20 000kr i böter för ett skämt!?

richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

om någon skulle spruta lite vatten på dig, hur skulle du reagera? visst du kanske blir lite sur?
du kanske tar de som ett skämt och skrattar? du kanske börjar svära lite åt personen?

men är det inte jääävligt överdrivet och löjligt av statsministern att ta upp en sån här sak till rättegång och sedan utan att skämmas se till så reportern får böter på 20 000kr....
usch ne, det var riktigt taskigt gjort av statsminister reinfeldt tycker jag! han kan väll tåla ett skämt som vi människor gör!  sen den jäkla domstolen asså!  döm människor lika istället för att stå på statsministerns sida! alla ska dömas lika, hade hon sprutat på mig hade inget hänt, jag hade skrattat.. och hade hon sprejat ner nån kändis kanske han hade blivigt lite sur eller skrattat...  men fan inte gå så långt som reinfeldt!

villket jäkla fjanteri detta är av han! han uppför sig som en liten mesig barnunge som inte kan ta ett skämt!  nee, nu blir jag sur så ja ska ta en snus och surfa på garaget en stund så ja blir glad igen...  stackars stackars reporter!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1205197.ab

Senast redigerat av richardoo290 (9 november 2007)

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 november 2007 · 966 Inlägg

Bör påpeka det det inte var statsminister Reinfeldt som drog det till domstol, utan säkerhetstjänsten, Reinfeldt tog det för det det var, ett skämt

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
KimpaaBooY
9 november 2007 · 378 Inlägg

patetiskt. mannen som har över medelsvenssons årslön i månadslön.
Samt fria resor och skit. Och dom "högsta" hönsen gör ju fan dubbelt så värre saker än att spruta vatten på folk.

// KimpaaBooY
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

Trozzo skrev:
Bör påpeka det det inte var statsminister Reinfeldt som drog det till domstol, utan säkerhetstjänsten, Reinfeldt tog det för det det var, ett skämt

ne, i domstolen sa han inte så, han sa att han inte tyckte det var roligt att bli påhoppad!
och han berättade om hans barn som såg händelsen.. osv..  om han ville skulle han kunna försvarat henne lite och erkänna att det var ett skämt som ingen bör ta allvarligt på, men ikke,

han var hemsk!

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 november 2007 · 966 Inlägg

Hur som helst så för står jag han lite, själv hade jag blivit riktig förbannad om någon okänd kom och sputa vatten på mig. Hade dock inte anmält.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Muttley
9 november 2007 ·

de är ju dock ändå ofredande! jag hade med stämt någon som kommit och skvätt vatten på mig!.

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 november 2007 · 966 Inlägg

alminjo skrev:
Vilken jävla kukminister vi har....

Kan nästa garantera att det blivit likadant även om det vart någon annan Parti-ledare

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
camaro67 Meister
9 november 2007 · 6 763 Inlägg

Hade han varit de minsta smart så hade han tagit det för vad det är och låtit det vara så. Nu gör han stor sak av en skit grej och det tappar han ännu mer förtroende på. Hela hans regering anväder svarta tjänster och så anmäler han något sånt.. Löjligt!

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

tkd_rille skrev:
de är ju dock ändå ofredande! jag hade med stämt någon som kommit och skvätt vatten på mig!.

då hade domstolen skrattat åt dig och sagt, hallå eller? de va ett skämt, väx upp...
och du hade iallafall inte kunnat ge personen ifråga mer böter än typ 800kr.. jävla ***-domstol
och ego-reinfeldt! ..  stackars reporter säger ja bara,  hon försökte ju bara göra sitt jobb och skojja lite... så råkar hon ut för sånt här!?....

alminjo SLK
9 november 2007 · 610 Inlägg

Trozzo skrev:

alminjo skrev:
Vilken jävla kukminister vi har....

Kan nästa garantera att det blivit likadant även om det vart någon annan Parti-ledare

Så är det med dagens politiker... Snart får man inte ens knulla hemma..

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 november 2007 · 548 Inlägg

Förstår honom då han är utsatt överallt han kommer! Även om det nu hade varit han som hade gjort anmälan så förstår jag honom. Tänk om de hade låtit detta gå förbi och då hade det varit som när Horras skall utse Nobelpristagaren i litteratur att ngn(rosa pyjamasklädd Jert Fylking) ropar "ÄNTLIGEN". Samma sak kommer hända med Reinfeldt att det kommer ngn och sprutar ner honom så fort han visar sig och det visar de på detta sätt att de inte går med på det! Man kan tänka så också visst var det saftigt men men. Han är ju som sagt var utsatt var han än går!

-Mike-
BMW 320i (2003)
anvandare_12345
9 november 2007 · 654 Inlägg

Rätt åt reporten!
Ofredande de luxe!
Hade du viljat bli nersprutad när du är ute på stan?
Nä, trodde inte det....

richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

MikeAero skrev:
Förstår honom då han är utsatt överallt han kommer! Även om det nu hade varit han som hade gjort anmälan så förstår jag honom. Tänk om de hade låtit detta gå förbi och då hade det varit som när Horras skall utse Nobelpristagaren i litteratur att ngn(rosa pyjamasklädd Jert Fylking) ropar "ÄNTLIGEN". Samma sak kommer hända med Reinfeldt att det kommer ngn och sprutar ner honom så fort han visar sig och det visar de på detta sätt att de inte går med på det! Man kan tänka så också visst var det saftigt men men. Han är ju som sagt var utsatt var han än går!

poliser/brandmänn riskera sitt liv varje dag... de kan tåla ett skämt..
de vet vad jobbet innebär, det borde reinfeldt också göra.
om han inte kan vara statsminister och ta ett skämt samtidigt borde han inte vara statsminister.

zewmah
9 november 2007 · 81 Inlägg

Lyckligtvis så är vår statsminister betydligt mer begåvad än majoriteten av författarna i den här tråden...

richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

zewmah skrev:
Lyckligtvis så är vår statsminister betydligt mer begåvad än majoriteten av författarna i den här tråden...

O ja,
men det betyder väll inte att han har rätt till att ge henne böter på 20 000-papp?

zewmah
9 november 2007 · 81 Inlägg

richardoo290 skrev:
O ja,
men det betyder väll inte att han har rätt till att ge henne böter på 20 000-papp?

Varför blandar du in Reinfeldt i det hela när det tydligen är rättens ordförande du är arg på?!

TMW-Performance Avstängd
9 november 2007 · 914 Inlägg

Töntigt, hade det varit sven svennson som blev ner sprutad så hade reportern inte fått punga fram 20k direkt.. Har aldrig gillat varken Reinfeldt eller moderaterna, men det kanske var bra att han fick sig en dusch.. då kanske vaknar upp lite wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
richardoo290 VOLVO for life..
9 november 2007 · 2 113 Inlägg

zewmah skrev:

richardoo290 skrev:
O ja,
men det betyder väll inte att han har rätt till att ge henne böter på 20 000-papp?

Varför blandar du in Reinfeldt i det hela när det tydligen är rättens ordförande du är arg på?!

ja är mest sur på rättens ordförande,   men att han inte försvarar henne genom att säga "de var ett skämt, nu glömmer vi det"   de e ja också sur över!

bmx
9 november 2007 · 7 100 Inlägg

så här säger ja,suck.............

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TMW-Performance Avstängd
9 november 2007 · 914 Inlägg

zewmah skrev:

richardoo290 skrev:
O ja,
men det betyder väll inte att han har rätt till att ge henne böter på 20 000-papp?

Varför blandar du in Reinfeldt i det hela när det tydligen är rättens ordförande du är arg på?!

Hur i helvete ska man inte kunna blande in honom? han är ju ffs huvud personen i detta?! omg..

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang