msn viruset! =(

Saab_bojan
16 november 2007 · 28 Inlägg

Jag fick det där meddelandet igår men mitt virusprogram sa ifrån på en gång..

Det är fegt att sparka på dom som redan ligger...
John87 Stolt Volvoägare
17 november 2007 · 4 913 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Dock blir man alltid lite misstänksam när man ser en .rar fil som ligger på under 100 kb typ tongue.

Ja, men hur många tänker på det?
Jag och du kanske, men gör majoriteten det?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
gamlingen
17 november 2007 · 5 198 Inlägg

Tänk vad en enkel fråga kan göra livet lättare.....  *vad är det där för nåt ?* till den som skickar,,, näe istället är vi så godtrogna att vi inte tror att man kan få virus,, man ska fan va misstänksam mot allt och alla,, inte lita på nån.. knappt sej själv..

Senast redigerat av gamlingen (17 november 2007)

golf88
17 november 2007 · 956 Inlägg

jaa jag råkade ut för det i sommras....
men tog bort msn och om installerade det...sen var det borta...
men nu kör jag på amsn efter ett tips från en här på garaget..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
skumtezz
17 november 2007 · 306 Inlägg

nu letar brorsan efter detta viruset, men det verkar som om det inte är detta vanliga msn-viruset som går utan en mycket värre.
för den vill inte hitta detta i felsökning sad så det verkar inte som om detta är så jävla lätt att få bort nu dåsad jävla skit då. mmmh
hoppas att det går han få bort nu annars blir jag ledsen i ögat

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
ghost_boy83 CREW
17 november 2007 · 2 594 Inlägg

andvänd dig  av www.meebo.com ett internet beserat msn så länge slipper du va utan smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 november 2007 · 3 804 Inlägg

Fattar ej varför folkacepterar zipdokument när det står nåt helt wicked som "ME NAKED 07" kan itne folk tänka själva alls?


Bmw osv..
CrazY_SweD
17 november 2007 · 155 Inlägg

Lättaste om man får en sådan fil är väl bara att fråga personen som skickar vad det är. Om han/hon inte svarar och det var något han/hon ville att man skulle ha så är det ju bara att be dom skicka det igen.

Nyman_
17 november 2007 · 602 Inlägg

jo fyfan, image02 heter rar filen typ. var min brorsa som hade accepterat de:S så ibland skickades det till alla på msn, men du har vi formaterat datorn, lyckades rädda 30gb musik o lite annat iaf.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
klinder ...
17 november 2007 · 227 Inlägg

Diggar folk som bara accepterar eller trycker på länkar hux flux på msn big_smile

Mena... Om någon på msn bara skriver "Hey check this out" eller skickar något utan att säga hej eller vilken annan hälsningsfras som helst så är det ju jävligt misstänktsamt...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
HOLLELLE
17 november 2007 · 409 Inlägg

detta har man varit van vid på irc i många år så man blev inte direkt förvånad när länkarna började spammas på msn också.har aldrig någonsin klickat.

Urkas Kräsen grafiker
17 november 2007 · 1 775 Inlägg

Hur lyckas ni? Jag kör utan anitvirusprogram och har gjort det hur länge som helst utan att ha fått nånting. Och om folk skickar nån konstig grej på msn, fråga vad det är istället för att bara trycka på accept det första ni gör. ;\

Whine whine!
alex_side Neerd
17 november 2007 · 1 596 Inlägg

virusprogrammet ska ju inte kunna hitta dem eftersom det egentligen inte är ett "virus" det är ju mer en fil som sätter sig som ett plugin program på din msn... så den skickar vidare...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Germax
17 november 2007 · 12 086 Inlägg

Just nu går de en länk som heter typ basshunter/nya låtar. Tryck inte på den länken.

Jag har inte haft virusprogram sen jag formatera i julas och har inga virus, inga som stör mig iaf tongue Så man undrar vissa får alla virus, för mkt porrsurfande tror jag tongue

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 november 2007 · 946 Inlägg

alex_side skrev:
virusprogrammet ska ju inte kunna hitta dem eftersom det egentligen inte är ett "virus" det är ju mer en fil som sätter sig som ett plugin program på din msn... så den skickar vidare...

Och hur menar du att ett virus funkar egentligen om nu detta inte är ett virus? Virus är ett program, om än ett tämligen simpelt sådant, som är programmerat att utföra ett visst kommando. En fil sätter sig inte bara nånstans sådär, det finns allltid en progammering bakom.

Senast redigerat av Dave_C70 (17 november 2007)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 november 2007 · 946 Inlägg

JapMax skrev:
Så man undrar vissa får alla virus, för mkt porrsurfande tror jag tongue

Japp, det och från sidor där m an letar crackkoder.
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
17 november 2007 · 1 300 Inlägg

Hade skiten i sommras, det var inte skoj.

I do it my way
Mack Forum- och sitemoderator
17 november 2007 · 26 187 Inlägg

Hietala skrev:

Nyman_ skrev:
jo fyfan, image02 heter rar filen typ. var min brorsa som hade accepterat de:S så ibland skickades det till alla på msn, men du har vi formaterat datorn, lyckades rädda 30gb musik o lite annat iaf.

Varför formatera? syrran fick samma sak.. gav henne virus programet Nod32 och allt löste sig.. lungt det bästa virus programet tycker jag smile har just nu också fixat en kompis data som hade samma fel..

Jag formaterade därför att registret var förstört. Kunde inte spela utan lagg. Inte ens lyssna på musik utan att det laggade.
Själv kör jag också med Nod32. Lugnt det bästa antivirusprogrammet jag haft hitills.
Problemet är att Nod eller vilket program som helst inte kan förhindra ens egna dumheter som till exempel att man accepterar en fil som skickas över msn.
Märkte dock att jag hade ett virus liggande på en annan hårddisk dessutom.
Need for Speed Carbon som jag inte hade bränt ut ännu *hosthost*...var infekterat så
det rök direkt big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Nyman_
18 november 2007 · 602 Inlägg

Hietala skrev:

Nyman_ skrev:
jo fyfan, image02 heter rar filen typ. var min brorsa som hade accepterat de:S så ibland skickades det till alla på msn, men du har vi formaterat datorn, lyckades rädda 30gb musik o lite annat iaf.

Varför formatera? syrran fick samma sak.. gav henne virus programet Nod32 och allt löste sig.. lungt det bästa virus programet tycker jag smile har just nu också fixat en kompis data som hade samma fel..

jo vi hade nod32 vi med, men det hade typ fuckat sej, men det var inte därför vi formaterade.. det behövdes, datorn hade tagit lite skit på dom 4år den levt. men nu är den super igen:D

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang