2891
Sök

Photoshop-tävling

211 Inlägg
1 december 2010
Algeroth

"Wheelgap is like a vagina. The more fingers you get in, the worse it is."

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
1 december 2010
Dock bev min uppdatering bättre, lade upp den i tråden "Här kan ni ladda upp era photoshop bilder"

Okej jag röstar på: T0bbster
Senast redigerat av Neos34 (1 december 2010)

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

1 410 Inlägg
1 december 2010
Algeroth!

71 Inlägg
1 december 2010
Algeroth

BMW E36 320Im: http://www.garaget.org/?car=283955
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*

79 Inlägg
1 december 2010
röstar på algen.. wink du är grym!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
1 december 2010
Algeroth!

Livet är för kort för att äga Volvo.

462 Inlägg
1 december 2010
Tycker att Algeroth ska ta ut segern i förskott och lägga upp en ny bild wink

510 Inlägg
1 december 2010
Tack för alla röster hittills. Tar inte ut något i förskott dock, man vet aldrig vad som kan hända. Flera bra bidrag och jag själv hade svårt att välja en favorit. Olika designelement och arbete som gjorde det icke-trivialt att avgöra vem som var bäst. I slutändan valde jag bilen jag tyckte hade skönast stuk, som också stämmer med trenderna från SEMA 2010, så min röst går till T0bbster. Fälgarna är lite lowres och överexponerade, och den svarta ko-fångaren (istället för krom) är för svart. Nedre delen skulle brushats vitt för att reflektera det vita golvet. Annars riktigt najs smile

Ha det gott och tack för rösterna.
Mvh

Emil "Algeroth" Börjesson

26 Inlägg
2 december 2010
Algeroth!

280 Inlägg
2 december 2010
Algeroth skrev:
Tack för alla röster hittills. Tar inte ut något i förskott dock, man vet aldrig vad som kan hända. Flera bra bidrag och jag själv hade svårt att välja en favorit. Olika designelement och arbete som gjorde det icke-trivialt att avgöra vem som var bäst. I slutändan valde jag bilen jag tyckte hade skönast stuk, som också stämmer med trenderna från SEMA 2010, så min röst går till T0bbster. Fälgarna är lite lowres och överexponerade, och den svarta ko-fångaren (istället för krom) är för svart. Nedre delen skulle brushats vitt för att reflektera det vita golvet. Annars riktigt najs smile

Ha det gott och tack för rösterna.
Mvh

Tack tack. smile

Dock la jag inte ner allt för stort arbete på den eftersom jag var utom tävlan då jag vann förra omgången.

Tänkte du på kjolen eller sidan skulle ha en reflektion av golvet? Jag ansåg inte att golvet ger mer ljus mot kjolen än så. På original bilden är det relativt mörkt vid tröskeln mot golvet.
Stötfångaren är inte meningen att det ska vara samma färg som karossen. Det är en annan svart på alla detaljer som tidigare var krom. Vilket var tanken.

smile

/T
Senast redigerat av T0bbster (2 december 2010)

510 Inlägg
2 december 2010
Nu har det varit röstning i 24 timmar vilket brukar vara normen. Efter lite snabb överslagsräkning så tror jag att jag vann. Mycket kul att så många röstade på mig! smile Tackar och bugar för detta.

För nästa runda då tänkte jag inget märkvärdigt, bara en ren chop. Jag tänkte nog vara med själv, om jag får?, så jag tog en bil jag inte choppat men som jag väldigt länge viljat choppa! Blev inspirerad av grupp-photoshop tråden där de nästa runda skall göra en Audi. Deras är dock RS, och den har ingen beteckning tongue Kanske läge att göra en RS av den då? wink

Är ingen jättelätt bil att choppa men det går nog i princip lika lätt som en TT smile Jag vet inte riktigt själv vad jag skall göra än, men en av tuner-versionerna av denna bil, Razor, är nog min förebild för den här choppen.  TT:rs är kanske ett alternativ också.

Jag tänker vi kör över helgen, så Måndag 20.00 är deadline. Röstning till 18.00 på Tisdag nästa vecka.

Och så bilen då om ni inte listat ut det än wink Försökte hitta den fulaste bilden jag kunde för att den skall ha så bra möjlighet till förbättring som möjligt.

Klicka på bilden för hi-res
http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2009/04/audi-r8-52-fsi-quattro_4.jpg

Här är en länk till massa sköna donors också! DONORS!. Ni måste skaffa ett konto på sidan, men det är det värt! Finns riktigt bra grejer där smile Ni kan även få hjälp och tips i forumet. Tutorials osv osv.

Lycka till!
Ha det gott
Mvh

1 410 Inlägg
2 december 2010
Algeroth skrev:
Nu har det varit röstning i 24 timmar vilket brukar vara normen. Efter lite snabb överslagsräkning så tror jag att jag vann. Mycket kul att så många röstade på mig! smile Tackar och bugar för detta.

För nästa runda då tänkte jag inget märkvärdigt, bara en ren chop. Jag tänkte nog vara med själv, om jag får?, så jag tog en bil jag inte choppat men som jag väldigt länge viljat choppa! Blev inspirerad av grupp-photoshop tråden där de nästa runda skall göra en Audi. Deras är dock RS, och den har ingen beteckning tongue Kanske läge att göra en RS av den då? wink

Är ingen jättelätt bil att choppa men det går nog i princip lika lätt som en TT smile Jag vet inte riktigt själv vad jag skall göra än, men en av tuner-versionerna av denna bil, Razor, är nog min förebild för den här choppen.  TT:rs är kanske ett alternativ också.

Jag tänker vi kör över helgen, så Måndag 20.00 är deadline. Röstning till 18.00 på Tisdag nästa vecka.

Och så bilen då om ni inte listat ut det än wink Försökte hitta den fulaste bilden jag kunde för att den skall ha så bra möjlighet till förbättring som möjligt.

http://indianautosblog.com/wp-content/u … ttro_4.jpg

Här är en länk till massa sköna donors också! DONORS!. Ni måste skaffa ett konto på sidan, men det är det värt! Finns riktigt bra grejer där smile Ni kan även få hjälp och tips i forumet. Tutorials osv osv.

Lycka till!
Ha det gott
Mvh

tack smile

Faderator
637 Inlägg
2 december 2010
Algeroth skrev:

Lycka till!
Ha det gott
Mvh

Äääntligen en rolig bild och bil big_smile Nu vart jag sugen smile

Shaked but not störd.

1 410 Inlägg
2 december 2010
2-D skrev:
Algeroth skrev:

Lycka till!
Ha det gott
Mvh

Äääntligen en rolig bild och bil big_smile Nu vart jag sugen smile

hur funkar sidan fattar inget

1 271 Inlägg
2 december 2010
rolig vinkel mindre rolig bil men får gå. hade vart roligare med lite regler??

510 Inlägg
2 december 2010
Jag får alltid så mycket kritik för mina regler så jag struntade i det den här gången smile

Volvo_pure_power: Antar du menar Autemo. Om man går in på www.Autemo.com så har du start sidan. Där kan du regga ett konto. Där har du tillgång till Donors i menyn upp till, massa bra bilder. Finns länk där du kan klicka och få hjälp med PS-mods också, finns tutorials, och så kan du titta på andra choppar osv. Men du måste regga dig som sagt, sen kommer det fungera smile

Till moderatorer: Vet att ovan är lite propaganda för ett annat forum vilket inte är tillåtet. Dock så får jag ofta förfrågningar om forum för hjälp med PS bilder på bilar, och den sidan är dit jag hänvisar. Så jag hoppas vi kan låta det vara. Om det är oacceptabelt så redigera gärna denna post smile

Ha det gott
Mvh

Senast redigerat av Algeroth (2 december 2010)

1 410 Inlägg
2 december 2010
Algeroth skrev:
Jag får alltid så mycket kritik för mina regler så jag struntade i det den här gången smile

Volvo_pure_power: Antar du menar Autemo. Om man går in på www.Autemo.com så har du start sidan. Där kan du regga ett konto. Där har du tillgång till Donors i menyn upp till, massa bra bilder. Finns länk där du kan klicka och få hjälp med PS-mods också, finns tutorials, och så kan du titta på andra choppar osv. Men du måste regga dig som sagt, sen kommer det fungera smile

jag har reggat mig men det ända jag hittar är ps bilar som andra har gjort och att man kan önska va man vill ha och så kostar det pengar

510 Inlägg
2 december 2010
Gå till startsidan (www.autemo.com), längst upp står det: Donorcentral... där finns massa bra bilder. Inne i forumet finns en tråd som heter Tutorials, där finns hjälp smile

1 277 Inlägg
2 december 2010
Fan va sjukt jäkla kass man känner sig när man tittat på ovannämnda sida.....två val för mig nu:
lägga ner PS helt, eller lära sig meeeeeeeeeeeeeer, hahahaha

Sök