Kan hålla med dig om det sistnämnda ToXtreme. Andledningen till att tips och sånt dyker upp här är nog för att alla skall få ta del av dem. Klart man kan skicka PM. Det gör jag det med, och folk som PMar mig och frågar om hjälp på specifika saker. Men vissa saker är för att folk allmänt skall lära sig. Däremot är ju det faktiskt som du säger, detta är en tävlingstråd inte upplärning. Även om det blivit rätt mycket sånt det senaste. Kan nog ta på mig rätt mycket av det personligen. Men är bara för att jag vill att folk skall utvecklas och lära sig så som jag gjort. Är lite egoistiskt bakom det med, eftersom jag vill se häftigare choppar, och tvingas utvecklas ytterligare för att vinna. hehe. Att göra 2 trådar blir skumt också... för att det blir lite lurigare att relatera till bilden. Man skulle ju kunna ha den här tråden och en WIP tråd iförsej för denna tävlingen. WIP tråden skulle vara som denna är nu, och denna tråden skulle vara endast för tävlingsbidragen... Men känns som det blir massa administration. Jag ser det inte som ett jätteproblem med att det är snack i denna tråden. Blir ju max 5-10 inlägg mellan bilderna, så minst 1-2 bild per sida... och så många sidor blir det inte på en runda... I genomsnitt så är varja omgång cirka 3-4 sidor... Och det tycker jag personligen inte är speciellt mycket att gå igenom. Plus att läsaren kan få tips och trix, och relatera dem till bilderna i fråga.
Däremot att skriva att man uppdaterat varje gång man lägger upp en ny WIP (som står för "Work in Progress" om någon undrar) är kanske lite onödigt, om man inte har något väldigt relevant att tillägga, som att man behöver jättemycket hjälp med något speciellt eller så.
Ännu en bibelpost. Hehe. Jaja. Meningen med tävlingen är ju att folk skall ha kul, och få modda bilar. Här finns massor med bilar att modda. Sedan att folk har lite annorlunda åsikt om hur tråden skall skötas, men bilmoddandet är ju ändå i fokus tycker jag. Så om någon kan komma på ett bra sätt att administrera tråden, med lite overhead och som alla kan vara nöjda med så fine, då kör vi på det. Men om det inte går, så kommer det nog fortsätta såhär. Om inte en nuvarande vinnare sätter upp regeln att INGET CHAT får pågå i tråden under hans/hennes runda. Hehe.
Ha det gott