Otur med mobilen

saab9_3turbo
9 november 2007 · 173 Inlägg

Nyss så tvätta jag bilen innan jag bytte till vinterdäck.

Under biltvätten skicka jag ett sms och sedan tappa jag mobilen i marken, men den höll!

Sen när jag var klar med tvätten bytte jag hjulen och lyfte in dem i garaget.

Sen var jag klar å gjorde ordning allt.

Men när jag kom in hittade jag inte min mobil. Ringde till den men den var avstängd.
Gick då ut och leta på uppfarten och i bilen samt i garaget. Men ingen mobil.
Sen slog det mig: kan jag ha så otur att den hamnat i tvätthinken?

Jo se på fan, i tvätthinken låg den.

Det räcker inte med att man måste ha vinterdäck utan att det är under nollan, nu måste man också köpa en ny mobil.

Senast redigerat av saab9_3turbo (9 november 2007)

saab9_3turbo
9 november 2007 · 173 Inlägg

Någon annan som har haft otur med mobilen?

xorox_88 Smack that ass!!
9 november 2007 · 2 953 Inlägg

tappade min i golvet igår big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
John87 Stolt Volvoägare
9 november 2007 · 4 913 Inlägg

En mobil som inte har några repor och jack i sig har inte använts wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Phaetoon
9 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag hade min telefon på handfatet. Det ringde och den åkte ner i handfatet. Det räckte med några droppar från den läckande kranen för att både telefonen och simkortet skulle vandra vidare till dom sälla jaktmarkerna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MrK
9 november 2007 · 407 Inlägg

jag skulle tona en polares 940 och för att komma åt bakrutan bra så fällde vi sätena och så ringde telefoen och jag svarade och sen trodde jag att jag lagt den i fickan men la visst bara luckan i fickan så den ramlade ut och öppnade sig och när vi skulle trycka upp baksätet så låg den på "fel håll" och stängdes inte utan knäcktes och vi hittade inte telen vi ringde men den var avstängd och började leta som fan och till slut så fällde vi sätena igen och där låg den i två delar:( inte nog med att man ska hjälpa att tona så får man mobilen knäckt med dagen före midsommar...

laazy vorsprung durch teknik
9 november 2007 · 886 Inlägg

Har jämt otur med mina mobiltelefoner. Har lyckats med allt från att bada med telefonen i badbyxorna, tappat telefoner i vattenpölar, backat över telefon med bil, tappat i betonggolv/asfalt mm tongue Är nog uppe i telefon nummer 16 eller 17 nu och är 18år, dock så har inte alla gått sönder utan det kanske är 10-12 av dom som har fått smaka på döden wink

Senast redigerat av laazy (9 november 2007)

Sir_x
9 november 2007 · 945 Inlägg

Just det här med vattenskador känns jävligt konstigt. Vissa kan tappa mobilen i ett glas öl och efter att ha torkat den så funkar den fin fint igen. Och ibland är det kört direkt...
Jag lyckades tappa min mobil i toan en gång på fyllan. Det var inte mycket att göra förutom att plocka upp den...
Har även tappat en mob i en kopp kaffe, sdock fungerade relativ bra ändå efter.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Fallan Illustratör
9 november 2007 · 826 Inlägg

Svarade i telefonen medan jag duschade. (naturligtvis inte i duschen men klev ur o svarade)
Sa bara "jag ringer upp om en stund."
Sagt o gjort så ringde jag upp och inledde en konversation men ingen var i andra änden och vile svara.. Efter ca 5 sek hör jag bara nån som säger hallå.. "ja hallå", säger jag tillbaka en gång till men får inget svar. Sedan lägger personen på. Ringer upp igen men samma sak.
Ringer då från hemtelen o blir då upplyst om att dom bara hör ett litet surr varje gång jag pratar eller säger något. Om jag skrek allt vad ja kunde så kunde de höra vad jag sa.
Skitkul... Micken paj.. Mixtrat o konstaterat att det bara är att köpa ny..

Vart en Samsung u600 f.ö. tongue

Tänker...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang