MrTobias Peugeot 206 "Blackedition" 26/04-08 -Fjasko med valsade skärmar

Larssonn
29 januari 2008 · 203 Inlägg

Fint pris!

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
29 januari 2008 · 2 933 Inlägg

Stiliga fälgar du smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
MrTobias
29 januari 2008 · 1 297 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Stiliga fälgar du smile

Mvh Magnus

JH skrev:
Mycket fina. kommer passa utmärkt

Tackar smile

Larssonn skrev:
Fint pris!

Är jäkligt nöjd me priset smile

Junior2
29 januari 2008 · 139 Inlägg

riktigt stiliga fälgar du har skaffa måste ja säga big_smile

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!
MrTobias
29 januari 2008 · 1 297 Inlägg

Junior2 skrev:
riktigt stiliga fälgar du har skaffa måste ja säga big_smile

tackar smile behöver lite större nu när man har kjolpaket.. vill du köpa mina gamla? smile

_Jacob_
30 januari 2008 · 263 Inlägg

nu måste man ju själv uppdatera sig från 17" fy skäms på dig Tobbe big_smile dem var ju stiliga. Kommer ju synas att det finns fälgar på bilen nu när dem inte är svarta också. Men låt mig gissa, du kommer pulverlacka dem? ^^

Bjuuuu han!!
MrTobias
30 januari 2008 · 1 297 Inlägg

_Jacob_ skrev:
nu måste man ju själv uppdatera sig från 17" fy skäms på dig Tobbe big_smile dem var ju stiliga. Kommer ju synas att det finns fälgar på bilen nu när dem inte är svarta också. Men låt mig gissa, du kommer pulverlacka dem? ^^

Ja du får skämmas om du bara har 17 smile Ska inte pulverlackera dom än.. och gör jag det blir dom nog inte helsvarta.. vill ha fälgar som syns den här gången smile

_Jacob_
2 februari 2008 · 263 Inlägg

ondksa på hög nivå att dra ifrån haha big_smile får väl skaffa mig nå 19" krom me 20 i profil haha ^^

Bjuuuu han!!
Quixir
3 februari 2008 · 16 Inlägg

Fan va less jag vart när jag läste denhära projekt tråden!!

inte på tobias eller jocke för deras eviga slit i garaget utan för att det är ett jävla gnäll på hur saker och ting görs!!

Jag är inte utbildad mekaniker eller lackare eller någonting i den stilen... jag kan 1 sak och det är att svetsa... men vem fan som hellst kan väll lista ut att allting kanske inte blir perfekt första gången?!

har sett många stå å snacka skit om folk som sätter på kjolpaket på bilar och stylar med grejjer från biltema... Vem i helvette bryr sig om vars grejjerna kommer ifrån?! funkar det... JA är det snyggt.. JA (can't find the problem...)

för det första vill jag fråga herr dorkster gällande vad hans kunskaper om bilar är?
är du utbildad bil mekaniker, lackare, plåtslagare eller bara allmänt grinig? och när vi ändå är inne på det,

>Spackel drar som du vet åt sig fukt. Nu undrar jag därför, varför du går vidare med slipningen, med
>”fetaste smilet” av dina sidokjolar när du vet att du gör allt jobb i onödan?
>Du kommer behöva göra om allt i alla fall.

om nu spackel blir så oerhört dåligt av att bli fuktigt VARFÖR I HELVETTE VÅTSLIPAR MAN DET?!?!?!?!?
eller jo det är nog för att lacken ska släppa... visst var det så eller?!

att skruva rakt in i karossen kanske inte var det smartaste ok... när det blir problem ska jag gladeligen hjälpa en så schysst kille som tobias på alla sätt jag kan att fixa fästen på annat vis.

Att det kan bli skillnad i nyansen på lacken är en självklarhet. men eftersom att du får en skarvlinnje mellan dörrarna och sidokjolen eller huven och fronten, bagaget och bakspoilern så kommer det behövas en jävla granskning innan någon märker det!!!

jag är helt på tobbes sida och kör på "prova och se om det går" istället för att åka omkring i en standard bil som varenda jävel i hela stan kan puttra runt i! Tobias lägger ner mycke tid och pengar på att få bilen så som han vill ha den! jag tycker det är helt riktigt... för en dag kommer tobias stå brevid sin bil som han själv har bestämt hur den ska se ut. medans alla övriga som inte har tid eller ork eller bara tycker orginal är bäst sitter i sin standardbil och muttrar surt om tuning och styling!

Nu gick det lite långt om detta så nu tar vi det vesentliga!

Tobias:
Jag kan göra en schysst panel till dig i glasfiber/kolfiber ifall du vill ha något snitsigare till killswitcharna,
tror även att du borde koppla Xenonet till orginal lysknappen (har för mig att man måste ha lys blink)

Hör av dig om du behöver hjälp i garaget!

Jocke:
Hoppas du inte tar åt dig av något som sagts då det inte stämmer in på den sidan jag fått se av dig!
det knacklar sig fram sakta men säkert. Dock så var lackningen av tobbes bil idag kanske inte den brightaste idén någonsin tongue kör erat race och se vart Dorkster står i slutet av byggnationen...

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Om någon anser att jag har gjort fel i att skriva vad jag tycker så PMa så ska jag självklart redigera det!

//Quixir

BMW 323i Turbo
nitrox Defloratör.
4 februari 2008 · 641 Inlägg

Nu ska även jag lägga min näsa i blöt.

Av det lilla jag har fått erfara så är dorkstern en total novis vad det gäller billackering och bör således inte ens komentera detta.
Såkallat finspackel kan dra åt sig fukt ja. MEN som alla andra material som kan dra åt sig funkt så torkar det ju givetvis och om nu tobbe tänker till lite så lär han ju inte köra in bilen i garaget efter att den stått i regn i en vecka och sen dra på lack dirket. Använd värmepistol och värm försiktigt alla spacklade områden innan lack . Om man spacklar på plåtrena ytor och sen låter spacklet bli blött så finns det risk att fukten tränger ner och får plåten att rosta bakomspacklet. men i detta fall har han ju spacklat på plast och så vitt jag vet rostar inte plast.
Nyansskillnad? hel ärligt nu fattar jag inte vad fan nån av er snackar om? Om man ser till att få rätt kulör och nyans efter bilens färgkod så borde detta inte vara ett problem alls om man drar nog många varv för att få en ordentlig täckning på färgen.
Sen en liten bonus som säkert ingen av er visste. Om du lackar en plåtbit med en färg och sen lackar du en plastbit med exakt samma färg så kommer du märka en liten nyansskillnad mellan dom 2 ytorna. Plast drar nämligen åt sig färgen en aning. det gör inte plåt.
Hejdå

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
M82
4 februari 2008 · 24 Inlägg

hej tobbe..  sitter å läser lite om din 206:a.. en sak!du har inte CanBus i din bil utan det heter Van det finns i alla 206 de flesta gamla peugeot fram till 05. Att din bil börja hålla på så tror att det kan va BSI boxen som fick ett ryck men inte säkert... xenon kan du koppla in som vanligt det bilen har inte så kännslig elektronik som bilar med Can. mackan

A State Of Trance
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
4 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Haha, vilken jävla kommentar du fick. vilken jäkla nisse som bara öppnar munnen så där.. han kan ju fråga sina lack frågor till en lackerare innan han skriver här.. hatar myttare som inte har något bättre utan att bara klagar på folk..  tycker Bilen blir skitbra iallefall smile
Bra jobbat smile det är din bil och du gör själv va du vill emd den så klart big_smile
Snygga fälgar, kommer passa fin fint big_smile
Mvh Kim

vIDx
5 februari 2008 · 24 Inlägg

Det blir ju riktigt fint detta. Gillar ny fälgarna...

Chevrolet BelAir "Red Chevy" (1958)
CarCass CarCass
5 februari 2008 · 627 Inlägg

MrTobias skrev:
Nya fälgar inhandlade. Med nya kjolpaketet så blir 17" lite litet. Så jag hittade skitsnygga fälgrar på blocket, ringde och slog till direkt! 18" stora, 8" breda och perfekt däckstorlek. 215/35 precis som det ska vara smile Mycket fälg och lite gummi! De kommer sitta perfekt smile

Va!? Byta bort de snyggaste fälgarna på Jorden? big_smile wink

Join the Evolution
Pikey
5 februari 2008 · 2 283 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Eftersom ingen annan säger det:
Vad håller du på med om jag får fråga?
Först börjar du med kjolpaket, vilket jag från sekund 1 redan avrådde dig att göra eftersom det kostar mer än det smakar, oftast är det inte ens värd besväret. Resultatet ser jag redan nu, och jag vet att du kommer ångra dig det sekunden bilen ska säljas. Har du någonsin tänkt på konsekvenserna av jobbet Nevyn gjorde på din bil?
Du har skruvat fast sidokjolarna med SJÄLVBORRANDE SKRUVAR som dessutom är synliga på flera bilder! Får jag veta vad ni tänkte på när ni gjorde detta. Hur kan du tilllåta någon att göra hål i din kaross? sen har du kört med spackel synligt en längre tid. Vet du inte att spackel drar åt sig fukt?
Lackeringen är ett kapitel för sig: Du hade tänkt låta nevyn lackera det med jula-spruta i ett garage. Du förstår väl att det aldrig kommer bli bra? Varje seriös människa som kan lite om lack avråder dig göra det, och kommer säga att du bör lämna in det hos en riktig firma som gör jobbet rätt, kanske du då också får rätt nyans på färgen. Det finns nämligen, svart, svart svart och svart. inte enbart svart.

Nu ditt senaste projekt Xenon i helljuset
Du ville köpa mitt H1 kit för ett tag sen, men jag sålde det inte till dig eftersom jag förstod att du enbart skulle förstöra saker och ting. Din nuvarande konvertering säger ju redan ganska mycket. Istället för att göra om och göra rätt så låter du jocke övertala dig att köra med killswitch som är monterad på värsta epa-sättet, nu lyckades ni förutom klanta till reglaget av helljuset också förstöra 2 paneler i bilen genom att fästa plattan på 2 olika paneler! Hur ska du förklara hos besiktningen, eller en framtida köpare av bilen att man måste använda killswitchen för att slå på helljus?

Tyvärr måste jag säga att du har förstört bilen nu. Om du får över 50000 för bilen i dagsläge är det mycket. Då ger jag dig även en flaska champagne för att gratulera dig. Återställning av bilen för att återställa den till det skicket som den var i när du köpte den kostar för mycket(då var den MYCKET SNYGGARE).

Allt jag kan säga är: R.I.P Pegga 206 GTI sad

EDIT: Kanske lite hårt.

Asså jag fattar inte vart du vill komma med allt skitsnack?!

Kör du gärna runt i din VR6 som inte alla andra 18 åringar har? och är helt original.
Du kan nog inte mycket om vad du snackar om för allt låter för mig som ren bullshit.

Tack för mig

P.S Tobbe du gör ett Kanon jobb!

Senast redigerat av Pikey (5 februari 2008)

R.I.P. Michael Jackson!
MrTobias
7 februari 2008 · 1 297 Inlägg

_Jacob_ skrev:
ondksa på hög nivå att dra ifrån haha big_smile får väl skaffa mig nå 19" krom me 20 i profil haha ^^

19" krom med eltejp! go for it smile

Bommen Team Pro5
7 februari 2008 · 313 Inlägg

Till TheDeadDorkster:
Käft, gå och kissa och gå och lägg dig, ge nu fan i att förstöra hanns tråd. du har gjort din mening hörd.. i fortsättningen tror jag att folk undanber sig sådanna kommenater från din sida.

Åter till tråden:
Ser ut att bli fint detta tobias.. fortsätt så..

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
NickeR32
10 februari 2008 · 870 Inlägg

Oj, vafan va de med TheDeadDorkster? Vaknade på fel sida eller? yikes
Som sagt, din bil och du bestämmer vad du skall göra med den!
Jag tror det kommer bli riktigt fint detta MrTobias!
MVH Nicke smile

MrTobias
23 februari 2008 · 1 297 Inlägg

Provmonterade 18tummarna ikväll. Fram passade de helt perfekt och bak tog de precis i. Blir spacers från biltema imorgon sen ska den förbannade snön försvinna smile Satan vad man kan längta efter våren.

MrTobias
9 mars 2008 · 1 297 Inlägg

Kvar att göra på utsidan:
• Slipa och lacka kjolpaketet (ska vänta till snön smälter, skrapar annars bara bort lacken!)
• Nät i fronten (ska sätta dit ett svart nät med små hål för att det ska bli så lite insyn bakom spoilern som möjligt)
• Sätta dit 18"! (kan snön försvinna snart? smile)

Kvar att göra på insidan:
• Baslåde bygge i hela bagaget

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang