jag har gjort dörr och huvlinjer. har iof förlängt huven med nästan det dubbla. men problemet är när man sparar bilden i jpg, dörlinjerna syns ju knappt. men titta noga så ser ni att jag gjort dom. både mörkt sträck och ljust sträck. hur ska jag göra för att dom inte ska bli suddiga och försvinna när det sparas. sparar redan i kvailte 9 (hig quality)
Jag brukar göra linjerna med olika storlek beroende på vad det är för linjer. För huv och dörrar använder jag 2 pixlar för både mörk och ljuslinje... Brukar flytta den ljusa linjen, som jag varierar har ovanför och under beroende på bild. Oftast ljus under dock. För det "mörka" brukar jag använda svart färg. 0 i penseltryck och 100 opacitet opacitet. Sedan brukar jag sudda linjerna med 20 i opacitet. Har funkat bra hittils
Men finns inget rätt eller fel sätt.. Zapparns_ sätt låter rätt bra med, man får experimentera lite. Ett bra sätt att kolla hur det SKALL se ut är att kolla på orginalet. Så du skall defenetivt göra det mörkare 998... Hoppas du får till det, för resten av bilden ser riktigt fet ut
Gillar din med Zapparn, fast tycker din förra var bättre. Bra jobbat på denna med dock. Är väl designgen jag inte inte håller med om främst. Överlag bra dock Blir en intressant röstning
Neos34 vill inte heller modda, jag tycker tävlingen har spårat ur.. Jag raderar mitt bidrag, kommer tillbaka när lusten faller in igen å när Vectra mannen är tillbaka..
Blir inget från mig denna gången... har inte haft tid. Skoljbb som har prioritet. Får se om det blir något nästa omgång istället. Om jag har tid så
Neos34... jag förstår inte din kommentar. Vadå spårat ur? Den må ha utvecklats tillsammans med deltagarna. Men det är bara naturligt, och något jag tycker är jäkligt skoj. Och grundprinciperna är fortfarande desamma. Vem som helst kan vinna, bara man gör den häftigaste bilden. Hehe. Röstningen är ju på den bil man gillar mest, oberoende av vilken som må vara "bäst" gjord. Så som sagt... förstår inte riktigt vad du menar...
det ser okey ut 998cc... finns utrymme för förbättring. Tror de svarta linjerna skall vara svartare, och de ljusa mindre opacitet, men strunt samma. Sedan backspegeln... antingen får du göra en fot till den som går ner på dörrbreddaren, eller byta till en spegel som sitter på rutan. Nu ser det lite skumt ut... Men det är detaljer... Vad du MÅSTE göra dock är att ha en förare i bilen Hehe. Sök på "the stig" på google och ta någon som passar där. Annars helt okey
Urk! Det är en chop till att börja med... Vet att vi inte bryr oss om det i denna tävlingen, men är mer eller mindre förbjudet överallt annars i virtual-stylingvärlden att choppa eller ta delar från en chop... Men inte mycket att göra åt det nu... Bör väl försöka undvikas så mycket som bara möjligt dock...