6144
Sök

Photoshop-tävling

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 januari 2009
Jag har vunnit när jag bara har klippt och klistrat... Lite klonstämpel också iofs...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

872 Inlägg
26 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Jag har vunnit när jag bara har klippt och klistrat... Lite klonstämpel också iofs...

jag sa inte att ni inte vinner jag sa bara att ni inte vinner lika ofta. sen va du med innan folk börgade med rebrushing på allvar.

jag ser järna att du kommer tillbaka och tävlar också,
men att säga att det var bättre förr gör inte saker så mycket bättre. säg i stället hur du skulle kunna tänka dej att jobba, så vi kan hitta en lösning som även passar dej, alla måste nog kompromissa lite om det ska funka

If its too loud you are too old!

8 197 Inlägg
26 januari 2009
998cc skrev:
Irmscher Vectra skrev:

jag sa inte att ni inte vinner jag sa bara att ni inte vinner lika ofta. sen va du med innan folk börgade med rebrushing på allvar.

jag ser järna att du kommer tillbaka och tävlar också,
men att säga att det var bättre förr gör inte saker så mycket bättre. säg i stället hur du skulle kunna tänka dej att jobba, så vi kan hitta en lösning som även passar dej, alla måste nog kompromissa lite om det ska funka

Jo, jag skulle också vilja se en lösning på att det blir lugna gatan igen.
Håller t.o.m på med Skylinen just nu.. smile Får se om den hinner med sen.

Dom som vill får jobba på sitt sätt gör det, det ska ju funka och har även gjort det förr.
Däremot är inte jag för att få höra kommentarer om hur man skulle kunna göra istället för ditt och datt, då frågar jag heller om det är nåt. smile

Det är lite sånt som behöver tonas ner, eller tas på pm. Så det inte blir så mycket i själva tråden. Sen de som vill se wips kan väl be om dom istället för att allt ska visas i tråden. Det borde väl kunna ordnas, eller hur?

-Sir Jackie Stewart

872 Inlägg
26 januari 2009
både ja och nej. man lär sej en hel del på att höra va folk säger även om andras. men man kanske skulle kunna starta en tråd för just work in progres.

If its too loud you are too old!

8 197 Inlägg
26 januari 2009
998cc skrev:
både ja och nej. man lär sej en hel del på att höra va folk säger även om andras. men man kanske skulle kunna starta en tråd för just work in progres.

Jo iofs.. Men jag vet inte om admin är så sugna på en "lektråd" till.. Men det gör ju inget att kolla med dom. smile

-Sir Jackie Stewart

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
26 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/31258/553948_5pn8b7.jpg
Försökte mig lite på race-stuk.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

9 108 Inlägg
26 januari 2009
work in progress-tråd kommer inte på fråga tongue Däremot är den här tråden rätt nära låsning. Jag kan tycka att det vore på sin plats med en helt ny tråd. Det är inget fel på reglerna i sig men jag tycker max två bilder med ett minimi storlekskrav, helst en studiobild och en "vanlig", länk till ett par sidor med studiobilder bör finnas i första inlägget. Tycker även att man ska dra ner det till endast en omröstning för att få till mer chopping och mindre röstande.

Det var kul med tre bilder i ett tag men det blev för mycket att hålla koll på till slut och bidragen verkade minska för varje gång.

391 Inlägg
26 januari 2009
MilleN skrev:
work in progress-tråd kommer inte på fråga tongue Däremot är den här tråden rätt nära låsning. Jag kan tycka att det vore på sin plats med en helt ny tråd. Det är inget fel på reglerna i sig men jag tycker max två bilder med ett minimi storlekskrav, helst en studiobild och en "vanlig", länk till ett par sidor med studiobilder bör finnas i första inlägget. Tycker även att man ska dra ner det till endast en omröstning för att få till mer chopping och mindre röstande.

Det var kul med tre bilder i ett tag men det blev för mycket att hålla koll på till slut och bidragen verkade minska för varje gång.

Annars kan den som har vunnit bestämma vilken bil och modell som ska moddas, så väljer alla själva vilken bild dom vill andvända. Studio eller inte, du väljer själv. Sen lägger man upp originalbilden och den moddade bilden när man är klar. simple

// Fredde

100 Inlägg
26 januari 2009
Freddye skrev:
MilleN skrev:

Annars kan den som har vunnit bestämma vilken bil och modell som ska moddas, så väljer alla själva vilken bild dom vill andvända. Studio eller inte, du väljer själv. Sen lägger man upp originalbilden och den moddade bilden när man är klar. simple

// Fredde

de tkr jag låter som en ganska bra idé att prova:)

jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!

510 Inlägg
26 januari 2009
LÄS DETTA MEDELANDE!!!

Det du sa nu Freddye är precis en sådan sak som vinnaren av en runda skulle kunna bestämma.

Grundprincipen för tävlingen är enkel: Vinnaren bestämmer reglerna. Det senaste har folk valt 3 bilder att modda som regler för rundan. Denna rundan är det bara 2. Vinnaren skall kunna bestämma vad de vill göra, och så får folk bara tycka det är bra eller inte och vara med eller strunta i det.

Ni som tjatar om att "det var bättre förr" har missuppfattat hela meningen med tävlingen. Hela principen med hela tråden, mer eller mindre vad sjutton vi håller på med här. Det finns inget förr och nu, bara tävlingen! VINNAREN BESTÄMMER REGLERNA! och de senaste rundorna har upplägget varit 3 bilder 2 röstningar. Det har bestämts av vinnaren och är helt enligt reglerna. Så ni kan släppa den delen om "bättre förr". Är ingen skillnad annat än upplägget som är nytt och skrämmande för konservativa bakåtsträvare.

Jag håller med 998cc helt, och har blivit så less på tjatet. Jag är en av dem som verkligen jobbat lite i den här tråden. Hjälpt folk, samlat inlägg, kommit med nya ideer som uppskatts av många, och nu håller allt bara på att rasera för några konservativa människor inte gillar förändring. Ända snackar dessa personer om "nya trådar" och massa begränsande regler.

Inser folk inte att om ni inte kommer till någon kompromiss tämligen... IGÅR!... så stängs tråden så finns det ingen tävling alls sen. Men det vill nog folk inte heller, FÖR DÅ HAR NI INGEN STANS ATT TJAFSA OM HUR HEMSKT ALLT ÄR!

Som ni märkar är jag förbannad. Jag har presenterat flera lösningar, men ingen försöker ens lyssna. Så här kommer ett SISTA FÖRSÖK!

NU BESTÄMMER JAG ATT VI GÖR SÅHÄR EFTERSOM FOLK INTE KAN BESTÄMMA SIG!

Gör om tråden, precis som den var! Och låt oss gå tillbaka till 1 bild ett tag. Detta är ingen regel, bara en förfrågan från mig till nästkommande 5-10 vinnare. Kör med en bild. Och ni som talar i tråden (inklusive migsjälv) håll snacket till ett minimum. Så låter vi våra choppar tala iställlet. Angående bildernas storlek... Okey jag har propagerat 1600x1200, men det går att göra med mindre också, och om man är riktigt seriös får man väl leta reda på den i större format själv då. Jag själv hade postat högupplösta, men det skall vara upp till vinnaren.

Detta är precis som det är nu, fast som det var förr. Så ni bakåtsträvare bör hylla det. Och för er som bestämt er att detta är ett bra sätt att utvecklas, spela med ett tag smile Man kan lära sig genom att modda EN bild också. Allt går att brusha till något snyggt smile

Inget mer bitchande nu, gör detta bara! För som det är nu finns det ingen tävling alls, bara tjaffs. Nu får alla ta sitt eget ansvar att hålla tråden snygg och prydlig. OCH INGET MER JÄVLA ONÖDIGT TJAFFS!!!!
Sagt och gjort! GO!
Senast redigerat av Algeroth (26 januari 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
26 januari 2009
Algeroth skrev:
LÄS DETTA MEDELANDE!!!

Det du sa nu Freddye är precis en sådan sak som vinnaren av en runda skulle kunna bestämma.

Grundprincipen för tävlingen är enkel: Vinnaren bestämmer reglerna. Det senaste har folk valt 3 bilder att modda som regler för rundan. Denna rundan är det bara 2. Vinnaren skall kunna bestämma vad de vill göra, och så får folk bara tycka det är bra eller inte och vara med eller strunta i det.

Ni som tjatar om att "det var bättre förr" har missuppfattat hela meningen med tävlingen. Hela principen med hela tråden, mer eller mindre vad sjutton vi håller på med här. Det finns inget förr och nu, bara tävlingen! VINNAREN BESTÄMMER REGLERNA! och de senaste rundorna har upplägget varit 3 bilder 2 röstningar. Det har bestämts av vinnaren och är helt enligt reglerna. Så ni kan släppa den delen om "bättre förr". Är ingen skillnad annat än upplägget som är nytt och skrämmande för konservativa bakåtsträvare.

Jag håller med 998cc helt, och har blivit så less på tjatet. Jag är en av dem som verkligen jobbat lite i den här tråden. Hjälpt folk, samlat inlägg, kommit med nya ideer som uppskatts av många, och nu håller allt bara på att rasera för några konservativa människor inte gillar förändring. Ända snackar dessa personer om "nya trådar" och massa begränsande regler.

Inser folk inte att om ni inte kommer till någon kompromiss tämligen... IGÅR!... så stängs tråden så finns det ingen tävling alls sen. Men det vill nog folk inte heller, FÖR DÅ HAR NI INGEN STANS ATT TJAFSA OM HUR HEMSKT ALLT ÄR!

Som ni märkar är jag förbannad. Jag har presenterat flera lösningar, men ingen försöker ens lyssna. Så här kommer ett SISTA FÖRSÖK!

NU BESTÄMMER JAG ATT VI GÖR SÅHÄR EFTERSOM FOLK INTE KAN BESTÄMMA SIG!

Gör om tråden, precis som den var! Och låt oss gå tillbaka till 1 bild ett tag. Detta är ingen regel, bara en förfrågan från mig till nästkommande 5-10 vinnare. Kör med en bild. Och ni som talar i tråden (inklusive migsjälv) håll snacket till ett minimum. Så låter vi våra choppar tala iställlet. Angående bildernas storlek... Okey jag har propagerat 1600x1200, men det går att göra med mindre också, och om man är riktigt seriös får man väl leta reda på den i större format själv då. Jag själv hade postat högupplösta, men det skall vara upp till vinnaren.

Detta är precis som det är nu, fast som det var förr. Så ni bakåtsträvare bör hylla det. Och för er som bestämt er att detta är ett bra sätt att utvecklas, spela med ett tag smile Man kan lära sig genom att modda EN bild också. Allt går att brusha till något snyggt smile

Inget mer bitchande nu, gör detta bara! För som det är nu finns det ingen tävling alls, bara tjaffs. Nu får alla ta sitt eget ansvar att hålla tråden snygg och prydlig. OCH INGET MER JÄVLA ONÖDIGT TJAFFS!!!!
Sagt och gjort! GO!

Kunde inte säga det bättre själv..

257 Inlägg
26 januari 2009
Jag tycker det som Freddye sa att vinnaren bestämmer märke modell på bilen kan även årmodell intervall. för då borde inte folk kunna klaga på att det är en studio bild, icke studio bild, att den är för liten, fel vinkel. då får man ju bestämma sitt utgångs objekt helt själv..

Ex. Algeroth vinner då väljer han bmw e36 coupé. då får var och en leta fram sitt utgångs objekt. T.ex. Jag kanske tar en från sidan. och Terazzi kanske väljer en bild på baken för han kanske tycker är mer av en utmaning eller bara helt enkelt tycker det är roligare....

Och jag är helt klart FÖR en ny organiserad tråd när vi "tjafsat" bestämt oss för hur vi vill ha det i den big_smile

Det är min åsikt om saken MVH: Zapparn_

3 627 Inlägg
26 januari 2009
Inflikar lite bara tongue Inte för att jävlas eller nåt sånt, men det har varit tjaffs i denna tråden sedan inlägg nr 7 tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

terazzi
26 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29482/554229_cl2hre.jpg
Så som jag hade velat ha en R32 GTR bara att det saknas en diffusor bak och kolfiberläpp fram wink

756 Inlägg
26 januari 2009
röstning

200 sx

orinalbild
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29482/large/550389_0rhjoy.jpg

fritte89
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64747/large/550646_oj0qal.jpg

skyline

orginalbild
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29482/large/550397_1ewx5n.jpg

rotary12
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/large/551707_8a4sir.jpg

vickeMoberg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/83987/large/551722_ldff5m.jpg

neos34
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21122/large/552639_imawgw.jpg

bmx
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/large/553023_58404a.jpg

-coupe-
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64415/553527_mn9on4.jpg

zapparn_
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54710/large/553530_9ngot3.jpg

saabgutten
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68902/large/553598_fzylno.jpg

zijaa
https://www1.garaget.org/gallery/archive/31258/large/553948_5pn8b7.jpg

terazzi
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29482/large/554229_cl2hre.jpg

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

756 Inlägg
26 januari 2009
lite hårdt at bara rösta på en på skylinen

terazzi: j***igt snygg mod mystisk och fin dock tycker jag den blev lite konstig bak utan vinge men en fin mod

zijaa: kul idé men får en känsla av at den inte är riktig klar än vet inte varför men det ser lite nästan ut tongue

-coupe-: fin mod inte gjort för mycket men gjort nog alt ser ut at vara perfeksjonert och pilat lite ekstra för at få det til at se virkligt ut :p

min röst går til -coupe-

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

100 Inlägg
26 januari 2009
bmx får min röst

jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!

terazzi
26 januari 2009
Bmx får min röst ;D gillar färgvalet och att den e pickis smile

482 Inlägg
26 januari 2009
Röstar på -coupe-, gillar stuket skarpt! smile

Jodå... Så är det serru!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
26 januari 2009
BMX får min röst. Trodde att vi skulle ha den andra 200 så jag la aldrig upp min..aja skit samma..

Sök