Det är vinnarens privilegium att fritt välja bil/bild, det är inget demokratiskt beslut... Negativa kommentarer om vad bilden föreställer eller annat gnäll är något man kan hålla för sej själv då ENDA sättet att själv påverka bildval är att vinna tävlingen. Allt gnäll skapar bara en massa förvirring.
Hur gör man så att reflekteringen finns kvar fast att man ändrar färgen osv?
Finns lite olika sätt att ändra färg i photoshop. Vad gäller att photoshoppa bilar tycker jag att det bästa/enklaste sättet är att i tidigt skede klippa ut karossen (utan lysen, rutor osv.) så du har den som ett skal. På så vis kan du när du vill gå tillbaka och ändra färg på karossen.
När du sedan har det du vill färglägga markerat går du in på följande ställe: (nu har jag engelsk version men)
- Image - Adjustments
Beroende på vad och hur du vill färglägga finns följande; color balance, hue/saturation, selective color (kan ändra specifika färger i din bild), variations. Prova dig fram för att se hur de fungerar.
Fler bra verktyg under adjustments är brightness/contrast, desaturate (gör det du markerat svartvitt och kan ibland göra det lättare att färglägga för bättre kvalité).
Lite hjälp iaf, säg till om du undrar ngt så kanske jag kan svara via pm annars. Lycka till!