20 000kr i böter för ett skämt!?

moose46019 study
10 november 2007 · 772 Inlägg

jaha ojdå jag kastade en boll som är formad som en handgranat mot statsminstern och det blev en massa stå hej.
nej men det är lungt vi förlåter dig och du får ersättning för att livvakterna brottade ned dig.

richardoo290 du måste ju fatta att detta är alvarligt och detta ska ej tolereras. ska man skoja så får man göra som fredrik och philip gjorde eller dansa med kossan mu.
jag tycker straffet var för lågt det borde ha varit 200 0000 i stället.

MilleN
10 november 2007 · 9 108 Inlägg

richardoo290 skrev:
klart man inte får i norge heller,
säger bara att straffet var lite väl högt, hon bad om ursäkt, reinfeldt godtog inte!
anledning till varför jag flyttar till norge kan vi ta i en annan tråd...

20.000, 100.000, 1000, vem bryr sig om straffet? Strix Television betalar rubbet ändå. Det var i avskräckande syfte för att ingen skulle göra om det, och det gör dom inte nu! Vill man vara överseriös kan det tas som attentat mot demokratin. Vart är det du vill komma egentligen?

richardoo290 VOLVO for life..
10 november 2007 · 2 113 Inlägg

moose46019 skrev:
jaha ojdå jag kastade en boll som är formad som en handgranat mot statsminstern och det blev en massa stå hej.
nej men det är lungt vi förlåter dig och du får ersättning för att livvakterna brottade ned dig.

richardoo290 du måste ju fatta att detta är alvarligt och detta ska ej tolereras. ska man skoja så får man göra som fredrik och philip gjorde eller dansa med kossan mu.
jag tycker straffet var för lågt det borde ha varit 200 0000 i stället.

men nu handlade det om lite vatten...

och det skall du säga som inte vet ett skvatt om livet/jobb/politik
vänta tills du vuxit upp och jobbat i 30 år innan du snackar.

richardoo290 VOLVO for life..
10 november 2007 · 2 113 Inlägg

MilleN skrev:

richardoo290 skrev:
klart man inte får i norge heller,
säger bara att straffet var lite väl högt, hon bad om ursäkt, reinfeldt godtog inte!
anledning till varför jag flyttar till norge kan vi ta i en annan tråd...

20.000, 100.000, 1000, vem bryr sig om straffet? Strix Television betalar rubbet ändå. Det var i avskräckande syfte för att ingen skulle göra om det, och det gör dom inte nu! Vill man vara överseriös kan det tas som attentat mot demokratin. Vart är det du vill komma egentligen?

från början ville ja bara se om folk höll med som dom gjorde i forum från andra nordiska länder.. men ack ne, i svenska forum ska det alltid komma saker emot det man säger av folk.

tänk om du råkar backa på reinfeldts bil?  ska du då få 20 års fängelse för det?
ge er..........

kimpen
10 november 2007 · 13 Inlägg

det är ju samma sak som att gå och stämma klimatet för att det regnar.

Jap+rally=true
zewmah
10 november 2007 · 81 Inlägg

richardoo290 skrev:
tänk om du råkar backa på reinfeldts bil?  ska du då få 20 års fängelse för det?
ge er..........

Att råka backa på en politikers bil är väl inte samma sak som en planerad attack mot en politiker? DU borde ge dig.. flytta till Norge och häng på www.garajeriet.no istället lol

richardoo290 VOLVO for life..
10 november 2007 · 2 113 Inlägg

zewmah skrev:

richardoo290 skrev:
tänk om du råkar backa på reinfeldts bil?  ska du då få 20 års fängelse för det?
ge er..........

Att råka backa på en politikers bil är väl inte samma sak som en planerad attack mot en politiker? DU borde ge dig.. flytta till Norge och häng på www.garajeriet.no istället lol

det var inte en planerad attack, hon såg han plötsligt och skulle säga hej till han framför kameran, då hon kom på att hennes mickrofon kunde ju spruta lite vatten..  att råka köra på en bil och spruta lite vatten i nyllet på nån och sen tänka oj shit! vafan gjorde jag!?
är precis samma sak. har du inte läst psykologi?

Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg

TicDemp skrev:
Seriöst, detta är sverige i ett nötskal, vafan stadsminister eller inte, spelar ju fan ingen roll, vad skulle nu hända om reinfelt skulle råka spruta vatten på grannen när han går förbi, då reinfelt står å vattnar sina blommor, ska reinfelt få böta 20papp då eller?, ne skulle ej tro d.

Nej, han skulle inte komma undan med 20 000 i böter. Troligen skulle han få betala det dubbla med tanke på hans inkomst. Kanske 30-50 dagsböter?

Jag tror inte att Reinfeldt ville anmäla, men Säpo ville det garanterat.
Nästa gång det händer så kanske någon blir skjuten.
Det finns ju folk som blivit utsatta för syra-attacker.

Carola och Robert Aschberg blev ju också utsatta. Kul att få sina kläder nerblötta på en filmpremiär. Skillnaden var att dom inte anmälde...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
richardoo290 VOLVO for life..
10 november 2007 · 2 113 Inlägg

Phaetoon skrev:

TicDemp skrev:
Seriöst, detta är sverige i ett nötskal, vafan stadsminister eller inte, spelar ju fan ingen roll, vad skulle nu hända om reinfelt skulle råka spruta vatten på grannen när han går förbi, då reinfelt står å vattnar sina blommor, ska reinfelt få böta 20papp då eller?, ne skulle ej tro d.

Nej, han skulle inte komma undan med 20 000 i böter. Troligen skulle han få betala det dubbla med tanke på hans inkomst. Kanske 30-50 dagsböter?

Jag tror inte att Reinfeldt ville anmäla, men Säpo ville det garanterat.
Nästa gång det händer så kanske någon blir skjuten.
Det finns ju folk som blivit utsatta för syra-attacker.

Carola och Robert Aschberg blev ju också utsatta. Kul att få sina kläder nerblötta på en filmpremiär. Skillnaden var att dom inte anmälde...

hade säpo anmält åt dom så skulle dom sagt, "ne de e lungt det var ju bara ett skämt" till skillnad från reinfeldt som tyckte det var kul att hon åkte på feta böter

Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg

richardoo290 skrev:

zewmah skrev:

richardoo290 skrev:
tänk om du råkar backa på reinfeldts bil?  ska du då få 20 års fängelse för det?
ge er..........

Att råka backa på en politikers bil är väl inte samma sak som en planerad attack mot en politiker? DU borde ge dig.. flytta till Norge och häng på www.garajeriet.no istället lol

det var inte en planerad attack, hon såg han plötsligt och skulle säga hej till han framför kameran, då hon kom på att hennes mickrofon kunde ju spruta lite vatten..  att råka köra på en bil och spruta lite vatten i nyllet på nån och sen tänka oj shit! vafan gjorde jag!?
är precis samma sak. har du inte läst psykologi?

Det var ju just en planerad attack det var. Dom gjorde likadant mot Carola samma kväll. Dessutom överraskade dom Markoolio på något sätt också. Fast dom använde inte bläck (som det stod att dom skulle göra i det engelska manuset)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
fishn
10 november 2007 · 226 Inlägg

sure inte kul att bli nersprutad med vatten, men va fan polisanmäla :S

moose46019 study
10 november 2007 · 772 Inlägg

richardoo290 skrev:

street skrev:

moose46019 skrev:
Hon ska vara tackasam att hon fick böter och inte blev skjuten.
så ni som inte håller med ni får ju tänka på att det är en statsminister och alla vet ju vad som har hänt tidigare. så jag tycker hon kom lindrigt undan.

ja men han har ju så mycket pengar redan. till er säger jag bara skit i andra sköt ditt för fasiken. ska man ignorera en attack på statsministern.

skönt att det inte bara är jag som tycker idiot-reportern fick vad hon förtjänade

så om du kastar en badboll i skallen på en polare, ska då du få 20 000kr i böter?
eller säg 30 000kr.. för det är värre med en badboll i skallen än lite vatten.

är det rätt?  säg om du jobbar som polis eller politiker, ..

det är helt fel och hela sverige är dumma i huvudet!

ÅÅÅ han är STATSMINISTER FFS men visst vill du ha ett land där man kan spruta alla möjliga vätskor på landets ledare utan bestraffning så visst.
angående badboll den besvara jag inte.
jag studerar har läst samekonomi och som de flesta vet men jag kan lägga till så lär man sig en heldel politik i skolan.

Senast redigerat av moose46019 (10 november 2007)

Phaetoon
10 november 2007 · 8 156 Inlägg

Btw. Reinfeldt godtog ursäkten och ansåg att saken var uttagerad för hans del...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hellquist
10 november 2007 · 499 Inlägg

MikeAero skrev:
Förstår honom då han är utsatt överallt han kommer! Även om det nu hade varit han som hade gjort anmälan så förstår jag honom. Tänk om de hade låtit detta gå förbi och då hade det varit som när Horras skall utse Nobelpristagaren i litteratur att ngn(rosa pyjamasklädd Jert Fylking) ropar "ÄNTLIGEN". Samma sak kommer hända med Reinfeldt att det kommer ngn och sprutar ner honom så fort han visar sig och det visar de på detta sätt att de inte går med på det! Man kan tänka så också visst var det saftigt men men. Han är ju som sagt var utsatt var han än går!

Jag håller med dig. Jag tycker han gjorde det bra. Det var inget roligt skämt av den reporten.

Du
11 november 2007 · 121 Inlägg

richardoo290 skrev:
om någon skulle spruta lite vatten på dig, hur skulle du reagera? visst du kanske blir lite sur?
du kanske tar de som ett skämt och skrattar? du kanske börjar svära lite åt personen?

men är det inte jääävligt överdrivet och löjligt av statsministern att ta upp en sån här sak till rättegång och sedan utan att skämmas se till så reportern får böter på 20 000kr....
usch ne, det var riktigt taskigt gjort av statsminister reinfeldt tycker jag! han kan väll tåla ett skämt som vi människor gör!  sen den jäkla domstolen asså!  döm människor lika istället för att stå på statsministerns sida! alla ska dömas lika, hade hon sprutat på mig hade inget hänt, jag hade skrattat.. och hade hon sprejat ner nån kändis kanske han hade blivigt lite sur eller skrattat...  men fan inte gå så långt som reinfeldt!

villket jäkla fjanteri detta är av han! han uppför sig som en liten mesig barnunge som inte kan ta ett skämt!  nee, nu blir jag sur så ja ska ta en snus och surfa på garaget en stund så ja blir glad igen...  stackars stackars reporter!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1205197.ab

Men nu har ju Sveriges Statsminister ett anseende och det var inget skämt utan syftet var att förlöjliga Reinfeldh.
Själv tycker jag vår nuvarande Statsminister är ett skämt men inte fan kastar jag paj/sprutar jag vatten på han.
Att kasta tårtor och spruta vatten på Sveriges kända profiler är inte roligt, det käns som att dom som håller på med sånt gör sin egen måltavla, ett "fjanteri".

biltemaanstalld badboy for life
11 november 2007 · 356 Inlägg

verkar som du är moderat med tanke på hur du försvarar dom.
Visst det reportern gjorde var idiotiskt men det finns andra sätt att setta henne på plats utan att kräva henne på en massa pengar mad men bara för det betyder de´t inte att det hun gjorde var rätt:mad:

moose46019 skrev:
jaha ojdå jag kastade en boll som är formad som en handgranat mot statsminstern och det blev en massa stå hej.
nej men det är lungt vi förlåter dig och du får ersättning för att livvakterna brottade ned dig.

richardoo290 du måste ju fatta att detta är alvarligt och detta ska ej tolereras. ska man skoja så får man göra som fredrik och philip gjorde eller dansa med kossan mu.
jag tycker straffet var för lågt det borde ha varit 200 0000 i stället.

Senast redigerat av zorro (11 november 2007)

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
MilleN
11 november 2007 · 9 108 Inlägg

richardoo290 skrev:
det var inte en planerad attack, hon såg han plötsligt och skulle säga hej till han framför kameran, då hon kom på att hennes mickrofon kunde ju spruta lite vatten..  att råka köra på en bil och spruta lite vatten i nyllet på nån och sen tänka oj shit! vafan gjorde jag!?
är precis samma sak. har du inte läst psykologi?

Nu gör du ju bara bort dig. Självklart var vattenattacken avsiktlig, om någon kör på en Statsministers bil avsiktligt hade jag lovat dig att SÄPO hade lackat ur ännu mer än vad dom gjorde nu!

Som du sa, "bara i Sverige". Bara i Sverige ska man få begå brott mot högt uppsatta människor utan straff? Vilken värld lever du i egentligen?

Ge gärna länk till dina utländska forum där du verkar få så mycket medhåll.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
11 november 2007 · 3 804 Inlägg

Om DU spruta vatten på mig hade ja me lackat.. had einte tackat nej till lite skadestånd smile


Bmw osv..
jonesono Personal- och beteendevetare
11 november 2007 · 1 082 Inlägg

moose46019 skrev:

richardoo290 skrev:

street skrev:

skönt att det inte bara är jag som tycker idiot-reportern fick vad hon förtjänade

så om du kastar en badboll i skallen på en polare, ska då du få 20 000kr i böter?
eller säg 30 000kr.. för det är värre med en badboll i skallen än lite vatten.

är det rätt?  säg om du jobbar som polis eller politiker, ..

det är helt fel och hela sverige är dumma i huvudet!

ÅÅÅ han är STATSMINISTER FFS men visst vill du ha ett land där man kan spruta alla möjliga vätskor på landets ledare utan bestraffning så visst.
angående badboll den besvara jag inte.
jag studerar har läst samekonomi och som de flesta vet men jag kan lägga till så lär man sig en heldel politik i skolan.

Nej, man bör/skall helst inte spruta vätskor på folk och särskilt inte personer som ofta är ganska utsatta offentligt, samtidigt som de har en (om än varierande) hotbild på sig.
Dock kan jag tycka att 20' är något högt belopp, men men.

Ot: Vad exakt besvarar att du har läst sam-ekonomi? Syftar du på gymnasiet nu?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
biltemaanstalld badboy for life
12 november 2007 · 356 Inlägg

tycker du kan hålla dig i norge med för om du inte tycker om detta land så har du inte här att göra.
Måste dock tilllägga att jag inte är en rasist på något sätt men om du inte tycker om detta land så har du inte här att göra.
Och angående att hela sverige är dumma i huvudet då måste det inkludera dig själv efter som du inte har flyttat änmadmad

richardoo290 skrev:

MilleN skrev:

richardoo290 skrev:
så om du kastar en badboll i skallen på en polare, ska då du få 20 000kr i böter?
eller säg 30 000kr.. för det är värre med en badboll i skallen än lite vatten.

är det rätt?  säg om du jobbar som polis eller politiker, ..

det är helt fel och hela sverige är dumma i huvudet!

Släng en badboll i huvudet på Bush och få en kula tillbaka, tro fan inte att Sverige är enda landet som bestraffar "attentat" mot statsöverhuvud! Du vill flytta till Norge men tro inte för en sekund att man får spruta vatten på deras statsminister (eller motsvarande).
När ska du inse att det faktiskt inte är vem som helst?!? Hade du haft en hel polismyndighet som försvarade dig hade antagligen någon som kastade en badboll på dig i syfte att förnedra fått något straff men du har inte det. Börjar tröttna på att du inte förstår att han (eller poliser osv osv) inte är några Svensson!

klart man inte får i norge heller,
säger bara att straffet var lite väl högt, hon bad om ursäkt, reinfeldt godtog inte!
anledning till varför jag flyttar till norge kan vi ta i en annan tråd...

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang