Volvo 765 motorbyte

alias_kladde
15 november 2007 ·

Till att börja med så var det inte tänkt att det skulle bli mer än en bruksbil men just nu så ska jag dra om all elen i bilen då jag märkt att det inte var rätt till min motor. Tänkte därför lägga upp den som ett mindre projekt.

I vilket fall som helst. Allt började så här. Jag såg en annons på blocket. Där det stor, bara slänga i motorn. (fan va smidigt tänkte jag) Tittade lite på det tyckte att alla kablar var där men visst det var en bra härva men det skulle ju inte vara några problem tänkte jag.



http://www.garaget.org/gallery/archive/66890/190636_jdyo58.jpg
så såg det ut när vi fraktade hem bilen.

Som ni ser var det en bra härva

Sen lyfte vi ur motorn. Ska se om jag kan få tag i filmerna. Lyfte i och ur motorn på en kväll. Dagen efter var det dags att provstarta den. Motorn går inte ens runt på nyckeln. Blev jag glad då? ne..

Tillslut insåg vi att det var fel el i bilen nämnligen tidigare motors b28e elen. Det finns ingen styrbox eller andra grejer så ska försöka få tag i detta nu. Polarna säger att jag ska ge upp och sälja skiten istället.

alias_kladde
15 november 2007 ·

Nu har jag iaf, skaffat en hel del elkablar som inte fanns innan. Jag har även införskaffat haynes för att försöka se lite hur vissa kablar ska dras.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang