5043
Sök

Ni med nedlackerade A4or HJÄLP angående list

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Tjenare snart ska A4an in på nedlackering, MEN han som lackar säger att man inte kan lacka listen som sitter längst ner på dörren för färgen där kommer släppa, så nu vill jag veta hur ni som lacka ner era b5 A4or har gjort ?
Håller det ?
Ska jag köpa nya lister på engång då mina håller på att bli dåliga ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Thorssa
15 november 2007
Har inte gjort det själv men har hört att det ska funka hyffsat med mjukmedel i lacken. De flesta man ser som har gjort det har dock ordentliga lacksläpp.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 november 2007
Gick bara bra på alla våra bilar, fråga någon annan lackerare som vet vad han klarar av.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 november 2007
Låter skummt tycker jag :S Är det någon spec. plast där sitter eftersom han inte tror det kommer hålla? Annars var det nog bara lackeraren som hade annat att göra..

Antar att det är sån lite knottrig plast, ska man ha det bra får man börja med att slipa ner knottrorna, sen fäster ju grunden i den slipade plasten och lacken fäster i grunden?

Jag lackade själv min bora på det viset och det släppte inte..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Låter skummt tycker jag :S Är det någon spec. plast där sitter eftersom han inte tror det kommer hålla? Annars var det nog bara lackeraren som hade annat att göra..

Antar att det är sån lite knottrig plast, ska man ha det bra får man börja med att slipa ner knottrorna, sen fäster ju grunden i den slipade plasten och lacken fäster i grunden?

Jag lackade själv min bora på det viset och det släppte inte..

nja jag var ute och kände det är nån slags mjukare plast eller hur man ska säga, rättså fult om man lackar ner allt utom den :S

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 november 2007
Ja det är verkligen sant, har sett bilar som har det, då är det bättre att låta bli nedlackning.. Men allvarligt talat så tror jag att det funkar hur bra som helst att lacka där.. Avfettning, slipning, grunda och sen lack på det.. Borde faktiskt inte vara några problem alls enligt mig..

Tycker du ska åka till någon annan lackerare som kan titta på det smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Ja det är verkligen sant, har sett bilar som har det, då är det bättre att låta bli nedlackning.. Men allvarligt talat så tror jag att det funkar hur bra som helst att lacka där.. Avfettning, slipning, grunda och sen lack på det.. Borde faktiskt inte vara några problem alls enligt mig..

Tycker du ska åka till någon annan lackerare som kan titta på det smile

får se hur jag gör då han är ritkigt billig, och jag vet att han är bra då han lackade hela sin förra bil själv och den var utställd smile det var mera ett tips från hans sida, han gör det ju bara jag säger att han ska göra det smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
MERA TIPS tack det är inte så långt kvar ändå !

417 Inlägg
20 november 2007
Nej, du behöver inte mjukmedel. Så länge du köper nya lister, för de är styvare när de är nya. Lacka listerna löst. De sitter tättintill plåten = inget mellanrum för lacken att krypa ner i. Lacken släpper alltså lättare om du tvättar med högtryckstvätt t.ex.. Å kom ihåg att göra ett noggrannt grundarbete... Min sambos A4 har samma sorts lister, det måste vara en felkonstruktion wink. Billiga är de inte heller..

hur som helst, lycka till! mvh/Jocke

Sök