fetma

richardoo290 VOLVO for life..
17 november 2007 · 2 113 Inlägg

www.tv3.se   sen   webbtv    sen vi äter oss till döds,  kolla första avsnittet med sveriges fetaste man.

varför ska jag betala allt han äter? hans hus? hans läkarbesök? hans bil?
ok, om han varit sjuk ifrån något han inte kan hjälpa.. men detta är självförvållat!

om man medvetet sätter sig i en sån situation skall väll inte vi skattebetalare behöva försörja han med hamburgare?


varje år kostar feta människor oss skattebetalare 6 miljader.
eftersom det är självförvållat tycker jag inte vi ska behöva betala för dem. va tycker ni?


ut och röra på sig kan dom göra istället för att ligga i en säng hela dagarna och käka pizza för våra pengar!

Miklen
17 november 2007 ·

..det finns mycke vi inte ska behöva betala me våra skattepengar..

Niinaskyline
17 november 2007 · 455 Inlägg

Fan ut å gå me dom!! skit i om dom klagar, ont i leder! De bara larv för att slippa få gå tongue Vi ska inte behöva betala för dem som äter sig feta!

Wallen Auditok
17 november 2007 · 169 Inlägg

Jag har mer ont av svenskar som är lata och inte jobbar... En spark i arslet till dom också...

Lardi SQ
17 november 2007 · 1 343 Inlägg

håller med wallen, sånna som inte jobbar å bara drar in bidrag, invandrare som inte jobbar å bara tar bidrag (inget rasistist tänkt utan menar dom som inte jobbar och beter sig som svin)  å många som är feta och så tror ja inte vill bli de, mkt är depprition osv som många här inte ser...  ser inte dom feta som en stor bov.. bidrags lyftarna är prio 1

Ljudnörd!
linda_xtravagant
17 november 2007 · 116 Inlägg

håller helt å hållet med er om detta, ut me fanskapen i stället el alla fall dra in pengarna tills dom visat att dom vill, lite konstigt att en viss sorts människor kan gå på socialen å få en j-a massa pengar från höger å vänster sen sätter dom sig i sin babbe merca å kör iväg hem till sina 311 kusiner som gjort samma sak på dagen! blir så förbannad på sånt så jag kan spy...................................

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
richardoo290 VOLVO for life..
17 november 2007 · 2 113 Inlägg

nu mena jag inte de som är sjuka,

utan de som tydligt visar att de VILL vara sjuka..  de som inte orkar röra på sig och bara ska ha pengar utav socialen..  tex: den feta människan i pogrammet "vi äter oss till döds"
om han nu får pengar av socialen kan han väll köpa nyttig mat och gå ner i vikt o sen ut o jobba så han kan tjäna egna pengar????

nää.. det är jobbigt, jag käkar mina pizzor och gör en bypass operation som socialen betalar åt mig..

-- jävla svin !

däremot dom som är sjuka och som inte vill vara sjuka skall få all hjälp man bara kan erbjuda!

Horizon
17 november 2007 · 296 Inlägg

Det är ju mer eller mindre en sjukdom? Hade de fått välja hade de inte varit så feta, även om man tycker att de kanske borde tagit tag i problemet innan det blivit för sent.

Garic
17 november 2007 · 539 Inlägg

blanda inte ihop skattepengar och fetma nu smile för det första, alla får göra vad de själv känner för. Du kan supa skallen av sig, du kan leva på godis o chips. Det är upp till var o en. Det där hur skattepengar används, det är en helt annan diskussion.

Hamilton
17 november 2007 · 8 872 Inlägg

Dom har ju själva "ätit" sig till problemet och borde få fixa det själva, ska inte belasta skattebetalarna.

Fotograf på tierpidag.se
richardoo290 VOLVO for life..
17 november 2007 · 2 113 Inlägg

Hamilton skrev:
Dom har ju själva "ätit" sig till problemet och borde få fixa det själva, ska inte belasta skattebetalarna.

word!

Mtz
17 november 2007 · 118 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Det är ett jäkla snack om "våra skatte pengar hit, våra skatte pengar dit"
Alla betalar skatt i alla länder, det är bara att betala och hålla käft.

trött på att se i var enda tråd - Våra skatte pengar går till invandringen, våra skatte pengar går dit hit o dit...

Oftast är det du Richardoo som öppnar sånna här trådar, vad kan du egentligen?
Vet du ens vad skattepengarna är till för? Vart dem går?
Du skriver som om du betalar 1 miljon i skatt varje månad, alla betalar skatt! Så är det.
Finns inget du kan göra för att ändra på var skatte pengarna ska gå till.

Word!
Och det som skrämmer mig mest är att han påstår sig vara kirurg, med dessa tankesätt.

richardoo290 VOLVO for life..
17 november 2007 · 2 113 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Det är ett jäkla snack om "våra skatte pengar hit, våra skatte pengar dit"
Alla betalar skatt i alla länder, det är bara att betala och hålla käft.

trött på att se i var enda tråd - Våra skatte pengar går till invandringen, våra skatte pengar går dit hit o dit...

Oftast är det du Richardoo som öppnar sånna här trådar, vad kan du egentligen?
Vet du ens vad skattepengarna är till för? Vart dem går?
Du skriver som om du betalar 1 miljon i skatt varje månad, alla betalar skatt! Så är det.
Finns inget du kan göra för att ändra på var skatte pengarna ska gå till.

du kan ju börja med att vara tyst och inte förstöra tråden.
och nej jag öppnar sällan sånna här trådar.. är däremot ofta med i dem.
och nu frågar jag folket om vad dom tycker om just detta ämnet!

det du pratar om hör inte ens till tråden. ja alla ska betala skatt..  frågan är om det är rätt att denna feta killen skall få pengar för något han sj satt sig i..
vem har nämnt nått om skattepengar som går till invandring?

börja snacka när du förstår vad tråden handlar om!

Mtz
17 november 2007 · 118 Inlägg

richardoo290 skrev:
frågan är om det är rätt att denna feta killen skall få pengar för något han sj satt sig i..

Nä vi tar bort alla pengar och svälter ihjäl han, det låter som en utmärkt ide va?

Fallan Illustratör
17 november 2007 · 826 Inlägg

Alltså snacka om o söka fel in i minsta detalj..  För det första så är de flesta fall av fetma inte självförvållat utan har det i generna eller har ett fel i en kromosom vilket orsakar sockerbegär o sötsug.. 
Ist för att ge pengar till att de ska äta ihjäl sig (vilket de naturligtvis inte vill själva???) så fixa pengar till behandligar o informering. (inte viktväktarna)

Då är drogmissbrukare värre då de själv väljer att sätta igång det hela..

Tänker...
Daaze Rent A Retard !
17 november 2007 · 674 Inlägg

alltså, vi bor i ett land där skattepengarna är till att underhålla samhället och att ta hand om varandra även om stefan 44 har krökat bort lägenhet jobb och gud vet vad, så finns fortfarande staten(socialen) där och tar hand om honom. sen om det visar sig att han bara fortsätter att svina så är det tragiskt men för dom flesta normalfuntade personer så behöver det inte gå så långt.


sen så kan man alltid ha en oändlig debatt om huvida pengarna ska användas och vart dom går och inte går och vart det behövs mer pengar och vart det behövs mindre.

/J

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Daaze Rent A Retard !
17 november 2007 · 674 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:

242RR skrev:

richardoo290 skrev:
frågan är om det är rätt att denna feta killen skall få pengar för något han sj satt sig i..

Nä vi tar bort alla pengar och svälter ihjäl han, det låter som en utmärkt ide va?

Utmärkt idé var ordet. Han har så mycket fläsk i sig så han klarar sig livet ut. Svält ut dem bara!

Förövrigt liknar detta sossepolitik, ge åt fattiga som går hemma och drar sig och ta från dem som jobbar.

men om han vrt så frisk så att han kunde jobba igen så kanske han tog ifrån dig ditt jobb.....

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Phaetoon
17 november 2007 · 8 156 Inlägg

Nja. Dom har ju konstaterat att i många fall så är det så att dom som har fetma har låg ämnesomsättning och hög upptagning av energi från maten. Sen så är det en hel del som lider av socker/fettberoende och som dessutom går och är hungriga ständigt och jämt.
För dessa människor är det en sjukdom.

Kostnaderna för fetma är ganska så höga. Men kostnaderna för rökning då?

En fet person skulle behöva terapi för att sluta äta skräpmat. Lider man av fetma så kanske en operation av magsäcken kan vara en lösning. Eller att man ger piller som gör att man slipper matsuget.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
17 november 2007 · 270 Inlägg

Gränsen mellan att fetma ska vara sjukdom eller självförvållat är hårfin.
Dock lägger jag ansvar på ev föräldrar/individen själv.
Uppfostras man genom att få onyttigheter som belöning så är det bara att gratulera när hjärtinfarkten kommer vid 27 år.

Nu generaliserade jag lite, men det finns ju en mängd kategorier när det gäller mer överviktiga människor. Mestadels är det ju dock sådana som inte rör på sig överhuvudtaget utan bara sitter rätt upp och ner i sin sköna datorstol.
Sen finns det ju den kategorin som har varit idrottsligt aktiv och sedan bara lagt av helt tvärt med allt vad idrottande heter och på så sätt går upp i vikt utan någon större kontroll av det hela. Sen har vi dom som är större av naturen, som inte haft något val.

Vi ska inte glömma att allting kretsar kring vår kropp, människokroppen är lat i sin natur, den gör inte ett skvatt mer än vad den behöver. Därför MÅSTE man lura kroppen genom att belasta den mer medvetet.

Ja då var vi klara med det och nu kommer det huggas hej vilt efter mig sad

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Killr0y_swe - De är jag de.
17 november 2007 · 354 Inlägg

242RR skrev:

richardoo290 skrev:
frågan är om det är rätt att denna feta killen skall få pengar för något han sj satt sig i..

Nä vi tar bort alla pengar och svälter ihjäl han, det låter som en utmärkt ide va?

De blir ju samma sak som att fortsätta ge han pengar, nu äter han ju ihjäl sig! wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang