4007
Sök

Liten,bensinsnål,rolig,vinterbil ?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Hejsan sitter o funderar på vad jag ska köpa för bruks/vinter bil nu.. tanken är att jag ska köra den fram till MAJ kanske. Sen sälja eller ha kvar som bruks. Det jag är ute efter är en liten bil som inte väger mycket. av flera anledningar drar mindre, går bättre, billigare skatt osv. Men vad finns det för billiga små bilar som håller? Nissan micra? Nissan sunny? är det nått att ha? 90-120hk bör räcka för lite underhållning iaf i en 1000kilos bil.

Vad har ni för tips på bra billiga bruksbilar? Ska inte va nån stor tung volvo 740.. Sierra har jag tänkt på men.. den känns för stor.. o har man bakhjulsdrift på vinter så kommer det bli varvstopp varenda kurva vilket inte blir så ekonomiskt. Jag vill alltså ha en sparbössa fram tills sommaren helt enkelt.

Budget: 0-10,000 typ.
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (11 november 2007)

Bmw osv..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 november 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Hejsan sitter o funderar på vad jag ska köpa för bruks/vinter bil nu.. tanken är att jag ska köra den fram till MAJ kanske. Sen sälja eller ha kvar som bruks. Det jag är ute efter är en liten bil som inte väger mycket. av flera anledningar drar mindre, går bättre, billigare skatt osv. Men vad finns det för billiga små bilar som håller? Nissan micra? Nissan sunny? är det nått att ha? 90-120hk bör räcka för lite underhållning iaf i en 1000kilos bil.

Vad har ni för tips på bra billiga bruksbilar? Ska inte va nån stor tung volvo 740.. Sierra har jag tänkt på men.. den känns för stor.. o har man bakhjulsdrift på vinter så kommer det bli varvstopp varenda kurva vilket inte blir så ekonomiskt. Jag vill alltså ha en sparbössa fram tills sommaren helt enkelt.

740 väger inte så spec mkt den släpper ju bara de är blött ute

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
11 november 2007
Volvo 3-serien(är väl bakhjulsdriven om jag inte minns helt fel)

Volkswagen Golf? smile
Senast redigerat av THEBADGUY (11 november 2007)

Allt för den där jävla hatten!

DFFL
9 020 Inlägg
11 november 2007
Micra, Sunny, Fiesta, Charade, Civic, valen är oändliga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
volvo_dude skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

740 väger inte så spec mkt den släpper ju bara de är blött ute

Den är lite för stor för min smak iaf tyvärr. är ute efter mindre bil.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Volvo 3-serien(är väl bakhjulsdriven om jag inte minns helt fel)

Volkswagen Golf? smile

Golf e bra.. men inte så taggad på 3-serien

Bmw osv..

Green Street Elite
676 Inlägg
11 november 2007
moped på 4 hjul? wink hehe ne men de finns så många olika sorters bilar tongue typ renault 5a smile riktigt skit bil men den drar inte mkt tongue dock framhjuls driven smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
De vore kanon om ni kunde skriva lite om bilarna ni nämner.. så man vet om bilarna är nå bra.. smile

Bmw osv..

Sök