Denna tävlingen är unik i sitt slag pågrund av en sak. Den har inga regler! Det betyder att vem som helst (hur duktiga de än är) kan göra vad som helst, hur som helst. Detta har alltid fungerat också. I vart fall så länge jag varit med. Det ni nu diskuterar är att ändra på detta genom att lägga till regler. Så vad har då ändrats?
Denna tävling är ett utmärkt sätt att lära sig både photoshop men också att designa bilar. Man gör en bil/bild, folk röstar, och den tuffaste vinner, behöver inte vara den snyggaste. Vad som nu har skett är att någon (jag) har gjort något som satt systemet lite ur balans. Men vad jag gjort är bara något som är helt naturligt i alla tävlingar, jag har höjt ribban lite. Istället för att bara lägga på kjolar och såvidare så har jag designat en helt ny bil, med en orginalbil som grund, men fortfarande en ny bil. Många, inte bara jag, har provat detta tidigare (gå igenom tråden från början och kolla) men är mycket sällan som någon av dessa bilar vunnit! Jag vet, för jag har provat. Denna gången tycks dock vara annorlunda av någon anledning som jag inte förstår. Tidigare har folk inte röstat på de extrema annorlunda bilarna, men nu antas jag redan ha vunnit... varför?
Som jag sa i början så får vem som helst göra vad som helst hur som helst. Pågrund av detta håller inte argumentet som ni för mot mig. Att bilen är för annorlunda att man inte ser orginalet. Om någon annan, ex i förra rundan som var en Supra, tagit en Gallardo och klippt in den uppepå supran, så hade jag inte röstat på dem, för det är inte en Supra längre. Hade någon tagit fronten från en Gallardo, lagt ihop det med bakändan från en DB9a, då hade jag nog gjort det. För det hade påmint om en Supra. Varför hade jag röstat då? För att det är något tufft och unikt, men framförallt nytt!!!. Hade den bilen vunnit? Kanske, men troligen inte eftersom det inte var en Supra, men i den här tävlingen har man i alla fall rätt att prova!
Om ni väljer att införa regler som det ni säger, så kommer det hämma flera moddare som håller till i denna tävlingen, för då kan de inte längre göra de bästa de kan presetera. Jag kämpade verkligen länge med att hålla kvar något av orginalbilen, men jag klarade inte av det. Och där har vi kanske svaret på frågan varför denna omgången är annorlunda! Orginalbilen uppskattas inte av alla här! Dess former är gamla, medan min bil har nya moderna former som tilltalar fler. Gör detta min bil till fusk? Nej, bara strategisk.
Denna tävlingen är den rättvisaste tävlingen någonsin eftersom den är som den är. Om ni ändrar den kommer den bli orättvis.
Om alla här anser jag är helt galen, så kommer jag acceptera det. Men om ni ens kan se en gnutta sanning i det så låter vi detta vara nu, och fortsätter med vår tävling som den alltid varit. En tävling där ALLT är tillåtet.
Nu kanske jag kan sova, låg bara och tänkte på detta så kunde inte sova

Var vänliga att verkligen tänka igenom vad jag sagt innan ni bara bränner ner det

Ni vet att jag gillar er allihop, och vill att alla skall bli jätteduktiga på detta! Därför jag skickar massa privata PMs och grejer till alla varje omgång och lägger massa tid här.
Ha det gott nu

Så får vi se vad som blir av detta.
Mvh
Emil