bilen går dåligt efter byte av IC

nismosx
8 november 2007 · 63 Inlägg

suck ....

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
Wanegardh Asgammal medlem.
8 november 2007 · 2 246 Inlägg

högst troligt att det är lambdan det är fel på..för som du skrev innan,då du tar bort kontakten så går bilen bra..är det fel på lmm så går inte bilen att varva över 2000..ta och kolla felkoder

johan-s70-t5
8 november 2007 · 299 Inlägg

vet ju inte hur en nissan beter sej men min s70 blev precis som du beskriver gick inte på tomgång men bra på högre å kopplade man bort sladden på lmm så gick den på tomgång......då var det lmm:en som var pajj böt den sen funka d perfekt

nismosx
8 november 2007 · 63 Inlägg

kan man kontrollera på något viss om lmm är sönder utan att testa med en hel tongue

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
speedshop
8 november 2007 · 246 Inlägg

Ic n du stoppa dit var den begagnad?
Plastgavlar ?
Låter som nåt luftläckage i alla fall. Såvida lmm inte fungerar .Prova o koppla bort anslutningskabeln på den provstarta utan att röra gaspedalen går den jämt då har lmm get upp livet .
Om inte prova o dränk gavlarna på ic n med startgas händer någon varvtalsförändring?
Är det lilla jag kan komma på för tillfället
Hadet.

Wanegardh Asgammal medlem.
8 november 2007 · 2 246 Inlägg

nismosx skrev:
kan man kontrollera på något viss om lmm är sönder utan att testa med en hel tongue

hade du av givaren till lmm när du bytte ic?

nismosx
8 november 2007 · 63 Inlägg

maximus skrev:

nismosx skrev:
kan man kontrollera på något viss om lmm är sönder utan att testa med en hel tongue

hade du av givaren till lmm när du bytte ic?

nej

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
wimhed
8 november 2007 · 510 Inlägg

nismosx skrev:
ne får ut och göra det på en gång återkommer snart tongue det är bara det att det  rengar tongue

Har det regnat idag yikes ? haha, har inte varit ute ännu, och ska snart till jobbet med hehe .. Har iaf en vakummätare nu, sån man sätter i valfri vakumslang, så kan du se ifall den drar tjyvluft .. Bara att kommer över o hämta .. Va fan, nu gr både din o min bil kasst på tomgång/lite gas ..

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
wimhed
8 november 2007 · 510 Inlägg

speedshop skrev:
Ic n du stoppa dit var den begagnad?
Plastgavlar ?
Låter som nåt luftläckage i alla fall. Såvida lmm inte fungerar .Prova o koppla bort anslutningskabeln på den provstarta utan att röra gaspedalen går den jämt då har lmm get upp livet .
Om inte prova o dränk gavlarna på ic n med startgas händer någon varvtalsförändring?
Är det lilla jag kan komma på för tillfället
Hadet.

Nej, den är inte trasig .. Hade den på min 740, och det funkade bra .. Visst är det plastgavlar, så den kan ju gått sönder .. Men ska inte vara sönder iaf .. Den är ju förflyttad max 100m .. wink Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
FordEsci Bilplåtslagare
8 november 2007 · 324 Inlägg

nismosx skrev:
när jag tar ut lmm kontakten håller den tumgång men säter jag i den så dör bilen... men över 2500varv värkar ju lmm funka bra :S tongue menade lmm och inte lambda i förra inlägget

Men fatta! Det heter för fan inte TUMGÅNG! TOMGÅNG heter det! Blev lite irriterad i första inlägget, men när jag om och om igen fick läsa det blev jag tvungen att säga till! Du e tillräckligt gammal för att ha körkort och bil, skriv då rätt!

Wanegardh Asgammal medlem.
8 november 2007 · 2 246 Inlägg

FordEsci skrev:

nismosx skrev:
när jag tar ut lmm kontakten håller den tumgång men säter jag i den så dör bilen... men över 2500varv värkar ju lmm funka bra :S tongue menade lmm och inte lambda i förra inlägget

Men fatta! Det heter för fan inte TUMGÅNG! TOMGÅNG heter det! Blev lite irriterad i första inlägget, men när jag om och om igen fick läsa det blev jag tvungen att säga till! Du e tillräckligt gammal för att ha körkort och bil, skriv då rätt!

hitta du inte fler felstavningar då?..he he

nismosx
9 november 2007 · 63 Inlägg

wimhed skrev:

nismosx skrev:
ne får ut och göra det på en gång återkommer snart tongue det är bara det att det  rengar tongue

Har det regnat idag yikes ? haha, har inte varit ute ännu, och ska snart till jobbet med hehe .. Har iaf en vakummätare nu, sån man sätter i valfri vakumslang, så kan du se ifall den drar tjyvluft .. Bara att kommer över o hämta .. Va fan, nu gr både din o min bil kasst på tomgång/lite gas ..

kommer över och hämtar den idag tongue försökte få kontakt med dig igår men du sov jätte länge hörde jag .. tongue

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
nismosx
9 november 2007 · 63 Inlägg

speedshop skrev:
Ic n du stoppa dit var den begagnad?
Plastgavlar ?
Låter som nåt luftläckage i alla fall. Såvida lmm inte fungerar .Prova o koppla bort anslutningskabeln på den provstarta utan att röra gaspedalen går den jämt då har lmm get upp livet .
Om inte prova o dränk gavlarna på ic n med startgas händer någon varvtalsförändring?
Är det lilla jag kan komma på för tillfället
Hadet.

den går jämt när jag tar ut den men vaddå hur kan då bilen gå bra över 2500 varv om  lmm är sönder ?? :S:S:S

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
nismosx
9 november 2007 · 63 Inlägg

En grej till att till lägga  det är att om jag bara precis bara nuddar gasen så håller den tomgång .. om det säger någon något tongue

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
pwei Mr.
9 november 2007 · 253 Inlägg

du har inte bara felinställd tomgång då?

Köpes:
18T Turbo
nismosx
9 november 2007 · 63 Inlägg

då ska den väll inte ha tomgång om jag tar ut lmm väll ??

Turbo is the shit
BMW 523i (1997)
wimhed
10 november 2007 · 510 Inlägg

nismosx skrev:

wimhed skrev:

nismosx skrev:
ne får ut och göra det på en gång återkommer snart tongue det är bara det att det  rengar tongue

Har det regnat idag yikes ? haha, har inte varit ute ännu, och ska snart till jobbet med hehe .. Har iaf en vakummätare nu, sån man sätter i valfri vakumslang, så kan du se ifall den drar tjyvluft .. Bara att kommer över o hämta .. Va fan, nu gr både din o min bil kasst på tomgång/lite gas ..

kommer över och hämtar den idag tongue försökte få kontakt med dig igår men du sov jätte länge hörde jag .. tongue

haha en aning ja, va helt slut efter jobbet .. Men nu är min bil på G att leva igen .. Måste se till att din fungerer =/ Ingen annan som har något förslag på vad det kan vara?

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang