5774
Sök

Photoshop-tävling

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
10 december 2009
bmw-320 skrev:
här kommer mitt bidrag:D

http://www1.garaget.org/gallery/archive/82202/816581_n13bnl.jpg

Jonas

DAAAAAAAAAAAAAMN!!!!!!

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
10 december 2009
Bra jobbat LotusJPS smile

Gillar miljö bytet väldigt mycket och bilden också för den delen.
Bra jobbat big_smile

(Ser lite kanter men de e inge prob ^^ Den e fin iaf)

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
10 december 2009
Så här blev det..jag orkar inte göra färdigt den då jag inte kan göra reflektioner så bra så jag har sittit i 3 timmar och försökt men nu orkar jag inte mer faktiskt..fuck!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5716/816769_nfaije.jpg

Mvh Christian

Pedanten
264 Inlägg
1 134 Inlägg
10 december 2009
calleman1991 skrev:
Bra jobbat LotusJPS smile

Gillar miljö bytet väldigt mycket och bilden också för den delen.
Bra jobbat big_smile

(Ser lite kanter men de e inge prob ^^ Den e fin iaf)

Tack, såg det nu också. Lite klantigt men det ser bättre ut om du trycker på länken smile

535 Inlägg
10 december 2009
LotusJPS får min röst. Mycket snygg och mycket gjort!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
10 december 2009
min röst går till bmw-320

Mvh Christian

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
10 december 2009
Redan röstning, ok då går min röst går till: bmw-320

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

96 Inlägg
11 december 2009
Jag lägger min röst på stoffe.

Tack alla för rösterna:)
Jonas

1 697 Inlägg
11 december 2009
bmw-320

211 Inlägg
11 december 2009
Bmw-320. Nice jobbat big_smile

"Wheelgap is like a vagina. The more fingers you get in, the worse it is."

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
hellaflush!
1 266 Inlägg
11 december 2009
bmw-320

510 Inlägg
11 december 2009
HAde viljat varit med denna omgång, valde ju trots allt bilen. Dock så har det kommit en hel del saker i mellan denna vecka. Fick bland annat ett betaljobb från Autemo.com att choppa en bil, och självklart fick det då ha prioritet. Inte mycket pengar, men ändå smile

Tänkte jag skulle köra igenom alla bidrag med några snabba kommentarer bara.

-stoffe-: Riktigt bra gjort! Hade legat i övre Intermediate på Autemo. Sjukt cleant arbete. Ända stora grejen är reflektionen på taket där den mörkblå och ljusgrå/blå färgen skiljer lite mycket. Hade behövt gås över med en brush med låg opacitet och fixats lite. Sedan så behövs det lite mer reflektioner på rutorna som nu ser lite matta ut. Men skitbra jobbat smile

Ingenick: Häftig brutal mod! Bra blandning av brush och c&P. Dock så ser man lite väl tydligt var de olika elementen kommer ifrån. För att göra bilen konsekvent till nästa gång, C&Pa på dina delar. Och rebrusha sedan hela bilen med ljussättningen från orginalbilen smile Nu är det lite stora färgskilnader, som på baken t.ex. Hade gått att fuska lite om övergången till bakskärmen varit mer naturlig.

Yellowbird: Riktigt smart mod smile Gillar den. Det oranga är kanske lite starkt, och så är ju det problemet med vingen som sagt då. Skulle nog behållt den orginal. Överlag bra.

Neos34: Cool bil! Gillar dörrarna. Vet inte riktigt om rutan kommer få plats i dörröppningen men det är en skitsvår perspektivgrej, tycker det ser helt okey ut i alla fall. Det stora problemet i bilden är kontrastskilnaderna, som jag redan påpekat till dig. Svart måste vara svart överallt smile hehe. Men häftig mod.

STV: Clean mod. Cabkonverteringen är riktigt bra utförd, och då tänker jag även på jobbet i bakgrunden. Lite hackigt osv, men ändå helt okey.  Stora missen är ju då gamla bakgrunden där i rullbågen. Sedan ser kolfibret lite halvtaskigt ut, men är rätt svårt det där så smile Sedan skulle det behövas klippas ut lite bättre över bakluckan där. Överlag bra.

LotusJPS: Riktigt evil! Gillar den riktigt mycket faktiskt. Stilen, atmosfären med den nya bakgrunden osv. Riktigt bra. Dock så är färgen för stark, och det saknas reflektioner, men överlag helt okey smile Liten grej med framrutan... Om du tittar på insidan A-stolpen så ser du att det är väldigt blått där. Det är den färg som rutan hade, och då antingen skall ha, eller så får man rebrusha det med. Nu har du en mörkgrå framruta, och en cyanblå a-stolpe vilket ser lite konstigt ut.

bmw-320: Mycket imponerande jobb! smile Reflektionerna på bakluckan är bra gjorda smile Gott att se att du vågat, och tycker det ser riktigt bra ut. Den nya dörren sitter som en smäck, och överlag ser bilen riktigt bra ut! Fortsätt så helt enkelt! big_smile

Criller: Intressant mod, är en del som skulle kunna förbättras här och var. Men det mesta ligger nog i reflektionerna som du nämnde. Tycker dock att brushen och så ser okey ut. Hade behövts lite mer ljusa ytor på sidan dock hmm

Bra bidrag, vissa riktigt bra! Överaskande och mycket roligt! smile Alltid lika kul att se folk utvecklas när man kan följa det på detta sättet smile

Min röst går dock till bmw-320! Bra brushat, bra detaljer, och fick till precis det jag önskade mig att ni skulle göra under denna utmaning! Riktigt bra! Fortsätt med samma standard!

Ha det gott
Mvh

Emil

5 111 Inlägg
11 december 2009
Låter som en upprepning men...bmw-320! big_smile

1 134 Inlägg
11 december 2009
bmw-320 skrev:

Jonas

Finaste moden, bra jobbat big_smile Lite knäppt att vi har använt samma donator, både mercan och porschen smile

Pedanten
264 Inlägg
11 december 2009
så som jag ser det så har bmw-320 redan vunnit så grattis till dig med din riktigt snygga mod

96 Inlägg
11 december 2009
Shit va kul med alla röster, TACK alla :D

Det känns som att jag tar hem detta för första gången:cool: sen jag började vara med i tävlingen!
Hoppas att det inte gör något om jag tar ut segern i förskott?

Denna bilen blir det denna gången, hoppas att ni inte kört denna tidigare?
temat är japanese street race, rejält moddad!
Klicka på bilen eller på länken så ska den vara 1920x1200

Jag tycker att vi kör till torsdag KL 20:00 då börjar röstningen fram till fredag kl 20:00.

Det hade varit kul om ni lägger upp er bil och sen redigerar inlägget (uppdaterar inlägget med ny bild) under tidens gång fram till torsdag. så man ser hur ni andra jobbar på era bilar. men det är upp till er!
Hoppas ni gillar det, lycka till!!

Jonas

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82202/817435_5xackk.jpg

http://www.desktopmachine.com/framepic. … size=w1920

96 Inlägg
11 december 2009
LotusJPS skrev:
bmw-320 skrev:

Jonas

Finaste moden, bra jobbat big_smile Lite knäppt att vi har använt samma donator, både mercan och porschen smile

Ja du hur stor är chansen? Jag letade rätt länge efter dessa donatorer:D

Sök