4762
Sök

Photoshop-tävling

9 108 Inlägg
13 januari 2009
XC90: _Glenne_

Mini: Zijaa

RX7: 998cc

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
13 januari 2009
XC90 - _Glenne_

Mini Cooper - Zijaa

Rx7 - 998CC

I do it my way

872 Inlägg
13 januari 2009
ToXtreme skrev:
XC90 Zapparn_ å på de 2 andra Zijaa!

skriv vad du röstar på!!!mad

If its too loud you are too old!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 januari 2009
När blir det ordning här inne så man vill vara med? hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Random Hero
4 047 Inlägg
13 januari 2009
xc90- BMX ! mini - blank, mazda - blank

Dog food lid. Backwards

872 Inlägg
13 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:

vad är det för årdning du vill ha?  det finns flera som klagar på tråden. men ingen säger exakt vad som är fel, och då är det inte mycket vi kan göra.

872 Inlägg
13 januari 2009
XC90 : glenne

mini: Zijaa     denna fick du till, har gjort en jag med men mina reflektioner såg kass ut märkte jag

mazda : zijaa

sen när jag ändå är igång. Så säger jag en off topic grej. fick ett nytt jobb idag! Ni som ej har något, det finns hopp.
Senast redigerat av 998cc (13 januari 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
13 januari 2009
998cc skrev:
sen när jag ändå är igång. Så säger jag en off topic grej. fick ett nytt jobb idag! Ni som ej har något, det finns hopp.

Göttans !!big_smile

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 januari 2009
998cc skrev:
Irmscher Vectra skrev:

vad är det för årdning du vill ha?  det finns flera som klagar på tråden. men ingen säger exakt vad som är fel, och då är det inte mycket vi kan göra.

Nja, det är hemskt rörigt med tre bilder till att börja med. Sen att lägga upp "wips" och sånt, sen alla chatter, det borde tas på pm som förut.

Själva trådarna ska ju hållas chattfria. T.ex som att skriva och tala om eller ge råd.
Och prata i tråden om hur man ska göra och hur man har gjort, det ingår också i chatt. hmm

Visst, kommentarer går ju att komma med.
Men att diskutera fram och tillbaks i tråden är fel.

Väldigt tråkigt att behöva ge sig med att modda bilder för att det "bara helt plötsligt" blev en massa prat, fler bider och sånt..
I alla fall jag står för de gamla "reglerna". En bil, några dagars modd, sen röstning. Kan rent av lova att det blir fler med på det.

MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 627 Inlägg
13 januari 2009
998cc skrev:
ToXtreme skrev:

skriv vad du röstar på!!!mad

Har jag ju förfan gjort?

... på XC90 rösta jag på Zapparn_, där var inte Zijaa ens med?

På de 2 andra bidragena, Madzan och Minin röstar jag på Zijaa.. det är inte särskilt svårt att förstå, men ska man klaga så ska man eller? Ett pucko hade fattat vad jag menar menmen...

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

7 100 Inlägg
14 januari 2009
volvo: _Glenne_
mini: Zijaa
mazda :Zijaa

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

104 Inlägg
14 januari 2009
http://img519.imageshack.us/img519/389/miniaudiklarrh6.jpg

mitt inlägg mini/audi heheh tongue

s70 Power

510 Inlägg
14 januari 2009
Irmscher Vectra tycker din kretik är helt obefogad, dessutom tycks du ha missförstått några saker.

1. Det med 3 bilder är vs 1 bild är ingen regel. Det är upp till vinnaren av en runda att avgöra. Vinnaren kan bestämma att 100 bilder skall moddas, eller ingen... Och även andra regler kan sättas av vinnaren. Så som att att bilder skall moddas med ett speciellt tema, eller att man skall modda i grupp osv. Helt upp till vinnaren. Bara råkat bli så att det är 3 bilder nu, så att alla skall få en bild de vill modda varje vecka.

2. Allt "snack" i tråden är inte speciellt besvärligt, och dessutom samlas ju alla bidrag i slutet innan röstning i vilket fall som helst. Så om du har problem att följa tråden så posta bara ditt bidrag och vänta sedan tills allt är samlat. smile

3. Wips är ett sätt för folk att kunna utvecklas och få hjälp under tävlingens gång. Inget annat! Jag själv tycker det är skitbra, för då kan man ge råd eller få råd redan innan man är "klar". Jag själv är sådan att jag inte går tillbaka till något jag anser klart, så det är perfa! Tror fler tycker så. Dessutom är ju det inte precis en fördel att använda WIPS, för alla motståndare får ju en försmak av vad man tänkt bygga.

Detta är mina motiveringar till nuvarande omständigheter. Och det hela med att 3 bilder sabbar förstår jag inte alls... Förr var det ju massa gnäll på att den enda bilden var så dålig. Nu har man 3 bilder att välja på... någon måste väl passa? Och om inte 1 av 3 passar, hur skall då 1 enda göra det?

Ha det gott.

3 627 Inlägg
14 januari 2009
Jag håller med Irmscher Vectra och Algeroth faktiskt !

Det med flera bilder tycker jag är en skitsak, det med wips är det samma, det är inget att hänga upp sig på!

Däremot kan jag tycka att det är lite väl mycket snack i trådarna faktiskt och om man då brushar så behöver man ju inte skriva ett inlägg varje gång man uppdaterat en wips? Jag menar om du visar att du brushar och visar upp arbetet med wips så räcker det, då vet folk det och kan själva leta upp dig för att se om du gjort några framsteg?

Sen är det väääldigt mycket snack i tråden och tips och sånt hur man kan göra saker och ting bättre bör ske över PM och inte i tråden, för detta är inte en tråd som heter "PhotoShop för nybörjare" eller "PhotoShop, tips och trix" utan detta är en tävlingstråd wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

510 Inlägg
14 januari 2009
Kan hålla med dig om det sistnämnda ToXtreme. Andledningen till att tips och sånt dyker upp här är nog för att alla skall få ta del av dem. Klart man kan skicka PM. Det gör jag det med, och folk som PMar mig och frågar om hjälp på specifika saker. Men vissa saker är för att folk allmänt skall lära sig. Däremot är ju det faktiskt som du säger, detta är en tävlingstråd inte upplärning. Även om det blivit rätt mycket sånt det senaste. Kan nog ta på mig rätt mycket av det personligen. Men är bara för att jag vill att folk skall utvecklas och lära sig så som jag gjort. Är lite egoistiskt bakom det med, eftersom jag vill se häftigare choppar, och tvingas utvecklas ytterligare för att vinna. hehe. Att göra 2 trådar blir skumt också... för att det blir lite lurigare att relatera till bilden. Man skulle ju kunna ha den här tråden och en WIP tråd iförsej för denna tävlingen. WIP tråden skulle vara som denna är nu, och denna tråden skulle vara endast för tävlingsbidragen... Men känns som det blir massa administration. Jag ser det inte som ett jätteproblem med att det är snack i denna tråden. Blir ju max 5-10 inlägg mellan bilderna, så  minst 1-2 bild per sida... och så många sidor blir det inte på en runda... I genomsnitt så är varja omgång cirka 3-4 sidor... Och det tycker jag personligen inte är speciellt mycket att gå igenom. Plus att läsaren kan få tips och trix, och relatera dem till bilderna i fråga.

Däremot att skriva att man uppdaterat varje gång man lägger upp en ny WIP (som står för "Work in Progress" om någon undrar) är kanske lite onödigt, om man inte har något väldigt relevant att tillägga, som att man behöver jättemycket hjälp med något speciellt eller så.

Ännu en bibelpost. Hehe. Jaja. Meningen med tävlingen är ju att folk skall ha kul, och få modda bilar. Här finns massor med bilar att modda. Sedan att folk har lite annorlunda åsikt om hur tråden skall skötas, men bilmoddandet är ju ändå i fokus tycker jag. Så om någon kan komma på ett bra sätt att administrera tråden, med lite overhead och som alla kan vara nöjda med så fine, då kör vi på det. Men om det inte går, så kommer det nog fortsätta såhär. Om inte en nuvarande vinnare sätter upp regeln att INGET CHAT får pågå i tråden under hans/hennes runda. Hehe.

Ha det gott

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
14 januari 2009
Denna tråden kommer ju låsas om det ska vara en massa tjafs hela tiden..men som omväxling kan vi ju köra på 1 bil nästa gång...eller om det blir 3 igen det märker vi..men om det blir 3 igen så dom som inte gillar det ni är ju inte tvungna att delta.

Mvh Christian

7 100 Inlägg
14 januari 2009
eller så gör vi en till tråd,en för 3 bilar,och en för 1 bil,kanske?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
14 januari 2009
bmx skrev:
eller så gör vi en till tråd,en för 3 bilar,och en för 1 bil,kanske?

Då lär väl trådarna stängas..?

Och så blir det kanske inte så mycket folk i varje tävling?
Bättre att ni kommer överens och samsas i en tråd..?

Man måste ju inte modda alla tre bilarna som vinnaren lägger upp. Bara välja en om man vill. Fast det är kanske just det att det tar tid innan tävlingen är klar som gör det trist. Ni kanske kan sätta en tidigare tid när allt ska vara klart..?

Lite tips bara...

Jag har kikat in här ett bra tag nu.

Och det är rätt trögt att sitta och leta sig fram till bilderna mellan allt snack, men det är väl sådant man får ta.

Måste även säga att bilderna ni gör är grymma smile

Hare nice ! big_smile

I do it my way

391 Inlägg
14 januari 2009
Eller så kan man tex välja mellan 3 bilar. Man får modda alla tre om man vill men det är inget måste, sen när det är dags för röstning så röstar man bara på EN bil. Men inte alls lika lång tid mellan röstningarna som vi har för tillfället. Typ 2 dagar max. Då blir nog alla som vill ha EN bil att välja på och dom som vill ha TRE bilar nöjda wink  . Det blir liksom en blandning mellan dom. Jag tror det är den bästa lösningen just nu.big_smile

Men annars kan vi göra som criller säger, att vi går över till en bil igen och se vad alla tycker ?
Senast redigerat av Freddye (14 januari 2009)

510 Inlägg
14 januari 2009
Det med 3 vs 1 bil är inget vi gjort... Vi har inte gått över till 3 bilar istället för 1 bil. Reglerna för den här tävlingen är enkla:

"Vinnaren av en runda sätter reglerna för nästa runda!"

Jag råkade göra så en gång att jag valde 3 bilar som skulle moddas, och efter det har alla bara hakat på och gjort det nu i en massa rundor. Detta är inget som behöver vara. Den som vinner nu kanske har någon helt annan ide. Tillexempel att man skall modda 1 bild, fast man måste modda den till en DTM bil. Eller som vi hade på jultävlingen, att man fick bonus om man hade med julgrejer.

Alltså helt upp till vinnaren av en runda! Och det är bara att acceptera. Om någon vinner nu som känner att systemet som vi körde för ett tag sedan med 1 bil är bra. Lägg bara upp en bil då. Helt upp till er. Alla andra skall bara rätta sig. Vinnaren av en runda har ABSOLUT makt kommande runda, när det gäller ALLT!

Så enkelt är det smile
Senast redigerat av Algeroth (14 januari 2009)

Sök