2683
Sök

Lacka hela bilen eller bara delar? Volvo V70 -02

18 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Jag har lyckats köpa en V70 -02 som verkar vara omlackad både fram och bak. Den har tappat massor av lack på kofångare fram och lite på kofångare bak och den har även en spricka i lacken på bakluckan och ena bakskärmen har lite nyansskillnad. Låter som jag inte kollat på bilen alls innan jag köpte den men så va de inte. I de ljus den stod i i bilhallen så syndes inte nyansskillnaden på skärmen och lacksläppen kom när jag körde högtryck.
Men så är de nu till frågorna.
Nån som har koll på vad de kostar om jag inte har tid att göra nå förarbete själv att lacka kofångare fram bak, en bakskärm och bakluckan i volvo silver metellic i jämförelse med att kanske tillexempel lacka om hela bilen på en gång i kanske saffran?

25 Inlägg
17 november 2007
dieselbil skrev:
Jag har lyckats köpa en V70 -02 som verkar vara omlackad både fram och bak. Den har tappat massor av lack på kofångare fram och lite på kofångare bak och den har även en spricka i lacken på bakluckan och ena bakskärmen har lite nyansskillnad. Låter som jag inte kollat på bilen alls innan jag köpte den men så va de inte. I de ljus den stod i i bilhallen så syndes inte nyansskillnaden på skärmen och lacksläppen kom när jag körde högtryck.
Nån som har koll på vad de kostar om jag inte har tid att göra nå förarbete själv att lacka kofångare fram bak, en bakskärm och bakluckan i volvo silver metellic i jämförelse med att kanske tillexempel lacka om hela bilen på en gång i kanske saffran?

Ska du lacka om bilen i annan färg måste du ju lacka runt dörrar o helst i motorrum och allt som det ska bli bra.. och det blir riktigt dyrt om du inte gör nåt sj eller känner nån?
Men om du lämnar typ en skärm, dörr eller kofångare kanske du kan få det lackat för en tusen lapp per grej eller ett bättre paket pris för allt.
btw så tror ja inte en v70n passar i saffran wink

18 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Nixus skrev:
Ska du lacka om bilen i annan färg måste du ju lacka runt dörrar o helst i motorrum och allt som det ska bli bra.. och det blir riktigt dyrt om du inte gör nåt sj eller känner nån?
Men om du lämnar typ en skärm, dörr eller kofångare kanske du kan få det lackat för en tusen lapp per grej eller ett bättre paket pris för allt.

Jo de är sant de blir nog några slantar extra då. Får ringa nån lack och kolla upp lite priser.
Men om v70n passar i saffran, JA om du frågar mig. Kolla in Peter.w här på garaget. den är såååå snygg!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
17 november 2007
Nixus skrev:
dieselbil skrev:

Då man bara ska lägga samma färg som tidigare, så behöver man inte lacka den inne i dörrar eller motorrum, brytningen det blir är så lite att du aldrig kommer att tänka på det, Men är ganska stor risk  att du kommer se brytningar i lacken om du bara tar bitvis av bilen!
Själv ska vi lacka om våran Ocean race på grund av detta, och det enda jag ska ta och göra är att plocka ner allt utvändigt + lister runt rutor, samt plocka ut vindruta ooch sidorutor bak!
Med nerslipp samt omlack så ska jag betala 14000:-,
mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

18 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
SOLF1LM skrev:
Då man bara ska lägga samma färg som tidigare, så behöver man inte lacka den inne i dörrar eller motorrum, brytningen det blir är så lite att du aldrig kommer att tänka på det, Men är ganska stor risk  att du kommer se brytningar i lacken om du bara tar bitvis av bilen!
Själv ska vi lacka om våran Ocean race på grund av detta, och det enda jag ska ta och göra är att plocka ner allt utvändigt + lister runt rutor, samt plocka ut vindruta ooch sidorutor bak!
mvh
Jörgen

Är de inte en dålig lackare om den inte klarar av att lacka bilen i orginal färgen utan att de ska synas att vissa delar är lackade? Min Saab jag hade innan fick ny lack på motorhuv och kofångare pga krock med vilt och de vart tokbra och syndes absolut inte att den va omlackad.
Tack för svaret iaf smile
Senast redigerat av dieselbil (17 november 2007)

Yrkesförare
1 073 Inlägg
17 november 2007
dieselbil skrev:
SOLF1LM skrev:
mvh
Jörgen

Är de inte en dålig lackare om den inte klarar av att lacka bilen i orginal färgen utan att de ska synas att vissa delar är lackade? Min Saab jag hade innan fick ny lack på motorhuv och kofångare pga krock med vilt och de vart tokbra och syndes absolut inte att den va omlackad.

Mycket beror ju på hur bilen är skött i övrigt. Är lacken lite matt och dåligt skött så syns ju såklart skillnaden. Vissa färger är omöjliga att inte få nyansskillnad på. Bästa färgen för omlack av vissa delar är svart. Min förra svarta S60 lackade jag om lite delar på. Syntes absolut ingenting.

Thorssa
17 november 2007
dieselbil skrev:
SOLF1LM skrev:
mvh
Jörgen

Beror på vilka delar som lackas om också. Lackar du om en skärm eller dörr så syns det en nyansskillnad i 99% av fallen. Däremot om du tar bakluckan eller motorhuven syns det inte lika tydligt. Detta beror ju förstås på att skärmar och dörrar har ytor bredvid med samma vinkel så att säga, medans t.ex motorhuven ofta har en massa vinklar i brytningen till skärmar och stötfångare.

Egen företagare
201 Inlägg
17 november 2007
Mer yta vid omlackering då slipper man nyanskillnader,vid byte av skärm så lackas det ca 20 cm på dörren+klarlackas resterade av dörrar då blir det ingen nyansskillnad,är bilen välskött i lacken så blir det inte ofta någon större nyanskillnad

Sök