Motorkrångel (suzuki swift)

Bahuba Team Plåtskrammel Fårö
11 november 2005 · 53 Inlägg

Finns det någon här som kan hjälpa oss med vår Suzuki Swift???

Den startar i alla väder går som ett skollat troll, när den är varm... Innan den blir varm så tjyv stannar den nästan varje gång man trycker ner kopplingen (kom nu inte med någon sjuk kommentar om att jag inte ska trycka ner den osv!!!)...

Den bara går ner i varv och stannar... Vi har haft den inne på verkstad x antal gånger, dom har höjt tomgången (så nu ligger den på typ 1000-1100 på tomgång), hjälpte inte...
Bytt tändstift har både verkstad och jag gjort (hjälpte inte)
Bytt tändkablar/rotor/fördelar ja typ allt där men nää... Hjälpte inte...
Dom har pillat med tänningen... Nopp inget hjälper...

Den har en viss benegenhet att eftertända när man vridit av tänningen ibland (specielt när den gått lite hårdare )...

Men när den har blivit varm så går den som ett skott

Ska tilläga att det är en förgasarmotor och att jag tagit bort värmeslangen som går från avgasröret in i insugningsröret till förgasaren. Det hjälpte ett tag sen kom symptomoen tillbaka, jag har frågat verkstan om det kan ha med autochoken att göra men det kunde dom inte tro... Men jag misstänker att den spökar, men eftersomjag har tummen mitt i handen när det gäller sånt här, ber jag er om hjälp...

Tack på förhand
Roine Persson

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.
Saab 9-3 SC Vector 1.9tid "293 parchment silver" (2007)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
11 november 2005 · 1 660 Inlägg

Jag skulle nog ha bytt till en förgasare med manuell choke.. Hatar automatchoke, vill bestämma själv!  Testa om du kan få tag på en Weber 40*40 (2ports) förgasare o grenrör passande mellan, till din bil! Lycka till!!

Senast redigerat av GT90 (11 november 2005)

Bahuba Team Plåtskrammel Fårö
11 november 2005 · 53 Inlägg

Det kanske man skulle prova... Men tror du inte att 40/40 blilr för stort på en 1,3l motor???

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.
Saab 9-3 SC Vector 1.9tid "293 parchment silver" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang