Jag brukar åtminstone försöka väga in jobbet som är gjort. Ibland är ju den bil som är närmast original också snyggast, men det känns lite som fusk. Det är ju en photoshoptävling och inte en "designa-en-custom-tävling". Så om tävlingen t.ex. består av några hårt modifierade bidrag, och några som bara har andra fälgar, borttagna dörrhandtag och vita blinkers, så går de senare bort, hur fina de än kan tänkas vara...
Sedan tycker jag å andra sidan att det ska vara snyggt utfört också. Man kan ju ha modifierat en bil ganska rejält, men om det t.ex. är suddigt, fel kontrast/ljusstyrka på de nya delarna, pixligt, uppenbart inklippt, eller väldigt dåligt rent designmässigt (tänk t.ex. F&F-inspirerat kjolpaket på en Impala 59 eller dylikt) så tycker jag ändå att det är ett minus jämfört med en cleanare bild som kanske inte är lika modifierad.
Sedan så är det inte alltid så lätt att se vilken bild som det är mest arbete nedlagt på heller, och till viss del räknar jag också in min personliga smak vilken bil som är snyggast...
Det är ofta inte så lätt att rösta.