2461
Sök

Photoshop-tävling

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
AntrE skrev:
BMW635_Robban skrev:
De flesta har sjukt dålig smak i denna tråd har jag märkt....

Nonat får iaf min röst!

menar du folkets moddar eller deras smak då dom röstar?

båda, men mest hur de röstar...
Jag menar, den som lagt mest energi på sitt bidrag får aldrig nån röst.
Tycker ju att den som gjort flest detaljer borde ha en fördel, men i detta forum gäller den som moddat minst och cleanast...
Men det är ju vad majoriteten tycker så får man ju räta sig efter det...

2 140 Inlägg
28 augusti 2010
BMW635_Robban skrev:
AntrE skrev:
BMW635_Robban skrev:
De flesta har sjukt dålig smak i denna tråd har jag märkt....

Nonat får iaf min röst!

Tycker ju att den som gjort flest detaljer borde ha en fördel, men i detta forum gäller den som moddat minst och cleanast...

Om man lägger mycket energi på en mod så får man oftast röster.. de få gångerna jag har vunnit är de enda moddarna jag gjort som jag lagt ner tid på.

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
AntrE skrev:
BMW635_Robban skrev:
AntrE skrev:

Om man lägger mycket energi på en mod så får man oftast röster.. de få gångerna jag har vunnit är de enda moddarna jag gjort som jag lagt ner tid på.

Jo, men oftast vinner ju bidrag där man bara bytt fälgar, tagit bort handtag, sänkt och stretschat original front.

Men man kan ju åxå:
cabba, kjolpaket, byta färg, tona rutor, byta lampor, byta bakgrund, öppna dörrar o huv, ja listan är oändlig....

5 111 Inlägg
28 augusti 2010
Jag brukar åtminstone försöka väga in jobbet som är gjort. Ibland är ju den bil som är närmast original också snyggast, men det känns lite som fusk. Det är ju en photoshoptävling och inte en "designa-en-custom-tävling". Så om tävlingen t.ex. består av några hårt modifierade bidrag, och några som bara har andra fälgar, borttagna dörrhandtag och vita blinkers, så går de senare bort, hur fina de än kan tänkas vara...

Sedan tycker jag å andra sidan att det ska vara snyggt utfört också. Man kan ju ha modifierat en bil ganska rejält, men om det t.ex. är suddigt, fel kontrast/ljusstyrka på de nya delarna, pixligt, uppenbart inklippt, eller väldigt dåligt rent designmässigt (tänk t.ex. F&F-inspirerat kjolpaket på en Impala 59 eller dylikt) så tycker jag ändå att det är ett minus jämfört med en cleanare bild som kanske inte är lika modifierad.

Sedan så är det inte alltid så lätt att se vilken bild som det är mest arbete nedlagt på heller, och till viss del räknar jag också in min personliga smak vilken bil som är snyggast...

Det är ofta inte så lätt att rösta.

2 140 Inlägg
28 augusti 2010
Volvo544special65 skrev:
Jag brukar åtminstone försöka väga in jobbet som är gjort. Ibland är ju den bil som är närmast original också snyggast, men det känns lite som fusk. Det är ju en photoshoptävling och inte en "designa-en-custom-tävling". Så om tävlingen t.ex. består av några hårt modifierade bidrag, och några som bara har andra fälgar, borttagna dörrhandtag och vita blinkers, så går de senare bort, hur fina de än kan tänkas vara...

Sedan tycker jag å andra sidan att det ska vara snyggt utfört också. Man kan ju ha modifierat en bil ganska rejält, men om det t.ex. är suddigt, fel kontrast/ljusstyrka på de nya delarna, pixligt, uppenbart inklippt, eller väldigt dåligt rent designmässigt (tänk t.ex. F&F-inspirerat kjolpaket på en Impala 59 eller dylikt) så tycker jag ändå att det är ett minus jämfört med en cleanare bild som kanske inte är lika modifierad.

Sedan så är det inte alltid så lätt att se vilken bild som det är mest arbete nedlagt på heller, och till viss del räknar jag också in min personliga smak vilken bil som är snyggast...

bra skrivet de där! håller med till fullo! gillar moddsen som har gjort lite mer än bara kanske förstorat fälgarna och gjort nått mer småjobb, men alla bidrag är ju välkomna. Sen så om man vinner bestämmer man ju reglerna så man kan ju tex lägga som regel: bg byte, clean styling, f&f styling osv

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
AntrE skrev:
Volvo544special65 skrev:

bra skrivet de där! håller med till fullo! gillar moddsen som har gjort lite mer än bara kanske förstorat fälgarna och gjort nått mer småjobb, men alla bidrag är ju välkomna. Sen så om man vinner bestämmer man ju reglerna så man kan ju tex lägga som regel: bg byte, clean styling, f&f styling osv

Så sant! Absolut är det helheten som räknas, och sånt ser man ganska fort.
Jag blev jäääkligt förvånad när jag inte ens fått en kommentar på mitt mest seriösa bidrag någonsin. Jag gjorde i stort sett allt man kan göra med en bild (och det blev snyggt)....ändå vann ett helt oseriöst skämtbidrag...efter det tog jag en paus några veckor....
Här är bilen:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … gxt7gu.jpg
Bara en miss i slutänden vad jag kan se...slutrören är blå. Men ni anar inte hur många lager som jag jobbade med...

2 140 Inlägg
28 augusti 2010
BMW635_Robban skrev:
Jag blev jäääkligt förvånad när jag inte ens fått en kommentar på mitt mest seriösa bidrag någonsin. Jag gjorde i stort sett allt man kan göra med en bild (och det blev snyggt)....ändå vann ett helt oseriöst skämtbidrag...efter det tog jag en paus några veckor....
Här är bilen:
Bara en miss i slutänden vad jag kan se...slutrören är blå. Men ni anar inte hur många lager som jag jobbade med...

måste säga att den där var jävligt snygg! höll inte på med ps eller hängde på garaget när du gjorde den där, jo de kan ju bli så jävligt ibland att ett oseriöst bidrag som faktiskt inte ser bra ut vinner..

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
AntrE skrev:
BMW635_Robban skrev:
Här är bilen:

måste säga att den där var jävligt snygg! höll inte på med ps eller hängde på garaget när du gjorde den där, jo de kan ju bli så jävligt ibland att ett oseriöst bidrag som faktiskt inte ser bra ut vinner..

Thanx.....efter det bidraget har jag inte varit lika seriös...ingen idé även om kunskapen finns...och det är lite synd med denna tävling faktiskt. Måååånga har talang för det, men ingen visar det...

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
driftmaster 2
nonat 2
wilsgaard 2

de andra 1

Vem ska ladda upp bild?
Skiter i vem som vann...ni med flest röster får tävla om vem som lägger upp fortast, haha
Senast redigerat av BMW635_Robban (28 augusti 2010)

71 Inlägg
28 augusti 2010
då kör vi på den här tycker jag

http://img827.imageshack.us/img827/9254/mazdarx820031024x768wal.jpg

http://photo.netcarshow.com/Mazda-RX-8_ … oto_13.jpg

torsdag kl:18.00 ska den va klar
Senast redigerat av DriftMaster (28 augusti 2010)

1 277 Inlägg
28 augusti 2010
Najs...känner igen den...vet inte om den varit med förut...äh, har ändå inget för mig när lillan somnat så jag börjar på den smile

5 111 Inlägg
28 augusti 2010
Kul bil, sätter igång bums

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
29 augusti 2010
Hrm känns inte som om man har en chans längre med paint.net då jag inte ens fått en röst hittils roll
Men men får se till att få tag på photoshop så kanske man kan komma med bättre bidrag. Denna tävling kommer jag inte delta i dock. cool

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

7 100 Inlägg
29 augusti 2010
ska se om jag hinner.håller på och designar göswobblers just nu!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

5 111 Inlägg
29 augusti 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/114943/986125_e2pwnu.jpg
Mitt bidrag

2 140 Inlägg
29 augusti 2010

¨skön ide med pickup! smile dock så är fälgarna i dålig skärpa och skuggan känns att ligga lite fel men keep it up! smile

1 277 Inlägg
29 augusti 2010
Bäst att posta tidigt för att "boka" utseendet...
funderade på grön åxå...men nu bokar jag orange....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3671/988104_fmg4a5.jpg
uppdaterad version
Senast redigerat av BMW635_Robban (2 september 2010)

5 111 Inlägg
29 augusti 2010
Jag håller med, men men... Det tar sig, jag har gått från PS till GIMP och det är bök att lära sig, det ursäktar ju förvisso inte just de missarna, men det är skönt att bara få färdigt en bild som inte ser ut som totalskit. tongue

5 111 Inlägg
29 augusti 2010
Robban: Ingen dum idé att "boka" utseendet, det är ju mer än en gång man skrotat en bild för att någon lagt upp en som är för lik, man vill ju ha lite variation...

2 140 Inlägg
29 augusti 2010
Volvo544special65 skrev:
Jag håller med, men men... Det tar sig, jag har gått från PS till GIMP och det är bök att lära sig, det ursäktar ju förvisso inte just de missarna, men det är skönt att bara få färdigt en bild som inte ser ut som totalskit. tongue

från ps till gimp?? får man fråga varför?roll

Sök