tja, ska bygga lite ljud i en golf 2 som jag snart ska köpa. ska vara modell budget. tänkte mig framsystem med 4" i brädan och 6.5" i egengjorda dörrsidor, vinklade mot lyssnaren. en seriös installation med budget högtalare. självklart kommer allt sitta stumt och tätt i stabila bafflar. till bas ska jag ha min Carpower Sonic 15 och mutant mt800.1 . vad tror ni om detta? ska inte spela jätte snyggt men gärna hyffsat, och gärna tydlig party karaktär. tror ni de klarar av mina krav??
Det skulle vara kul med ett test av lite budget högtalare.
Att man gör "proffsiga" lådor och sedan testar med lite bättre steg så man ser vad dom verkligen kan gå för. Många säger ju att installationen är halva ljudet.
jo va fan, varför inte? det kan ju inte vara sånt skräp ändå, lär ju låta okej tycker man. har 4 st mds 6,5 i min golf, utan steg, drivs av huvudenheten, det funkar kanon;) lycka till!
frågan e ju bara hur många "proffs" som vill bygga me biltema??
skulle väl kanske tänkta mig å göra de om ja fick betalt för att bygga å helt fria händer.
ja dom ska betala hela kalaset och sen att du skulle få fria händer.
tror inte att min nuvarande sponsor skulle bli så glad då dock.
Jag tror heller inte så starkt på biltemas produkter, så jävla mkt billigare än Gas är dom inte, och bakom Gas design står ju 2 rätt så välkända ansikten inom billjuds världen. Så jag undrar vem som designat biltemas högtalare ? : ) Högtalarna tror jag iofs inte det är så stort fel på men slutstegen däremot : /
ja dom ska betala hela kalaset och sen att du skulle få fria händer.
Jag tror heller inte så starkt på biltemas produkter, så jävla mkt billigare än Gas är dom inte, och bakom Gas design står ju 2 rätt så välkända ansikten inom billjuds världen. Så jag undrar vem som designat biltemas högtalare ? : ) Högtalarna tror jag iofs inte det är så stort fel på men slutstegen däremot : /
Gas och Biltema görs säkert i samma fabrik med olika dustcaps så det är nog ingen jätteskillnad där...
Gas och Biltema görs säkert i samma fabrik med olika dustcaps så det är nog ingen jätteskillnad där...
"Great Chines Sound"
bara för att de tillverkas i samma fabrik så behöver de inte va samma saker..
många s.k värsting märken tillverkar sina saker i kina.. bla rockford.
ja e helsponsrad av BRL har typ kontankt me dom dagligen, GAS tillverkar i kina åt BRL men prylarna designas å testas fram av BRL Lab i örebro.
"Great Chines Sound"
Och dör gjorde du ett dumt uttalande. Vart tror du alla högtalare görs ? Bara för att det står made in Usa på mina JBL högtalare betyder det inte att dom är gjorda där. För jag vet att dom är gjorda i Taiwan. Sen vem som gör högtalarna spelar väl ingen större roll så länge dom gör sin sak rätt, inte många högtalare av alla dess märken som säljs reklameras. Likaså slutsteg, gå ett steg eller en högtalare sönder beror det på felaktig installation. Dom som konstruerar gashögtalarna är från Sverige, att sen jobbet görs utomlands till ett bra pris förnekar jag mig inte, tror inte du vill betala mer än dubbelt så mkt för att en svensk ska bygga ihop din högtalare. Dina Dls högtalare är ju inte byggda i sverige heller om du nu trodde det.
Har biltema koaxialer, 5,25", i eskroten, och dom spelar helt OK.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
...bakom Gas design står ju 2 rätt så välkända ansikten inom billjuds världen. Så jag undrar vem som designat biltemas högtalare ? : )
Och designen är ju jätteviktig när man pratar om ljud, och byggkvalitén...
evilaudio skrev:
GAS tillverkar i kina åt BRL men prylarna designas å testas fram av BRL Lab i örebro.
Och vart kommer "American" in i det då? Som du skriver verkar inte amerikanerna vara inblandade överhuvudtaget, vilket iofs är dne fördel då dom numer har svårt att göra nånting riktigt... Bara en nyfiken fråga hur högtalarna kan vara amerikanska när dom är testade i sverige och byggda i kina...
Varför inte kolla på US-Blaster. Skapligt pris, och enligt mig slår dom både GAS och Biltema med hästlängder.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
...bakom Gas design står ju 2 rätt så välkända ansikten inom billjuds världen. Så jag undrar vem som designat biltemas högtalare ? : )
evilaudio skrev:
GAS tillverkar i kina åt BRL men prylarna designas å testas fram av BRL Lab i örebro.
Och vart kommer "American" in i det då? Som du skriver verkar inte amerikanerna vara inblandade överhuvudtaget, vilket iofs är dne fördel då dom numer har svårt att göra nånting riktigt... Bara en nyfiken fråga hur högtalarna kan vara amerikanska när dom är testade i sverige och byggda i kina...
Varför inte kolla på US-Blaster. Skapligt pris, och enligt mig slår dom både GAS och Biltema med hästlängder.
kan lova dig att du kommer inte hitta GAS i usa... GAS e BRLs eget märke.. så dom e inte amerikanska.. bara ett märke.
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:
Du förstog mig lite fel, med design menar jag konstruktion och material. Nu har vi utrett det.