Hej alla,
då har jag äntligen hittat något att köra på!

Tog lite tid, ville ha en bra bild för er att jobba med, men tror detta kan bli bra...
Z4 till Garaget photoshop utmaningLänk till hi-resVi kör samma regler som förra rundan. ALLT skall brushas! Detta inkluderar fälgar, bodykit, bg etc. Men för att göra tävlingen mer jämlik för alla (eftersom jag hört att åtminstone en riktigt duktig kille skall vara med) så inför vi ett ladder system. Det jag vill alla som skall ställa upp skall göra ASAP är att skriva en post där ni skriver vilken kategori ni tror ni tillhör: Novice, intermediate eller advanced. Detta kommer påverka röstningen på följande sätt.
Novice = +3 röster
Intermediate = + 1 röst
Advanced = +0 röster
Så ni får randsaka er själva och säga vad ni tror ni är. Detta gäller då i slutet när rösterna sammanställs med då givetvis. Hoppas detta gör rundan lite mer jämlik och rolig för alla som är med!

Men posta det med än gång så vi vet.
Deadlinen sätter vi till
Torsdag klockan 21.00, röstning till 18.00 Fredag, så blir det en ny skön chop till helgen. Även en regel är att man
MÅSTE lägga minst 5 timmar på choppen! Det är lite mindre än 1 timme per dag. Det är vad jag tror krävs för att man skall få till lite skön kvalite.
Lite tips på vad man kan göra med den:
Breddning
Bodykit
Tak
Nya rullbågar
Mindra framruta
Spyder tunnlar
Intercooler
Svarta fälgar (Eller varför inte försöka göra helt nya?)
Scoop på huv
Lackbyte
Kombi
4 dörrars eller varför inte limosin?
Teman:
Monster
Iron man
osv
Tips:
1. Använd referensbilder! Leta reda på en bild på nätet på en bil i liknande vinkel. Titta NOGA på den, och försök rita vad som finns på den på denna bild.
2. Rita linjer för hur ni vill Kit osv skall se ut först. Sedan titta på orgnalbilen. Vart ser jag delar som matchar designen jag ritat? Läpp som är riktad uppåt, jo då kanske det borde vara som på huven? Kanske C&P från det och sedan brusha...
3. Våga fråga andra! Är fullt tillåtet! Dela med er med Work in progress bilder (WIPS). Be om råd! Vad tycker ni andra, vad är bra, vad är dåligt! Kör det direkt i tråden eller via PM. Kul för alla som vill utvecklas

Lycka till alla! Hoppas alla får kul och att ni kommer gilla rundan.
Mvh
Emil "Algeroth" Börjesson