hahaham du T0bbster, en fråga bara Hur gör man så att lågorna speglas ? vore kul att veta Är det typ som att göra dekaler eller nåt sånt ?
Mja det kan man säga att det är. Det finns nog flera sätt att göra det på, men jag gjorde t ex taket så här. Obs jag har en engelsk variant av PS och vet därför inte vad vissa saker heter i den svenska versionen.
Gjorde bara en kopia av elden och flippade den upp och ner. Efter det gjorde jag en warp för att få den att se konvex ut. Klippte till den så att den passade taket med lassot. När det är gjort drog jag ner opaciteten tills det ser ut som en reflektion. Sist la jag på en enkel mask och en gradient för att få reflektionen att bli starkare närmare branden och försvinna närmare kameran. Det blir ju ingen reflection på hit-sidan av taket då det är konvex.
Äh, är inge vidare på att förklara. Men så är det gjort iaf. Hoppas det var till någon hjälp.
hahaham du T0bbster, en fråga bara Hur gör man så att lågorna speglas ? vore kul att veta Är det typ som att göra dekaler eller nåt sånt ?
Mja det kan man säga att det är. Det finns nog flera sätt att göra det på, men jag gjorde t ex taket så här. Obs jag har en engelsk variant av PS och vet därför inte vad vissa saker heter i den svenska versionen.
Gjorde bara en kopia av elden och flippade den upp och ner. Efter det gjorde jag en warp för att få den att se konvex ut. Klippte till den så att den passade taket med lassot. När det är gjort drog jag ner opaciteten tills det ser ut som en reflektion. Sist la jag på en enkel mask och en gradient för att få reflektionen att bli starkare närmare branden och försvinna närmare kameran. Det blir ju ingen reflection på hit-sidan av taket då det är konvex.
Äh, är inge vidare på att förklara. Men så är det gjort iaf. Hoppas det var till någon hjälp.
Det vara faktiskt en väldigt bra förklaring tycker jag att det verkade vara! Tack så mycket, det måste jag prova mig fram sen
hahaham du T0bbster, en fråga bara Hur gör man så att lågorna speglas ? vore kul att veta Är det typ som att göra dekaler eller nåt sånt ?
Mja det kan man säga att det är. Det finns nog flera sätt att göra det på, men jag gjorde t ex taket så här. Obs jag har en engelsk variant av PS och vet därför inte vad vissa saker heter i den svenska versionen.
Gjorde bara en kopia av elden och flippade den upp och ner. Efter det gjorde jag en warp för att få den att se konvex ut. Klippte till den så att den passade taket med lassot. När det är gjort drog jag ner opaciteten tills det ser ut som en reflektion. Sist la jag på en enkel mask och en gradient för att få reflektionen att bli starkare närmare branden och försvinna närmare kameran. Det blir ju ingen reflection på hit-sidan av taket då det är konvex.
Äh, är inge vidare på att förklara. Men så är det gjort iaf. Hoppas det var till någon hjälp.
Det vara faktiskt en väldigt bra förklaring tycker jag att det verkade vara! Tack så mycket, det måste jag prova mig fram sen
Kanon! Hoppas det går bra så får vi se lite coola reflektioner sen.
Mja det kan man säga att det är. Det finns nog flera sätt att göra det på, men jag gjorde t ex taket så här. Obs jag har en engelsk variant av PS och vet därför inte vad vissa saker heter i den svenska versionen.
Gjorde bara en kopia av elden och flippade den upp och ner. Efter det gjorde jag en warp för att få den att se konvex ut. Klippte till den så att den passade taket med lassot. När det är gjort drog jag ner opaciteten tills det ser ut som en reflektion. Sist la jag på en enkel mask och en gradient för att få reflektionen att bli starkare närmare branden och försvinna närmare kameran. Det blir ju ingen reflection på hit-sidan av taket då det är konvex.
Äh, är inge vidare på att förklara. Men så är det gjort iaf. Hoppas det var till någon hjälp.
Det vara faktiskt en väldigt bra förklaring tycker jag att det verkade vara! Tack så mycket, det måste jag prova mig fram sen
Kanon! Hoppas det går bra så får vi se lite coola reflektioner sen.