Många bra bidrag denna gång som sagt! Gott att se hur folk utvecklas. För att vara riktigt seriös tänkte jag ge en snabb kommentar av varje bidrag. Kommer även göra något jag kanske får skit för, men som kan vara skoj för alla som kämpar för att utvecklas, och det är att ge er vilken "uppskattad" ranking varje chop har enligt Autemo's rankings-system. Dvs: Novice, Intermediate, Pro, Advanced och Elite. Jag använder deras system eftersom den sidan är utan tvekan det största chopping-communityt i världen. De höll bland annat i världsmästerskapen där vi det svenska laget åkte ut redan i omgång 2! Nästa år dock!
998cc: Häftig känsla i bilden, men blir lite platt pågrund av den mörka lacken. Lite mer uppljusning runt reflektionera hade gjort mycket. Skön clean design på bilen, men bakhjulet skulle kommit ut lite mer tycker jag.
Rank: Intermediate
Munken100: Enkel och bra chop, och jag tror att du lyckades med något jag sa inte var möjligt och det är att byta lacken. Finns mer att önska i lackväg, men jag tycker det ser bra ut. Bra jobb med sidokjolen också.
Rank: Novice
Steehl: Skön mix, men lite finlir kunde gjorts vid övergången mellan 9-5an och 9-3an. Skulle även behövas en rebrush av reflektionerna på 9-5ans huv för de reflekterar ett hus som inte finns där

Skönt lackval och de svarta novitec fälgarna passar perfekt.
-Stoffe-: Riktgt najs chop! Många smarta val och ikorpireringen i bakgrunden är riktigt bra gjort. Huvens färgning kunde finjusterats lite, och skadorna kunde även de varit bättre, men överlag riktigt bra!
Rank: Intermediate+
BlownT23: Helt klart annorlunda, och bra modifikation av karossen. Kunde behövt lite mer jobb för man ser skarven. Lite brush av reflektionerna i skarven hade fixat det dock. Sedan kanske en annan bg
Rank: Novice+
Lillnicke: Bra och annorlunda mod. Bra bakgrundsbyte och riktigt bra jobbat med skuggorna och placeringen av bilen. Fronten är lite toonig i brushen, men ide'n är riktigt bra. Huven och fälgarna borde dock färgkorras lite. Huven borde bli lite ljusare i bakkant och fälgarna något mörkare. Reflektionerna är även lite platta. Referensbilder för att få ett hum om reflektionerna är aldrig fel
Droppen: Häftiga mods och skön stil. Du behöver dock träna mer på brushningen, men det är åt rätt håll, bara att jobba på.
Driftmaster: Bra jobb med bakgrunden men skuggan fram är inte så bra, och skulle behövas lite reflektioner på rutorna. Sidan ser dock bra ut och kittet är bra. Framfälgens vinkel är jag också lite skeptisk till. Men en riktigt häftig bild helt klart
Aerodynamik: Smart val av lackförändring, och enkla bra mods. Dock har borttagningen av listen kladdat till reflektionerna på sidan så man ser att något tagits bort. Nummerplåten är bättre, men nästa gång studera reflektionernas form innan du tar bort något. Fälgarna skulle behöva färgkorrigeras. Alltid bra att titta på orginalet för att få fram tonerna.
Som ni märker är rankerna inte så höga, men jag har baserat dem på vad jag sett på Autemo under senaste åren, och digimods innan dess. Ni kan få tycka att jag bara snackar skräp men jag vill bara att folk skall utvecklas, så om ni vill ta till er kritiken och lär av det

Att rösta denna runda är inte helt lätt! Jag hade min favorit innan jag började tänka på det, men efter analys av samtliga fann jag en som var bättre!

Min röst går till
-Stoffe-. Bra kvalitet, skön känsla och bra mods. Väl utnyttjande av donatorn och du utvecklas hela tiden vilket jag verkligen gillar! Fortsätt så!
Sorry för den ENORMA posten!

Ha det gott
Mvh
Emil "Algeroth" Börjesson