Projekt: E30 325IM - Till 340IM -88.

Mäki Långsam Perfektionist
27 december 2007 · 4 800 Inlägg

Ser ju ut att ta sig riktigt bra det här. Lycka till nu när du har orken kvar, för det är väl på gränsen att du spyr över rosten redan nu? wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
FugitivE BMW Power
28 december 2007 · 2 362 Inlägg

Mäki skrev:
Ser ju ut att ta sig riktigt bra det här. Lycka till nu när du har orken kvar, för det är väl på gränsen att du spyr över rosten redan nu? wink

Haha, har redan klivit över gränsen wink men jag kämpar på big_smile

Mvh

BMW, bogsering med wire :/
Team-Adolfsson Gödseldräng
28 december 2007 · 4 529 Inlägg

ser ju bra ut big_smile
inte lust att laga upp min E30 ? wink

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
28 december 2007 · 5 042 Inlägg

hOPPAS FÖR DITT EGET BÄSTA ATT DU INTE GETT FÖR MYCKET PENGAR FÖR DENNA BEEMEER´N.
vAR RÄTT MYCKET ROST.
sER FINT UT smile

Edit: Sorry för stora bokstäver.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (28 december 2007)

C H E V R O L E T <3
FugitivE BMW Power
28 december 2007 · 2 362 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
ser ju bra ut big_smile
inte lust att laga upp min E30 ? wink

Haha, pengafråga det där wink

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
28 december 2007 · 2 362 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
hOPPAS FÖR DITT EGET BÄSTA ATT DU INTE GETT FÖR MYCKET PENGAR FÖR DENNA BEEMEER´N.
vAR RÄTT MYCKET ROST.
sER FINT UT smile

Edit: Sorry för stora bokstäver.

Förstod nästan att bilen var rostig, så förväntade mig inget wink.. Bilen köptes för 2.500:- då jag skulle ha ett nytt projekt, och har det mesta liggandes, så ville liksom inte köpa en bil för 20.000:- med massa lull lull när jag har gott om det redan big_smile

Mvh

BMW, bogsering med wire :/
RRBmw
28 december 2007 · 345 Inlägg

e30is som kostar 2000kr e lika rostiga om dom kostar 20000 tyvärr. bara o gilla läget, vi har ju redan lagat upp en e30 så en till skadar väl inte big_smile man kanske ska öppna verkstad för e30 rostlagning, vore nog en rätt bra affärsidé big_smile

Go lillebrorsan!

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
FugitivE BMW Power
28 december 2007 · 2 362 Inlägg

RRBmw skrev:
e30is som kostar 2000kr e lika rostiga om dom kostar 20000 tyvärr. bara o gilla läget, vi har ju redan lagat upp en e30 så en till skadar väl inte big_smile man kanske ska öppna verkstad för e30 rostlagning, vore nog en rätt bra affärsidé big_smile

Go lillebrorsan!

Haha ja, kolla på våran vita E30, köptes för 30k och var minst lika rostig som denna röda som kostade 2.5k wink

Hmm, det kanske man skulle börja med big_smile

Yes, kämpar på.. har ju lärt mig av dom bästa wink

BMW, bogsering med wire :/
darkwizard Fordonstekniker
28 december 2007 · 1 740 Inlägg

Ja, men detta går ju bra. Följde din tråd med den vita beemern, så nu ska jag följa denna med. I med en M3 motor i denna, och det kommer bli perfekt.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
JJ-U
28 december 2007 · 33 Inlägg

starkt jobbat av dig att orka kämpa mot all den rosten....nu när jag ser hur det ser ut under mattan kommer jag aldrig att lyfta av en panel från mina e30isar..hehe lycka till..projektet kommer följas mvh johan

Jj-u
BMW 325im "E30" (1988)
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
28 december 2007 · 444 Inlägg

Har du svetsat eller har en katt bajsat på plåten? smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
FugitivE BMW Power
29 december 2007 · 2 362 Inlägg

gregolt skrev:
Har du svetsat eller har en katt bajsat på plåten? smile

Ja men om du nu är så väldigt bra på det där så kan ju du komma och hjälpa mig med svetsningen och använda dom grejerna vi har i skolan? wink

Mvh

BMW, bogsering med wire :/
DJ_V8_BMW
29 december 2007 · 210 Inlägg

Det går framåt! Tråkigt med rosten på E30. Dom kan se hur fina ut i lacken men lyfter man på mattorna kan det va ren skit. Har själv svetsat min E30, så man vet ju hur tråkigt det är!
Hade nästa samma rost i min bil men kanske i något mindre omfattning, men jag lagade på samma sätt som du.
Det är mycke jobb men jävligt skön när det är klart.

Lycka till!

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
FugitivE BMW Power
29 december 2007 · 2 362 Inlägg

JJ-U skrev:
starkt jobbat av dig att orka kämpa mot all den rosten....nu när jag ser hur det ser ut under mattan kommer jag aldrig att lyfta av en panel från mina e30isar..hehe lycka till..projektet kommer följas mvh johan

Tack så mycket! smile

Nja som sagt, är inte så roligt med rost, men bara att se framåt och kämpa på smile

Gör gärna det!

mvh

BMW, bogsering med wire :/
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
29 december 2007 · 444 Inlägg

FugitivE skrev:

gregolt skrev:
Har du svetsat eller har en katt bajsat på plåten? smile

Ja men om du nu är så väldigt bra på det där så kan ju du komma och hjälpa mig med svetsningen och använda dom grejerna vi har i skolan? wink

Mvh

Jag retas bara med dig, hatar att svetsa i sån där förbannat tunn och rostig bilplåt smile

Men vad har ni för maskiner på er skola? Dom vi hade var nästan jämförbara med dom vi har på jobbet annars. :>

Senast redigerat av gregolt (29 december 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
FugitivE BMW Power
29 december 2007 · 2 362 Inlägg

gregolt skrev:

FugitivE skrev:

gregolt skrev:
Har du svetsat eller har en katt bajsat på plåten? smile

Ja men om du nu är så väldigt bra på det där så kan ju du komma och hjälpa mig med svetsningen och använda dom grejerna vi har i skolan? wink

Mvh

Jag retas bara med dig, hatar att svetsa i sån där förbannat tunn och rostig bilplåt smile

Men vad har ni för maskiner på er skola? Dom vi hade var nästan jämförbara med dom vi har på jobbet annars. :>

Mjo, antingen så gick det hål eller så blev det buligt.. men sista gången nu när jag svetsade så gick det bättre enligt mig tongue

Vet inte riktigt vad grejerna heter, men skulle nog kunna tänka mig att jobbet har bättre grejer.. men skolans saker är inte fyskam..

Mvh

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
30 december 2007 · 2 362 Inlägg

En mindre uppdatering..

Har fixat mig en sen julklapp wink

Beställt delrinbussningar som skall sitta bak på främre länkarmen. Dom är excentriska så att man får ett bättre bett i framvagnen. Styrning och kontroll på framvagnen blir distinkt och tight... kommer bli nice big_smile

Ska även beställa hem nya bussningar till hela bakvagnen och senare även till krängningshämmarna..

En liten gullig bild på delrinbussningarna:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/nya%20delar/framvagnsbussningar%2030dec-07/00109372_241667.jpg


Lär dyka upp efter nyår någon gång smile


Mvh Kevin

Edit: Stavfel

Senast redigerat av FugitivE (30 december 2007)

BMW, bogsering med wire :/
FugitivE BMW Power
30 december 2007 · 2 362 Inlägg

Får lägga in en liten snabb uppdatering igen..

Snart får jag även hem dessa bussningar i Robalon till bakvagnen:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/nya%20delar/bakvagnsbussningar%2030dec-07/Silentobararm.jpg

..

Sen senare är det väl bara att skaffa till krängningshämmarna wink


Mvh

BMW, bogsering med wire :/
thePaavo Proffa
31 december 2007 · 282 Inlägg

Helt klart intressant projekt att följa med smile Kolla gärna min rostlagning...lite mera omfattande kanske..men så är ju bilen 12 år äldre åxå..tongue Fortsätt kämpa bara..är det din första rostlagning..är inne på mitt 6e projekt nu..(eller 4e-6e pågång samtigt kan man säga) cool

Senast redigerat av thePaavo (31 december 2007)

Saab 9000 Aero "MapTun Stage 6.5" (1993)
beemern .......
31 december 2007 · 2 655 Inlägg

RRBmw skrev:
e30is som kostar 2000kr e lika rostiga om dom kostar 20000 tyvärr. bara o gilla läget, vi har ju redan lagat upp en e30 så en till skadar väl inte big_smile man kanske ska öppna verkstad för e30 rostlagning, vore nog en rätt bra affärsidé big_smile

Go lillebrorsan!

nej nu ska vi inte smuttskasta e30 här tongue. de är nog mer en fråga vem som ägt dom och skött om dom, min va ja förstått så har gått de senaste 5-10åren nere i gbg där ja köpte den, ja iallfall i södra sverige och den e nästan inge rost alls på, lite fram i golvet som alla och sen ett hål i bagaget och 3små i motorutrymmet, åså lite under efter trösklarna sen va de bara utrost på utsatta ställen så som fronten där de komer mycke stensprut å slask å annat och ja köpte den för 13500kr smile...


fattar inte att du orkar hålla på me den där tongue. stort beröm för de smile. ja skulle aldrig palla me all den där rosten, fast ja snart e utbildad svetsare å svetsa e nått av de roligaste man kan göra så skulle ja aldrig orka å fixa de där tongue. ska bli kul att se vart de slutar tongue...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang