Det var väl idag det var dags att rösta. Jag tänkte inte bara rösta utan även kommentera lite kort min åsikt om bilderna och varför jag till slut röstar som jag gör. (Om det kommer till någon bild efter detta inlägg så är jag ledsen att jag inte kan kommentera/rösta då jobbet kallar resten av dagen). Alla kommentarer jag skriver skall tolkas i vänligast möjliga mån, bäst att säga det då tonfall inte alltid går fram i forum.
Wilsgaards bild: Jag inser att det är en hel del arbete nedlagt på att ta bort dekalerna här, och du har nog inspirerat en del andra att först ta bort dekalerna för att sedan jobba vidare med bilen. Frågan är dock om bilden blivit intressantare efter du tog bort dekalerna?
Yellowbird: Kul färgsättning här och en bakgrund som passar bra till bilen. Inga störande ljuseffekter, förutom möjligen ljusgenomsläppet i fönstren som syns kvar från originalbilden. Toyota???
Driftmaster: Dekaler borta, annan färg än tidigare "dekalborttagningsbidrag", egna fälgar som (i jämförelse med senare bidrag) ser lite väl "behandlade" ut.
Mitt eget: När jag läste originaldekalen på bakluckan (Subaru World Rally Team) så fick jag av någon anledning Swedish Bikini Team på hjärnan, så min är bara ett skämt, inte att jämföra med den tid som många av er andra lagt ner. Bara några justeringslager för färgerna, lagt till lite himmel och "dekaltrimmat". Hoppas någon skrattade iaf!

Tropp: Trevlig miljö med tunneln, men ljussättningen och speglingarna förstör bilden och gör att den ser tydligt photoshoppad ut.
AntrE: Riktigt bra jobb med denna bilden. Bakgrunden är väl vald med tanke på ljuset i orignalbilden. Även ljuset genom rutorna ser naturligt ut med den bakgrunden. Fälgarna är exemplariskt ditlagda, rikgtigt snyggt. En av mina favoriter.
-stoffe-: Kul idé att göra om till tvådörrars cab. Ljussättningen fungerar bra. En av mina favoriter, mycket tack vare idén.
Zleem: Mycket jobb nerlagt på din bild, det syns tydligt. Faller lite på ljussättningen. Fälgarna och kolfiberbakluckan gillar jag skarpt.
Denxor: Kombikonverteringen blev väl sådär, det ser ganska konstigt ut med rutan och vingen som bara går på den del av takbredden. Fälgarna ser inte helt naturliga ut heller.
Min röst går till AntrE.
Hoppas ingen tog illa upp av "kritiken", var menat i all välmening! Ser fram emot nästa tävling!