4483
Sök

Photoshop-tävling

9 Inlägg
12 november 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/35641/500622_kw09j7.jpg

Chaufför
418 Inlägg
12 november 2008
Mitt bidrag.... "The Stig" kör big_smile
http://img185.imageshack.us/img185/6906/tvlingnu4.jpg
Sorry Bmx om vi har samma vinge. Men det såg jag först när jag laddade upp bilden...
Senast redigerat av st220hgv (12 november 2008)

Kör Scania!!

510 Inlägg
12 november 2008
Hehe, jag hade väl väntat mig viss kretik, men inte av denna magnituden så att säga smile Folk har sagt till mig tidigare att jag gjort lite "för mycket", men som jag sa då så använder jag denna tävlingen för att bli bättre, och ibland tar jag väl det lite för långt (eftersom jag vill testa nya saker) smile Senaste gången jag gjorde "för mycket" så var jag inte i närheten av segern ens, för folk valde helt enkelt att inte rösta på mig eftersom de tykte andra var värdigare smile Tycker situationen borde vara densamma nu.

Min chop må vara så olik ut från orginalet, men utan orginalet hade bilen inte sett ut som den gör överhuvudtaget! Jag använde alla skuggor och högdagrar från orginalet, och brushade den i rött. Karossen är utritad med orginalet som förebild. Linjerna drogs uppepå orginalet. Så jag skulle vilja påstå att jag verkligen använt orginalet. Sedan att resultatet skiljde sig väldigt mycket, men det kunde det gjort om jag klippte på massa karossdelar från andra bilar med. Min poäng är, var går gränsen? Jag är rätt säker själv på att jag gått över den gränsen smile Finns ju inget orginal kvar. Men under utvecklingsprocessen så var den HÖGST involverad!

Så att diskvalificera mig tycker jag kanske är lite grovt, för jag vill ju gärna tävla. Tycker bara folk skall tänka på att rösta på den de VERKLIGEN tycker skall vinna. Då kommer jag inte få så många röster av de själ som nämnts innan.

Jag vill även tillägga att jag förstår kretiken riktad mot mig. Jag känner väl själv lite samma att jag har gjort för mycket, dock så känner jag inte att jag borde bli diskad för detta. Finns sätt jag skulle kunna visa hur orginalbilen verkligen är den enda grunden jag använt. För jag har inte klippt in några andra bilar eller liknande, linjerna jag använt har jag ritat själv. Så jag satt bara där med Audin framför mig smile

Jag kommer överlåta detta till er. Men jag tycker bara att folk skall rösta på den de tycker är värd att vinna, och jag hoppas verkligen jag får vara kvar i tävlingen. Jag kan försöka bättra mig på punkten att inte göra "för mycket" i fortsättningen, men jag kan inte lova något, för ibland svävar jag ut smile Och finns ju inga direkta regler satta om detta så.

Jag förstår er alla, och tar åt mig kretiken med ett leende. Jag gillar verkligen denna tävlingen, och alla er som är med och tävlar och kommer respektera erat beslut.
Ha det gott!
Mvh

Emil

756 Inlägg
12 november 2008
hakansson_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/102354/500347_9jmq9j.jpg

bakgrunden blev helt åt helvete.. sen missade jag skuggorna och lite skit.. tröttnade på den:D

caddy ur quattro:Dbig_smile

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

872 Inlägg
12 november 2008
Algeroth skrev:
Hehe, jag hade väl väntat mig viss kretik, men ...

jag förstår va du menar. men många röstar på vad som e snyggast. e det en ful bil så ska det inte bara va å göra en annan bil (även om man haft den som grund) någonstans måste man dra en linje. jag tycker bilden borde diskas (gör järna en ny)

dom flästa har la fattat att du antagligen e bäst av oss. och även om man inte e über elite så ska det finnas en schans å vinna. och om några gör bilar som e så långt bortom orginal så ger du inte dom en schans.

inget illa menat mot dej. alla på forumet e goa killar å tjejer.

