävla påhitt.

2 201 Inlägg
8 november 2007
dom som röstar ettor vet inte bättre. det är ren avundsjuka.
antingen så ger dom ettor bara för att sänka betyget eller så har dom nåt emot bilmärket eller ägaren.

16 197 Inlägg
8 november 2007
röstar väl ettor på de bilar ja inte tycker om... typ volvo..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sideways.nu
873 Inlägg
8 november 2007
vanliga standard bilar och rishögar = 1 för mig... men oftast så tittar jag ens inte på dom eftersom det inte intresserar mig... roligare och kolla på byggen och eftersom jag själv håller på med min bil nu så förstår man hur mycke jobb och tid dom har lagt ner och då blir det högre betyg. och oftast kollar jag i projektforumet och läser om bilen och så sen röstar jag på den. tycker det är roligare när man ser hela bygget från 0 och fram till klart... men men... det är så jag gör

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

230 Inlägg
9 november 2007
Alfred_E_Neumann skrev:
Det är ju märkligt när Ferraris, Lambos, feteporschar och andra vagnar av den kalibern får 1:or och 2:or. Finns det folk som tycker att dessa bilar är hemska?

När det gäller Murcan å Gallen, så kan jag förstå att folk röstar lågt. Det finns absolut ingenting på den karossen som är vackert när bilen är original.

Till er som bara röstar 4or och femmor: Det här tycker jag nästan är värre, det ger ett åt helvete missvisande resultat på alla bilar då. Det är bra att rösta lägre på bilar som inte ser jättebra ut. Annars ligger ju varenda biljävel på gorg mellan 4 och 5. Då kan man lika gärna slopa röstningen helt.

Det bästa vore en tiogradig skala så att man bara satte tior på riktigt jävla fräscha showbilar eller något verkligen extraordinärt. Då skulle även ettan bli ett sparsammare betyg att ge en bil.

Second place is the first loser

Evolution Garage
478 Inlägg
9 november 2007
jag kan digga att folk röstar ettor på vissa bilar som tex min.. dock är många av ettorna på min bil endast där för att jag ville ha svar varför folk inte vågar stå för sin åsikt o skriva vad som e fel etc, ettor e ok med ett motiverat svar på det.
likadant med andra betyg.
Ska man rösta ska man oxo skriva varför man röstade 1-5
skiter i vad folk har för bil e det bra jobb o snyggt resultat e det klart bilen ska ha ett shysst betyg inget snack där.
E det ett hafsjobb o skrothög eller liknande så e det klart ägaren ska få reda på det med eller?

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

8 156 Inlägg
9 november 2007
Samara skrev:
JapMax skrev:

Håller med. Det är sällan jag röstar under 4.

Samma här. Jag har väl röstat sisådär (nästan) 1000st 5:or och 1500 4:or wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Sök