If its too loud you are too old!

terazzi
12 november 2008
Algeroth du e sjuk big_smile HELT INSANE MOD!!
Hoppar med denna faktiskt.. algeroth du krossar oss wink big_smile haha...

terazzi
12 november 2008
998cc skrev:
Algeroth skrev:
Hehe, jag hade väl väntat mig viss kretik, men ...

jag förstår va du menar. men många röstar på vad som e snyggast. e det en ful bil så ska det inte bara va å göra en annan bil (även om man haft den som grund) någonstans måste man dra en linje. jag tycker bilden borde diskas (gör järna en ny)

dom flästa har la fattat att du antagligen e bäst av oss. och även om man inte e über elite så ska det finnas en schans å vinna. och om några gör bilar som e så långt bortom orginal så ger du inte dom en schans.

inget illa menat mot dej. alla på forumet e goa killar å tjejer.

WORD på det smile

3 627 Inlägg
12 november 2008
Algeroth: För att ge dig ett kort och enkelt svar på vad jag, med många andra troligen anser som en godkänd mod. är en bil där man faktiskt ser vad utgångsobjektet var för bil smile

Men jag tycker ändå du ska visa upp dina mods, även om de kanske inte alltid platsar i tävlingen så är det kul att få se din glöd för Photoshopandet smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

756 Inlägg
12 november 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68902/500897_ba7lkm.jpg
liten uppdatering. brock b1 fälger på en ur = nice
Senast redigerat av saabgutten (13 november 2008)

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

100 Inlägg
12 november 2008
saabgutten skrev:
hakansson_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/102354/500347_9jmq9j.jpg

bakgrunden blev helt åt helvete.. sen missade jag skuggorna och lite skit.. tröttnade på den:D

caddy ur quattro:Dbig_smile

kanske de... jag tycker den ser mer ut som en subaru pickup:D

jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
12 november 2008
ToXtreme skrev:
Algeroth: För att ge dig ett kort och enkelt svar på vad jag, med många andra troligen anser som en godkänd mod. är en bil där man faktiskt ser vad utgångsobjektet var för bil smile

Det är ju det orginalet är till för big_smile

Men han är FÖR duktig tror jag...bättre du tävlar i digimods..där har du o göra tongue

Mvh Christian

510 Inlägg
13 november 2008
Denna tävlingen är unik i sitt slag pågrund av en sak. Den har inga regler! Det betyder att vem som helst (hur duktiga de än är) kan göra vad som helst, hur som helst. Detta har alltid fungerat också. I vart fall så länge jag varit med. Det ni nu diskuterar är att ändra på detta genom att lägga till regler. Så vad har då ändrats?

Denna tävling är ett utmärkt sätt att lära sig både photoshop men också att designa bilar. Man gör en bil/bild, folk röstar, och den tuffaste vinner, behöver inte vara den snyggaste. Vad som nu har skett är att någon (jag) har gjort något som satt systemet lite ur balans. Men vad jag gjort är bara något som är helt naturligt i alla tävlingar, jag har höjt ribban lite. Istället för att bara lägga på kjolar och såvidare så har jag designat en helt ny bil, med en orginalbil som grund, men fortfarande en ny bil. Många, inte bara jag, har provat detta tidigare (gå igenom tråden från början och kolla) men är mycket sällan som någon av dessa bilar vunnit! Jag vet, för jag har provat. Denna gången tycks dock vara annorlunda av någon anledning som jag inte förstår. Tidigare har folk inte röstat på de extrema annorlunda bilarna, men nu antas jag redan ha vunnit... varför?

Som jag sa i början så får vem som helst göra vad som helst hur som helst. Pågrund av detta håller inte argumentet som ni för mot mig. Att bilen är för annorlunda att man inte ser orginalet. Om någon annan, ex i förra rundan som var en Supra, tagit en Gallardo och klippt in den uppepå supran, så hade jag inte röstat på dem, för det är inte en Supra längre. Hade någon tagit fronten från en Gallardo, lagt ihop det med bakändan från en DB9a, då hade jag nog gjort det. För det hade påmint om en Supra. Varför hade jag röstat då? För att det är något tufft och unikt, men framförallt nytt!!!. Hade den bilen vunnit? Kanske, men troligen inte eftersom det inte var en Supra, men i den här tävlingen har man i alla fall rätt att prova!

Om ni väljer att införa regler som det ni säger, så kommer det hämma flera moddare som håller till i denna tävlingen, för då kan de inte längre göra de bästa de kan presetera. Jag kämpade verkligen länge med att hålla kvar något av orginalbilen, men jag klarade inte av det. Och där har vi kanske svaret på frågan varför denna omgången är annorlunda! Orginalbilen uppskattas inte av alla här! Dess former är gamla, medan min bil har nya moderna former som tilltalar fler. Gör detta min bil till fusk? Nej, bara strategisk.

Denna tävlingen är den rättvisaste tävlingen någonsin eftersom den är som den är. Om ni ändrar den kommer den bli orättvis.

Om alla här anser jag är helt galen, så kommer jag acceptera det. Men om ni ens kan se en gnutta sanning i det så låter vi detta vara nu, och fortsätter med vår tävling som den alltid varit. En tävling där ALLT är tillåtet.

Nu kanske jag kan sova, låg bara och tänkte på detta så kunde inte sova tongue Var vänliga att verkligen tänka igenom vad jag sagt innan ni bara bränner ner det smile Ni vet att jag gillar er allihop, och vill att alla skall bli jätteduktiga på detta! Därför jag skickar massa privata PMs och grejer till alla varje omgång och lägger massa tid här.
Ha det gott nu smile Så får vi se vad som blir av detta.
Mvh

Emil

Chaufför
418 Inlägg
13 november 2008
Algeroth skrev:
....Denna tävlingen är den rättvisaste tävlingen någonsin eftersom den är som den är. Om ni ändrar den kommer den bli orättvis.

Om alla här anser jag är helt galen, så kommer jag acceptera det. Men om ni ens kan se en gnutta sanning i det så låter vi detta vara nu, och fortsätter med vår tävling som den alltid varit. En tävling där ALLT är tillåtet........

Emil

Håller med dig helt o hållet här! Vi kör som vanligt så alla kan göra vad de vill. Sen är det upp till röstningen vem som vinner!

Kör Scania!!

7 100 Inlägg
13 november 2008
st220hgv skrev:
Mitt bidrag.... "The Stig" kör big_smile
http://img185.imageshack.us/img185/6906/tvlingnu4.jpg
Sorry Bmx om vi har samma vinge. Men det såg jag först när jag laddade upp bilden...

haha närå de gör inget smile

snyggt föresten smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

635 Inlägg
13 november 2008
Algeroth skrev:
Denna tävlingen är unik i sitt slag pågrund av en sak. Den har inga regler! Det betyder att vem som helst (hur duktiga de än är) kan göra vad som helst, hur som helst. Detta har alltid fungerat också. I vart fall så länge jag varit med. Det ni nu diskuterar är att ändra på detta genom att lägga till regler. Så vad har då ändrats?

Denna tävling är ett utmärkt sätt att lära sig både photoshop men också att designa bilar. Man gör en bil/bild, folk röstar, och den tuffaste vinner, behöver inte vara den snyggaste. Vad som nu har skett är att någon (jag) har gjort något som satt systemet lite ur balans. Men vad jag gjort är bara något som är helt naturligt i alla tävlingar, jag har höjt ribban lite. Istället för att bara lägga på kjolar och såvidare så har jag designat en helt ny bil, med en orginalbil som grund, men fortfarande en ny bil. Många, inte bara jag, har provat detta tidigare (gå igenom tråden från början och kolla) men är mycket sällan som någon av dessa bilar vunnit! Jag vet, för jag har provat. Denna gången tycks dock vara annorlunda av någon anledning som jag inte förstår. Tidigare har folk inte röstat på de extrema annorlunda bilarna, men nu antas jag redan ha vunnit... varför?

Som jag sa i början så får vem som helst göra vad som helst hur som helst. Pågrund av detta håller inte argumentet som ni för mot mig. Att bilen är för annorlunda att man inte ser orginalet. Om någon annan, ex i förra rundan som var en Supra, tagit en Gallardo och klippt in den uppepå supran, så hade jag inte röstat på dem, för det är inte en Supra längre. Hade någon tagit fronten från en Gallardo, lagt ihop det med bakändan från en DB9a, då hade jag nog gjort det. För det hade påmint om en Supra. Varför hade jag röstat då? För att det är något tufft och unikt, men framförallt nytt!!!. Hade den bilen vunnit? Kanske, men troligen inte eftersom det inte var en Supra, men i den här tävlingen har man i alla fall rätt att prova!

Om ni väljer att införa regler som det ni säger, så kommer det hämma flera moddare som håller till i denna tävlingen, för då kan de inte längre göra de bästa de kan presetera. Jag kämpade verkligen länge med att hålla kvar något av orginalbilen, men jag klarade inte av det. Och där har vi kanske svaret på frågan varför denna omgången är annorlunda! Orginalbilen uppskattas inte av alla här! Dess former är gamla, medan min bil har nya moderna former som tilltalar fler. Gör detta min bil till fusk? Nej, bara strategisk.

Denna tävlingen är den rättvisaste tävlingen någonsin eftersom den är som den är. Om ni ändrar den kommer den bli orättvis.

Om alla här anser jag är helt galen, så kommer jag acceptera det. Men om ni ens kan se en gnutta sanning i det så låter vi detta vara nu, och fortsätter med vår tävling som den alltid varit. En tävling där ALLT är tillåtet.

Nu kanske jag kan sova, låg bara och tänkte på detta så kunde inte sova tongue Var vänliga att verkligen tänka igenom vad jag sagt innan ni bara bränner ner det smile Ni vet att jag gillar er allihop, och vill att alla skall bli jätteduktiga på detta! Därför jag skickar massa privata PMs och grejer till alla varje omgång och lägger massa tid här.
Ha det gott nu smile Så får vi se vad som blir av detta.
Mvh

Emil

Jäpp, jag håller med Algeroth till 100% o lite till, om ni inte gillar Algeroths brutala moddningar så lägg rösten på någon annas bil, men spana in dom extrema moddningar som Algeroth gjort på den bil som är med i tävlingen.. enklare kan det ju inte bli, eller hur.. så sluta o gnäll nu som tjurkärringar grabbar... man kan tro att ni alla kommer från gnällbältet närke som jag !! big_smile wink

9 108 Inlägg
13 november 2008
Algeroth: Du är galet sjukt duktig men jag håller med ToXtreme lite, du tar ju "bara" en snyggare bil/modd och klistrar över originalbilen, det kvittar ju liksom vilken bild som än väljs då du klistrar in en annan bil över, delar av utmaningen försvinner ju då.. Den du gjorde nu på Quattron var bland det snyggaste jag sett men jag tycker inte den har med tävlingen att göra då knappt något av ursprungsbilden är kvar.

Kan du inte bara behålla det mesta av originallinjerna så man ser vad det är för bil? Då blir det ju svårare för dig också. Jag säger inte att ni ska ändra något ni som tävlar är nöjda med men jag tycker man ska "förbättra" originalbilen och inte byta ut den.

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
13 november 2008
Jag måste nog hålla med MilleN här.

Det är ju det som é poängen att man skall modda orginal bilden.
Så om vi skall modda en beetle, då klistrar vi dit en audi tt, å slänger på beetle loggorna så det skall se ut som just en beetle.

Men herr Algeroth, gör jäkligt fina bidrag, det går inte att sticka under stolen med.

Nåja keep on modding!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

510 Inlägg
13 november 2008
Neos34 skrev:
Så om vi skall modda en beetle, då klistrar vi dit en audi tt, å slänger på beetle loggorna så det skall se ut

Men det är ju det som är så skönt med denna tävlingen! smile Du KAN göra så om du vill smile Rösterna kommer sedan avgöra om det var rätt eller inte smile Folk röstar ändå inte på den för det ser för lite ut som orginalet! Men du lärde dig antagligen något riktigt skoj undertiden du gjorde den. Och om du gör det tillräckligt bra, och på ett häftigt sätt så får du antagligen röster i alla fall! smile

Grejen är att jag är lite kluven i frågan, för jag tycker själv att jag kanske tar det lite långt ibland. MEN! Jag vet också (av erfarenhet smile) att eftersom detta är en "bedömningsport" så kommer rätt bil att vinna i alla fall, för personer röstar och bestämmer smile Handlar inte om man behållt en lampa, eller hela bilen. Handlar om hur häftig bild man gjort! smile

Jag hade inte röstat på mig denna omgången, för precis som er tycker jag det är för mycket gjort med den. Men jag tycker det är fel att diska bilden bara för detta.

MilleN skrev:
Kan du inte bara behålla det mesta av originallinjerna så man ser vad det är för bil?

Jag försökte verkligen göra detta, och det är där jag misslyckades och därför allt detta uppstod till att börja med. Men jag ville ju göra en bild jag var nöjd med, och var tvungen att ta den till dessa extremer för att bli nöjd. (Nästan nöjd i alla fall) Supran från förra rundan är ett bättre exempel. Ingen klagade något speciellt på den, men där finns inte heller en enda linje kvar från orginal.

Nu blev det en lång post IGEN! Suck, jag ber om ursäkt för alla dessa. Men för att snabbt summera smile Låt rösterna tala för sig själv, och behåll essensen i tävlingen: ALLT ÄR TILLÅTET! smile
Ha det gott!
Mvh

Emil

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
13 november 2008
Algeroth skrev:
Neos34 skrev:
Så om vi skall modda en beetle, då klistrar vi dit en audi tt, å slänger på beetle loggorna så det skall se ut

Men det är ju det som är så skönt med denna tävlingen! smile Du KAN göra så om du vill smile Rösterna kommer sedan avgöra om det var rätt eller inte smile Folk röstar ändå inte på den för det ser för lite ut som orginalet! Men du lärde dig antagligen något riktigt skoj undertiden du gjorde den. Och om du gör det tillräckligt bra, och på ett häftigt sätt så får du antagligen röster i alla fall! smile

Grejen är att jag är lite kluven i frågan, för jag tycker själv att jag kanske tar det lite långt ibland. MEN! Jag vet också (av erfarenhet smile) att eftersom detta är en "bedömningsport" så kommer rätt bil att vinna i alla fall, för personer röstar och bestämmer smile Handlar inte om man behållt en lampa, eller hela bilen. Handlar om hur häftig bild man gjort! smile

Jag hade inte röstat på mig denna omgången, för precis som er tycker jag det är för mycket gjort med den. Men jag tycker det är fel att diska bilden bara för detta.

MilleN skrev:
Kan du inte bara behålla det mesta av originallinjerna så man ser vad det är för bil?

Jag försökte verkligen göra detta, och det är där jag misslyckades och därför allt detta uppstod till att börja med. Men jag ville ju göra en bild jag var nöjd med, och var tvungen att ta den till dessa extremer för att bli nöjd. (Nästan nöjd i alla fall) Supran från förra rundan är ett bättre exempel. Ingen klagade något speciellt på den, men där finns inte heller en enda linje kvar från orginal.

Nu blev det en lång post IGEN! Suck, jag ber om ursäkt för alla dessa. Men för att snabbt summera smile Låt rösterna tala för sig själv, och behåll essensen i tävlingen: ALLT ÄR TILLÅTET! smile
Ha det gott!
Mvh

Emil

9 st smile

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

55 Inlägg
13 november 2008
Sluta skriva böcker om den diskussionen, den som inte gillar Algeroths bidrag, ge fan i att rösta på den isfl? Hur svårt är det? Det är ju knappast det enda bidraget på 400 sidor som man knappt ser originalbilen på? tonguebig_smile

Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen.

Sök